Aljas zöld varangy
Szöveges ítélet
A szemtelen kis zöld béka! Hát nem elcsábított? Pedig észre kellett volna vennem! 50 lovas ezres halottgyönge moci, három ajtó, kicsi csomagtér. Dehát annyira megtetszett a világos beltér (irtózatosan koszolódik, állandóan csak takarítottam), a jópofa tv (infocenter) középen. Még a Winklerrel is leveleztem, hogy megvédjem a fikázástól. Volt még ABS, 4 légzsák, elektromos kütyük + pár apróság. Még garanciálisan vettem, leadott autó volt, 8 hónapos. Jó vételnek t?nt, leinformálható forrásból, olcsón.
Életem nagy csalódása lett bel?le. Elhozatalkor kiderült, hogy a fed. computer nem m?ködik. Kértem a javítást. A válasz: hiányzik egy része, "valahol" kibuherálták bel?le...
Sebaj!
A motor megtanít a lendületautózásra, mint egy 120-as Skoda. Kb. 20 mp. alatt éri el a százat, 150-nél többet csak vontatással megy. A futóm? b?ven többet tud, mint ez a motor. Iszonyúan fekszik, tényleg sportos, f?leg a kf. felnivel, meg a Pirelli P6000 papucsokkal. Viszont k?kemény. Mikor a feleségemet vittem szülni, a Fiumei út (akkor még) macskaköves részér?l fel kellett mennem a villamossínre, úgy könyörgött szegénykém - nehogy kirázza a gyereket bel?le.
Azonban a f? baj az, hogy ezzel a kocsival mindig volt valami. Kifogtam egy hétf?i autót, amely még megkerülte a gyári MEO osztályt is, és hátul kisurrant a gyárkapun, hogy az idegeimen ugráljon. A torreadorok bosszúja volt számomra. A nyolcéves kétszázötvenezret futott Opelemmel sem volt ennyi bajom. Amit a hibalistába beírtam, az az ami eszembe jutott lassan 3 év távlatából. És mindig a legrosszabbkor. A jótállás lejárta után néhány héttel, dec. 23-án (!) elektromos zárlat, se f?tés, se semmi ami a középkonzolon van (hja kérem, elektronika). Máskor meg a délutáni csúcsforgalomban 2x2 sáv+villamossín keresztezése közben gázadásra egyszer?en megállt a motor (injektor hiba)!!! Ezt senkinek nem kívánom, rettenetes amikor a tuja 2 cm-re benéz oldalról, és a pilóta el?szedi a méteres váltókezel? vasrudat, hogy: "mitszóórakozolllapukkámhuzááeeel"
Ami azonban végleg arra az elhatározásra juttatott, hogy be kéne lökni egy szakadékba és lelocsolni benzinnel ezt a példányt, az a sebességváltó tönkremenetele (1 év 9 hó, 55 000 km!!!) volt. Közölték, hogy gyári hibás, de fizessem az alkatrész 60%-át (PoHu) és akkor kicserélik. Mondtam, hogy NEM, én beperelem az egész bagázst, meg mittomén. Nagyon határozott voltam, és nagyon elkeseredett. A két év f?darabra vonatkozó szavatossági jogomra hivatkoztam. Sikerrel, mert hogy-hogynem az igazságügyi szakért? szemléje el?tt felhívtak, hogy menjek az autóért, kicserélték a váltót. Mindenfajta számla vagy írásos bizonyíték nélkül adták át az autót, majd közölték kb. azt, hogy ne is lássuk egymást többé. A sebességmér? az akció után rettenetesen vibrált, de már nem érdekelt. Tudtam, hogy eljött a mi kapcsolatunknak a vége, amúgy is kicsi már nekünk. Örültem mikor megszabadultam t?le. De isten nem ver bottal, megkapta a magáét az új gazdijától. Rá egy évvel, hogy eladtam, láttam össze-vissza törve, koszosan, fénye vesztetten. Nem sajnáltam...
U.I: Ez az ítélet er?sen szubjektív, nem általánosítható valamennyi hasonló Ibizára. Valószín?leg egyedi esetr?l van szó. Tanulság, hogy minden autóvásárlás lutri, kell egy kis szerencse hozzá.
Hibalista
- Elektromos zárlat-14.000 Ft.; Kipufogó rezonanciatoldat-10.000 Ft.; H?mér? szenzor-8.000 Ft.; Összes fékbetét-28.000 Ft.(Hátsó darabokra tört!); Alapjárati problémák-4.000 Ft; Tengelykapcsoló-bowden szorult-nem lett megjavítva; Jobb elejében állandóan csattogott valami-nem jött rá senki mi az; Bal tükörf?tés-nem lett javítva;Vízpumpa v. generátor csapágy néha visított-maradt úgy; Hátsó ablakmosó cs?-házilag Csomagtérnyitó mechanika-házilag; Tönkrement sebességváltó(!!!!)-270.000 Ft. lett volna (na ekkor lett elegem)
Ide hordtam szervizbe
Seat Pe-Nem (azóta megsz?nt) gari miatt
Seat Szabó Bp. XVI. Újszász u. gari miatt
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Én magam, meg a kipufogós srác (öt csillag, ez az egészséges önbizalom:-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Skoda Fabia Cool |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.1/10) |