A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia Combi Ambiente 1.4 TDI 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

Combinatore

Szöveges ítélet

Az előző autóm is Fabia volt. Azért cseréltem le, mert úgy alakult, hogy havi 3-4 ezer km-t kell autóznom.
Nem volt olcsó. Nagyon nem. Viszont a havi törlesztő+üzemanyag+biztosítás költsége még így is kedvezőbben alakul. Megérte és kész.
Az előző Fabia után kifejezetten rosszul esett, hogy ezt nekem kellett készre szerelni. A hibalistában felsoroltam a problémákat. Nem nagy dolgok, de bosszantottak. Remélem, ennél komolyabb problémák nem lesznek.

A csomagtartó 420 liter, és mindenféle ´csempészrekeszek´ vannak benne oldalt és alul. Ráadásul a lépcsőshátúhoz képest ennek a karosszériaváltozatnak valahogy jobban eltalálták a formáját.

Az 1.4 TDI motor könnyebb mint az 1.4 MPI, ehhez jön még a ´puttony´ súlya hátul. Mindent egybevetve kevésbé orrnehéz és alulkormányzott, mint a ´kurtafarú´.

A felszereltség kisautóhoz képest korrekt (márint Ambiente szinten):
Klíma, ABS, villanyablak, állítható ülésmagasság, mindenfelé állítható kormány, ködlámpa, meg miazmás. Erre még rárendeltem az ülésfűtést (mióta az előzőben végigiharcoltam két telet az ánuszmelegítővel, eldöntöttem, hogy nem veszek autót efféle extra nélkül)
A világos (bézs - fekete) belső jól néz ki és eddig még a retkelődésre sem volt hajlamos.
A belső méretekkel rendben vannak pedig nem vagyok kicsi (187 cm/ 120 Kg), nem értem azokat akik a kényelmre panaszkodnak. Nem ültek bele az autóba mielőtt megvették???

A lényeg a motor:
Egy szóval: Állat
Két szóval: Nagyon állat!!
Mikor először beindítottuk a kereskedés udvarán, nyitott motorháztetővel, egy kicsit hátrahőköltem. Irgalamtlan hangja volt: mint amikor egy MTZ traktornak nem megy egy hengere. Borzasztó. Aztán megbarátkoztunk. Melegen már lágyabb hangszínre vált, de nem fölösleges a beépített extra hangszigetelés. Üzemi fordulaton (2-3000) a kiegyensúlyozó tengely szépen kivasalja a rezgéseket is.
Nagy fordulaton nagy terhelésnél (autópálya gyorsítás) jó mély hangja van, mint a mennydörgés. Ezt szeretem, mert kevésbé haszongépjárműves a hangszíne mint pl. a 4 hengeres PDTDI motoroknak.
A nyomaték 195 Nm. A gyorsulás nem a 0-100-as relációban jó. Viszont ahogy 3-as, vagy magasabb fokozatban meg tud indulni, az már rendben van. Az 1.4 MPI után, új dimenziók nyíltak számomra az előzésben...

A fogyasztásról:
Mióta kigördültem a kereskedésből, mérem a fogyasztását. Tankolástól tankolásig egyszer sikerült 5.9 litert megetetni vele. Na, ez egy elég kíméletlen autópályás gyilkolás volt. Tapostam a belét szegénykémnek.
Az átlag 4.6-ra jön ki 2/3 országút, 1/3 város és autópálya kombinációban. Csak országúton közlekedve volt már 3.8 is.
A szerviz drágább, mint a benzinesé "ebbe PD olaj kell és az nagyon drága", sajnos a szervizek hozzáállásának megváltozásához még hosszú evolúció szükségeltetik...

Az eredeti ítélet írása óta belepörgettem a gépbe további 65 ezer kilométert probléma nélkül. A motorral semmi gond, az olajat nem eszi. Két olajcsere között még nem kellett utántölteni.
A rendszeres szervizeken kívül csak a tompított izzókat kellett benne cserélni.
Jelentem a világos kárpit továbbra sem retkelődik. Egy alapos takarítás után a beltér még mindig újszerűnek hat.
A külseje viszont már csak távolról csillogó. Nem szeretem magam mosni, mert elfog a sírógörcs ha az orrához érek. Mintha valaki egy kicsi-apró géppisztollyal rálőtte volna a Rambó 2-ben elhasznált teljes lőszerkészletet. Vagy a fényezés gyenge, vagy túl sok murvás kamion járkál a környékünkön... Legközelebbi új autómmal a szalonból kigördülve azonnal a fóliáshoz indulok.
Ez az esemény csak évek múlva fog bekövetkezni, mert egyrészt elégedett vagyok az autóval. Másrészt több olyan ítéletet is olvastam ahol 200e km-es futásteljesítmény környékén semmi gond nem volt a TDI-vel. Szóval további 2 évig biztosan nálam marad a vas.

147e Km
Gondoltam érdemes pár sort gépelni, mert a mostanában két alkalommal is bütykölni kellett a gépet, meg már Szegedibandi is emlegette, hogy kéne.
Szóval az első problémát akkor vettem észre mikor elmúlt az 1-es fokozat a szellőzés ventilátorából. Először a kapcsolóra gyanakodtam, de némi netes keresés, fórumos okosítás, illetve tanult villanymérnök barátommal történő konzultáció után a gyanú az előtétellenállásra terelődött. Bizony eldurrant! Rendeltem egyet a Skoda Radiustól súlyos 6 ezer forintért és szépen otthon kicseréltem, mert a garancia ugyebár már lejárt. Mondjuk ez azért nem annyira egyszerű, mert rendesen el van dugva a műszerfal alá.
A 3. féklámpa problémáját Andris vette észre. Éppen csak pislákolt, illetve a LED sor közepe nem is világított. Bandi szerint a vezetékben lehetett a probléma, nekem meg fogalmam sem volt, mert gépész vagyok. Szóval némi konzultáció után egy "high-tech" próbalámpával fölszerelkezve kinyomoztam, hogy van ménkű a vezetékben, tehát lámpa a hunyó. Szervízbe természetesen nem vittem... Az egész lámpa egy egységként cserélendő, mert minden bizonnyal úgy két fillérrel olcsóbb gyártani. Így viszont 10e Ft-ba kerül nekem. Nem mennék bele a részletekbe, de a lámpa elromlása is az autóipari fillérbaszás következménye. Szerintem.
Az olajat még mindig nem eszi, a fogyasztás még mindig 4,6 körül alakul, a kárpit még mindig OK. Az elejét meg inkább meg se nézem...
Amikor megvettem úgy számoltam, hogy ennyi Km-el már árulni fogom. Na, ahogy a dolgok állnak ez nem fog megtörténni 200-250e Km-ig. Kb. fél éve kalkuláltattam egy Eurotax árat. Viccnek szar volt... Üveggyöngyér´ nem adom senkinek, akkor inkább használom. Meg ugye válság is van, vagy mi?! Ilyenkor nem adósodunk!

221e Km.
Lassan kezdek félni, ha Andris haverom meglátogat, mert olyankor mindig kiderül valami disznóság a gépjárműről. Most pl. az izzítás teljes hiányát diagnosztizálta a tudományos műszerével (multiméter + szivargyújtó-csatlakozó) Mondjuk már nekem is gyanús volt, hogy a mínuszokban nehezen indult (több mint egy főtengelyfordulat) és a bemelegedésig a motor ki akart ugrani a helyéről. Szóval okosan kimérte, hogy izzítás előtt, közben és után nem változik az akkufeszültség, tehát az izzítógyertyák 0 azaz nulla áramot vesznek fel. Először szervizeknél próbálkoztam, de a karácsonyi időszakra való tekintettel mindenhonnan elhajtottak. Így szétnéztem a neten, ahol azonnal találtam vagy 4-5 színes-szagos-fényképes leírást a gyertyák cseréjéről. Vettem 3 gyertyát és kicseréltem. (jó-jó, azért szereztem egy nyomatékkulcsot a meghúzáshoz, nehogy beletépjem) Az egész művelet kb. 15 perc és a nyomatékkulcson kívül összesen egy hosszított 10-es dugókulcs kell hozzá. Azóta pöcc-röff és hidegen is sima alapjárat. A sima alapjáratot nem úgy kell elképzelni, hogy megáll a blokkon az élére állított 20-as, hanem hogy már nem akarja eltépni a motortartó bakokat.
Az olajat nem eszi. Négyfelet fogyaszt. A kárpiton már látszik a használat és a kormány is megkopott, de egy ügyes nepper 2 óra alatt tudná annyira restaurálni, hogy ránézésre hihető legyen az ilyenkor szokásos 87530Km és a nemdohányzó doktornő tulaj.
Eladni nem fogom. Amíg csak ennyit kell rá költeni a rendes szervizeken felül és nem kell nagyobb, addig magamnak sem tudnám észérvekkel megindokolni a cserét. Mostmár csak puszta kíváncsiságból is addig fogom hajtani amíg reális összegek ráköltésével normális műszaki állapotban tartható. Az első hat évre ez nem egészen 6e Ft/év. (előírtan cserélendő és kopó dolgokat nem számolok, mert az új autóhoz is kell)
A közeljövő költései már be vannak tervezve: Kap egy új kormányt, vagy bebőröztetem a mostanit és kéne egy új vezetőülés (szigorúan bontott) mert az eredetinek sajnos a váza megadta magát a jól fejlett testemmel folytatott küzdelemben.
Szóval, irány a végtelen!

273000 km
Az elmúlt időszakban sem úsztuk meg az elektromos/elektronikai hibákat, de volt más is: Elpösszent az intercooler. Na azért nem úgy kell elképzelni, hogy egy halálmegvető bátorsággal elkövetett kamionsor előzés közben szétnyílt a hűtő, mint a tubarózsa és elment a motorerő 09%-a, de egyértelműen anyaghiány keletkezett az egyik hűtőcső-szegmensben. Először csak az tűnt föl, hogy vastag olajsár borítja a radiátort. Maga a radiátor normál estben nem látszik, mert a lökhárító jobb oldala mögött van beépítve a ködlámpa mögötti részbe. Viszont egy szerviz során emelőn volt, így könnyen kiszúrhattam, hogy valami nincs rendben. Nem gyanakodtam komoly hibára, úgy gondoltam, hogy ez ’üzemszerű’ ennyi kilométerrel. Vettem egy liter brigéciolt és szép komótosan lebontottam az elejét, hogy hozzáférjek a teljes felülethez. Na, ekkor vettem észre a lyukat. Amit az a műanyag idom dörzsölt az alumíniumba, ami arra hivatott, hogy a menetszelet a hűtőre terelje. Az új hűtő kb. 50e Ft a boltban, de hatalmas szerencsével találtam jó állapotú egy bontott Polo alkatrészt 12e Ft-ért. Tökéletesen passzolt a Skodába is, mert ugyanarról az alkatrészről beszélünk ugyebár. Az ellendarab is ugyanaz lehet, mert kidörzsölődést láttam rajta, ott ahol a másik lyukas. Ezért terelőlapot egy bicskával megfaragtam (más szóval optimalizáltam a konstrukciót), hogy ne érhessen hozzá a hűtőhöz. Azóta működik szépen.
Az említett elektromos hiba a generátor gerjesztését kapcsoló kábel elszakadása volt. Az autó működésében nem volt észrevehető, töltés így is volt. Kb. 5e –ért javították.
Fény derült egy az autó új kora óta fennálló hibára is: A jobb első rugalmas fékcső tartókonzolja el volt görbülve, ezért teljesen alászedett kormánynál a cső hozzáért a gumihoz. Az évek során ez megkoptatta a fékcső gumiborítását. A probléma észlelésekor csak bontott cső volt raktáron, így az lett beépítve.
Cserélni kellett még az alsó lengőkar szilentjeit , más meghibásodás nem volt.

A megnyekkent vezetőülés gyengélkedésének okára is fény derült: Az emelőmechanizmusba műanyag (!!!) perselyeket építettek be. Ezek szépen kiverődtek és ettől billegett az egész ülés. Pár órás munkával új csapokat kapott pontosan illesztve és természetesen műanyag persely nélkül.
Az olajat még most sem eszi, még mindig 4,5-öt fogyaszt és a beltér is letagadhatna a megtett kilométerekből egy alapos tisztítás után. A kormányt és a sebességváltókart átbőröztettem, ki merem jelenteni, hogy jobb, mint a gyári.
Még 2-3 évig biztosan marad, szeretném én belepörgetni a 400 ezredik kilométert

304e Km
Muszáj írnom, mert Andriska már többször is megjegyezte, hogy az étékelés nem naprakész. Voltak hibák is, meg ugyebár a ’jubiliumi’ 300000. Km.
A múltkori lengőkarszilent cserével nem múlt el az első futómű irányából hallható kopogás, így stabilizátorösszekötő pálcát (leánykori nevén kutyacsont) is cseréltettem. Mivel a kopogás makacsul tartotta magát, már csak stabrudat rögzítő két szilent volt hátra. Hirtelen ötlettől vezérelve ezt magam kívántam kicserélni. Minden szerszámom megvan hozzá, miért ne tehetném?! Végülis sikerült, de a 30m-es körön belül tartózkodók kb. 2 órán keresztül folyamatosan informálva voltak arról, hogy milyen magvas gondolatok fogalmazódtak meg bennem ’cseszlovák’ mérnökök szakmai tudásáról. A kopogás végre megszűnt.
További ’borzasztó’ hibák: Hátsó ablaktörlő motor nagyhalál, bal első ablakemelő mechanika teljes dezintegrálódás, EGR szelep végzetes elmocskolódás. A szilentcserélős akció sikerén felbuzdulva a felsorolt hibák kijavítását saját kezűleg végezetem. Viszonylag simán ment minden kivéve az új ablakemelő mechanika beszerelését, mert ott és akkor újabb veretes jelzőkkel gazdagodott a ’cseszlovák’ mérnöki kamara tagsága.
A rendszeres szervizek során a normál dolgokon felül kicserélték még a teljes hátsó fékszettet (fékdob, pofák, munkahenger) . Ami csak azért méltó az említésre, mert ez volt az első alkalom, hogy a hátsó fékhez kellett nyúlni.
Az üzemanyag és olajfogyasztás változatlan. A beltér viszont mostmár kezd kicsit odalenni. Szerintem a legdörzsöltebb nepper sem tudná úgy kisuvickolni, hogy 200e Km-nél kevesebbre tudja hihetően visszapörgetni.
Az eddigi nem tervezett szervízköltség kb: 15-16e Ft/év átlagra jön ki. Miért is adnám el?!

Hibalista

- Kézifék markolata lötyögött - sajátkezűleg rögzítve - Belső világítás kapcsoló szétesett - sajátkezűleg javítva - Hátsó kipufogódob fölötti hővédő lemez zörgött - rögzítve - Fűtőmotor előtétellenállás - 6e Ft - sajátkezűleg cserélve - 3. féklámpa - 10e Ft - sajátkezűleg cserélve - Generátorszíj - 3e Ft (210e Km, nem szakadt el, de szemmel láthatóan el volt öregedve) - 3db izzítógyertya - 15e Ft - sajátkezűleg cserélve (221e Km) - Intercooler kidörzsölődött - 12e Ft - sajátkezűleg cserélve (270e Km) - Hátsó abaktörlő mechanika - 25e Ft - (290e Km) - Bal első ablakemelő mechanika - 25e Ft - (295e Km) - EGR szelep elkormolódott - 45e Ft - (303e Km)

Ide hordtam szervizbe

KOBÉ tuning Nem márkaszervíz, de jó és olcsó. Skodás körökben elismerik (SOF)

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Skoda Patika

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 304000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Fabia 1.4 MPI Következő autója? Skoda Octavia III.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)