A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1.4 MPI Combi 

Az ítélet értékelése
3,8(4 db)

Családunk igen kedvelt suhanó tehene

Szöveges ítélet

Véletlenül került hozzánk tulajdonképpen, azt hittük ugyanis, hogy a Felicia Combi ami nálunk az elődje volt, éppen megfelel a célra, gyerekeket hurcolni ide-oda, a páromnak bevásárolni, a fővárosban parkolni és nem rettegni...
Mivel volt (és még szerencsére van!) mellette egy jól tartott és már sokat bizonyított fullos Omega MV6-os is utazni és csak úgy egyáltalán, így tényleg jó volt a Felicsita az előbb említett feladatokra, ám olyan ajánlatot kaptunk a Fabia Combira, hogy csaknem ráfizetés nélkül tudtunk váltani és mivel ebben már klíma is volt, erre alapozva határoztuk és megléptük, amit -ha írhatom ezt- marhára nem bántunk meg eddig!

Mert nem csak klíma volt benne, hanem még egy és más, például komfortosabb utazási körülmények, viszonylagos csend az utastérben, pláne autópályán, egészen tisztességes utazósebesség, jobb fékek, jobb futómű, jobb váltó, kulturáltabb menettulajdonságok, érezhetően masszívabb felépítés, kényelmesebb és használhatóbb beltér, légzsák, könnyebb kezelhetőség minden téren, szóval utólag visszagondolva sokkal határozottabban kellett volna döntenünk mellette, ezúton is bocs tőle. ;)

A párom szerint egyszerűen jó vele menni, mert "olyan lendületes autó".
Igen.
Tényleg lendületből kell vele menni, mivel máshogyan nem is nagyon lehet, de ez nem is akkora probléma mint hittem volna annak előtte.
Az elektronikus jeladóval felszerelt gázpedált nekem szokni kellett, érzetre elég sovány teljesítményt nyújtott az autó ezzel, de mégis ment rendesen, az autópályán huzamosabb ideig akár 170 és 180 km/h közötti tempóval (a műszer szerint) úgyhogy nem kellett taposni a gázt csak félig.
Persze ha ilyenkor lepadlózzuk, akkor sem történik szinte semmi, csak többet fogyaszt és még gyorsul vagy ötöt...
Tulajdonképpen még ennél a tempónál is kezesen terelhető maradt, stabilan futott, csupán országúton haladva tapasztaltam hogy cseppet gyengék a fékek és lifeg a karosszéria, így kapott hátra egy komplett tárcsafékes hidat, ez határozottan segített valamennyit a problémán.

A motorja a jó öreg 1000MB Skodriban debütált, (azután S100, 120, Favorit, Felicia...) 3 helyen csapágyazott ősgép egyik legújabb reinkarnációja, de soha rosszabbat!
Nem egy pörgős típus és még csak nem is nyomatékbajnok, de amit tud azt egyenletesen nyújtja, bármikor lehet rá számítani.
Ötezer fölé teljesen felesleges forgatni, viszont már lentről is húz a maga módján, de nem ellenkezik az autópályák haladósávjától sem, feltéve hogy nincs emelkedő út közben.
Mi 2 gyerkőccel és megpakolva sem éreztük soha hogy kínlódna, legfeljebb nem ment gyorsabban és kész.
Semmiféle gyanús zaj vagy rezonancia nem lép fel ekkor sem.
A hűtővíz órája egy tapodtat sem mozdult el menet közben még soha a középállásból, ami nekem kissé talán furcsa is...

Azzal viszont egyszerűen nem tudtam mit tenni a megszokást illetően, amit az egyes Octaviákban is utálok, nevezetesen össze-vissza billegnek, bólogatnak, le akarnak esni az útról ha kicsit megküldjük őket egy kanyargósabb szakaszon, a fekvőrendőrökön felütnek rendszerint az elfogyott rugóút miatt, most ebbe is tegyek B6-os Bilsteineket mint az Omegába?
Mit volt mit tenni, hát tenni kellett... :)

Na igen, úgy látszik ez nálunk családi vonássá vált, hogy a futóművet és a fékeket tuningoljuk hatásosabb kivitelűre a Michelin gumik használata mellett, (mondjuk a Smart Roadsterhez /A kis vörös ördög/ szerencsére nem kell hozzányúlni ezen pontokon, az gyárilag rendben van, ráz mint állat és lassít mintha bele akarna ragadni az úttestbe, ráadásul még az eredeti Bridgestonokon fut) de hát mit lehet ezen szépíteni?
Ez van.
És ez így jó!
Mert jó lett a Skocc, megérte a gátló és fék csere is.

Persze a fővárosban némileg veszített a rugózási komfortból a gépsárkány, de legalább nem üt fel és stabilabban lehet vele haladni, nem billeg és bólogat úgy, nekem sokkal kezesebb a páromnak meg még éppen elmegy így is, nem panaszkodik rá.
Ez azért még köszönhető a minden más márkánál általában lágyabb oldalfalú Michelineknek is!

Most, ebben a felállásban tényleg nagyon kedvelhető a típus szerintem, nekem szükségem is van erre ha az O+A vagy a Roadster után ebbe kell éppen belehöncörödnöm, amit még tetéz azon tény is, hogy messze ebben szól legjobban a zene (gyári, de nem Skoda: Sony-JBL-RCF), mert így már tényleg van esélye néha rám is a Skodrinak, nem húzódozom annyira tőle mint eleinte, sőt! :)

Hibalista

- Vezérműlánc csörgött, fordulatszám jeladó cserére szorult, és kapott hátra egy újszerű tárcsafékes komplett hidat.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 22000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Felicia Következő autója? ?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)