A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Cordoba (1993-2002)

Cordoba 1.4 GLX 

Az ítélet értékelése
3,0(6 db)

Fehér színű spanyol hulladék

Szöveges ítélet

Sajnos összetörték a Honda Civicemet, ezért gyorsan kellett vennem egy mindenképpen 2000. év előtti autót, mert azok még megbízhatóak. (?) Első autókereskedős túrámon megpillantottam őt. Seat Cordoba 1.4 GLX Centrálzár Szervó Elektromos ablak Manuális Klíma 1999 évjárat. Ez 2005-ben volt, látszólag nagyon megérte a 700.000 Ft-os árat. Most, 2007-ben, van hogy 500 körül is adják ezeket.
Lényeg: Folyt volna ki a szemem, mikor megláttam ezt a hulladékot!

Megvettem hülye fejjel. Friss műszaki volt rajta, és nem volt rommá törve sohasem a festékmérő szerint, így azt hittem jó döntés.
Vásárlás után 2 nappal megállt az elektromos ablak. A bowden csavarodott szét benne, ez bontott alkatrészként, csak kompletten adják. 20.000 Forintomba fájt. Gondoltam ez belefér, 9 év az 9 év...

Pár napra rá a jobb hátsó féklámpa műkösése kontakthiba miatt el kezdett kihagyni. A rendőr 5.000 Ft-ra díjazta ezt a tevékenységet, plusz 4.000 Ft-be került az új lámpafoglalat.

Eljött az ideje, hogy lecseréljük a benne lévő fekete olajat. Az új olajjal ( Castrol 15-40) már csattogtak a hidrotőkék. Valószínűleg a régi olajban több volt a csörgésmentesítő adalék (STP, Wynn´s) mint maga az olaj.
Gondoltam így is elmegy pár tízezret még, amikor is elkezdett alapjáraton köhögni a motor, és a fogyasztás megnőtt 3-4 literrel. Semmilyen autóvillamosságis nem jött rá a hibára. A szomszéd ladamester szaki jött rá, hogy az előző tulaj által újnak nevezett vezérműszíj elcsúszott két teljes fokot a vezérműtengelyen. Ekkor jött a vezérléscsere, és ha már szét volt szedve a motor, a csattogós hidrotőkék cseréje. Megjegyzem, a csattogás nem szűnt meg teljesen, és a fogyasztás is maradt a "hibátlan..." állapothoz képest plusz két literrel több. Vezérlés+hidrotőke+olaj+szíjjak+szűrők összesen 160.000 Forinttal tett szegényebbé.

Voltak olyan apróságok, amelyeket házilag lehetett orvosolni, vagy inkább sehogysem. A gyújtáskapcsoló csak hírtelen mozdításra indította a motort, egyszerűen szétkopott. A Jobb oldali hátsó ajtóban eltört a centrálzár levegőjét szállító cső. (mert levegős rendszerűek az ekkori seatok) Ugyanez megismétlődött a csomagtérfedélnél is, de ott a világítás vezetékek is eltörtek.

Egyszer nyári melegben nem indult a klíma. A klímahűtő kilyukadt, és elengedte a gázt. Ez töltéssel együtt 65.000 Ft-ba került.

Eljött a várva várt műszaki vizsga pillanata. Az alja a vidéki használat ellenére kilyukadt több helyen valamilyen vízdugók környékén. Volt olyan hely az alján, ahol tenyérnyi helyen már nem volt fém az autó alján, csak a felázott belső szűnyeget lehetett látni. Persze a belső szőnyeg emiatt elkezdett rohadni, és gombásodni. A két hátsó sárvédőívet, és a csomagtartó belső terét szintén kaszniztatni kellett. Ez fényezéssel, sárvédőívekkel, egyéb fémanyaggal, munkadíjjal együtt 85.000 Forintot ért.

A fő fékmunkahengercsere, a tárcsák, betétek, némi fékcső, és kis munkahenger cseréje elől-hátul nem volt meglepetés, kopó alkatrészek. Összesen 90.000 Ft.

Két hátsó lengéscsillapító + rúgó 65.000 Ft.

Műszaki után egyik reggel szétesett az ajtózárban valami pöcök, nem tudtam kinyitni, és elkéstem egy tárgyalásról emiatt. Ekkor felforrt bennem a víz, és friss műszakival azonnal eladtam. A vételáron plusz a megdöbbentően magasnak nevezhető 8 literes közúti, 12 literes városi fogyasztással elvitt rengeteg pénzen felül körülbelül 450- 500.000 forintot vitt el két év alatt.
Igaz, hogy ekkor már csúszott a kuplung, csattogott a váltó gázadáskor, és a benzinpumpa is haldoklott. Szerencsére ezt már nem az én feladatom lett orvosolni.

Hogy jót is írjak róla. Nem hagyott ott sosem, mindíg hazavánszorgott. A belső tere nevetségesen rosszul néz ki, ezt több utasom is gúnyosan megjegyezte.
Ami megfogott benne, az a sportos külső formája. Ez viszont elenyésző, ha megnézzük, hogy sportos formája a hasonló árú idős Hondának is van, amelyet egész nálam töltött életében csak tankoltam, és olajat cseréltem benne.

Soha többé Seatot, és soha többé Öreg (1993-2000) cordobát!

Hibalista

- Centrálzár csomagtartó
- Centrál jobb hátsó ajtó
- Gyújtáskapcsoló
- Lengéscsillapítók + rúgók
- Fékmunkahenger (főmunkahenger is)
- Kormány recsegés
- Vízpumpa csepegett
- Ajtózár befagyott
- Ajtózár szétesett
- Vezérműszíj elugrott 2 fokkal
- Klímából elment a gáz
- Jobb hátsó féklámpa állandóan kihagyott
- Lambdaszonda
- Váltó
- Hidrotőke
- Kuplung
- Benzinpumpa
-

Ide hordtam szervizbe

IMC Seat - Jól dolgoznak de nagyon drága, óradíj 6000 Ft+Áfa

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 1996
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 152000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Civic 1.6 VTi Következő autója? csak és kizárólag Japán
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (1.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Cordoba 1993

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)