A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 120 GLS 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Átlag feletti keleti verda, mely nyugatias törődést igényel

Szöveges ítélet

megvétel után (50000huf) azonnal másik motort vettem bele az eredeti erősen hengerfejes volt(megcsináltam már csak vizsgákra kerül bele)
futómű:elöl semmi gond ha kened (zsírzás préssel) rendszeresen
hátul nem szabad hagyni elkopni a betéteket mert szétmarják a fékdobokat a betétek tartólemezei=extrém melegedés a hátsó munkahengerek gumitömítéseinek tönkremenetele,fékolajszivárgás és nulla fékhatás
ha már a kézifékbowden csavarmanetének 2/3áig volt utánállítás akkor betét(és dob) csere javallt
hátsó futómű is igénytelen viszont hajlamos a megülésre(hátsó rugók kilágyulnak és leül a segge)
motor:ódivatú klasszikus,tömítések cseréjét meghálálja stabil müködéssel(hengerfej-,szelepfedél-,szívósor-,karburátortalp- és tető-,szelepemelőfedél- ac pumpa-,vízpumpatömítés)
filléres alkatrészek(a márka hivatalos hazai honlapján) autósboltokban szinte mindenhez(utángyártott nem javallt).Ha a kellő odafigyelést megkapja(lásd kötelezö szerviz a nyugati autóknál) strapabíró és hűséges utitárs
Nekem a gls kivitel van mely erősebb zajszigetelést,erősebb motort,kidolgozottabb utasteret foglal magába.
A széria 5ös váltót meghibásodás után 4esre cseréltem mert megbizhatóbb és bár hihetetlen de méréseim szerint gazdaságosabb és dinamikusabb(valamint az 5ös váltóhoz alkatrészek beszerezhetetlenek vagy csillagászatiak)
Alapjában véve kényelmes ülések,puha tömetűek,de hosszútávon kényelmetlenek(deréktámasz??),ugyhogy cseréltem(subaru leone első ülések).A gyári kormány nekem tul kemény vékony és csúszós volt(puha vastag sportkormány segített a dolgon),a kormányművel lehet bíbelődni(nem szlalomra találták ki),de a jármű kordában tartására normál körülmények közt megfelelő(megpakolt csomagtartóval olyan mint sóderes kamaz szervó nélkül).Pedálrenddel nekem nem volt bajom(talán a gázpedál kissé lejebb van mint kéne.A műszerfal áttekinthető,szoci autóhoz mérten jól felszerelt és kellemes tapintású.Nem zörög kopog(talán csak a kesztyűtartó).
A futóműve jóindulatuan eszi meg az uthibákat,de dinamikus autózáskor a hátulja szinte uszik az eleje után.Könnyű az orr rész,csúszós uton biztos tolja valamerre.A karosszéria nem tul merev(bizonyos szinárnyalatok rettenetesen tudnak rohadni),de dacára hogy elöl nincs motor sokat kibír egy ütközésnél,oldalirányból semmi esély,hátul meg ott a motor.
Karosszériaelemek olcsók(honlap!)
Említést érdemel még az öninditó(szeret meghalni)
fűtőventillátor(kontaktspré évi 2x)
ablaktörlőmotor(benne lévő kapcsoló érintkezőit pucolni beállítani)
generátor(csapágyas lesz,ha nagyon feszes az ékszíj)
ac pumpa visszacsapó szelepe(visszafolyik a benzin a tankba=hosszas indítózás)
szelep-,megszakítóhézagok ellenőrzése rendszeresen(gyujtáselosztókenés)
minden felujitható!!!(fékhengerek gumitömítéseinek cseréje előtt polírozni v dörzsárazni kell különben nem ér semmit)
motor egyszerű kivétele(hátfal le,hátra kihuz)
Ha ezekhez nem értesz bármelyik öreg szaki fillérekért megcsinálja(kivéve hengerfej és motorfelujitás de az sem vészes összeg)
olcsó fenntarthatóság(kis fogyasztás kevés lóerő)
havas parkolóban igazi élmény(és vezetéstechnikai tréning)

Hibalista

- Hengerfej-motorcsere 20000
- önindító-csere pár ezres
- fűtőventillátor-javítás(kontaktspré+WD40)
- zárak-olajozás(WD40)
- hátsó fékek-dob-betét csere 5400/dob 2000/2 db betét
- első fékek-tárcsa,betét csere 3500/tárcsa 1800/4db betét
- kuplungtárcsa és szerkezet-csere 3750/tárcsa 7-8ezer/szerkezet(motorcserekor)
- hidraulikafelujítás-párszáz ft a készlet
- tömítéscserék-szintén forintos darabok
- időleges karbantartás saját kezűleg,teljes átvizsgálás 1 nap
-

Ide hordtam szervizbe

saját magam,sokminden van már a hátam mögött(nem vagyok autószerelő)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

néha haver segít,abszolut gyakorlott

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1987
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 53000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? skoda s100 Következő autója? favorit pick up
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)