Saab 9-3 GT-R! Maptun stage 6+ a leggyorSAAB
Szöveges ítélet
Mai napig vezetem és meg vagyok elégedve. Az autó saját hibájából keveset kellet ráköltenem! A szervizköltségek elviselhetők,ha nem a Polárba járunk vele.Az autónak vannak típushibái,de az is változóan jelentkezik,állapottól és szerencsétől függően.Ami az autó gyenge pontja az a fékrendszere,ami igencsak gyengén van méretezve a teljesítményéhez képest és a futóműve,ami pedig kemény hangolású,viszont oldaltartása elég gyatra.Nagyobb tempójú kanyarokban nagyon dől a karosszéria.
Ami még megszokást igényel,hogy ha nagy gázzal közlekedünk,akkor hajlamos a kormányt kicsavarni a kezünkből!
Az előbb említett gondokat,orvosolni lehet egy-két tuning alkatrész beszerzésével,ami után ezek a problémák más megvilágításba kerülnek!
Egyébként az autó kényelmes elől-hátul,nagy csomagtartója van hasznos extrákkal(tempomat,ülésfűtés,gerinctámasz,fényszórómagasság állítás..stb) van ellátva és megbízható.Nem utolsó sorban pedig masszív és biztonságos karosszéria élénk turbómotorral,ami jól tuningolható!!
És a lényeg! :) Ez egy pénztárcát és energiát nem kímélő fullosan átépített utcai autó,aminek már sok köze nincs a gyári típushoz,csak külsőleg,de épp ez adja a dolog szépségét. Ez egy báránybőrbe bújtatott utcai torpedó,ami nagyon sok erős autónak tud kellemetlen meglepetést okozni,ha fitogtatni akarja erejét.
Igazából a 0-100 gyorsulása nem olyan eget verő a teljesítményéhez képest,mert nagyon nehéz levinni ezt az erőt az útra az elsőkerékhajtás miatt,de azért így sem kell szégyent vallania. Aztán ha már kapcsoljuk a 2.,3. fokozatot,akkor megtalálják a gumik a tapadást és elszabadul a pokol.
Tehát amit érintett az átépítés az a motor a hozzá kapcsolódó dolgokkal a futómű a fékrendszer és még néhány apróság.
Az autót már több helyen is többször lemérték,de elég nagy a szórás.Volt már 420Le meg 350is,de valahol a kettő között van az igazság Kb. 370-380LE és 480Nm nyomatékkal rendelkezik,amit 4.000fordulatszám körül ad le.És akkor jöjjenek a technikai dolgok:
Garrett GT2860RS(0.86)
JETEX 3˝kipufogórendszer versenykatalizátorral
Abbott racing könnyített lendekerék
Auto Verdi hajtókarok
Wössner dugattyúk
Speciális főtengely
Setrab olajhűtő
Walbro 255L/H benzinpumpa
Forge Intercooler
Forge lefújószelep
Sachs SRE kuplung szett
Quife ATB differential
KONI lengéscsillapítók
H&R ültetőrugók (35mm)
D2 racing fékrendszer,elől-hátul 330mm tárcsákkal és elől 8,hátul 6 dugattyús féknyergekkel,Ferrodo DS2500 betétekkel
7x17 Wolfrace felnik és 7,5x17 Spath alufelnik
Genuinesaab hátsó stabirúd
GenuineSaab kormánymerevítő
Poliurethilén szilentek
NGK BCR 8ES gyertyák
Bi Xenon fényszóró
DEFI,turbó,vízhőmérők és EGT/lambda műszer
Mitsubishi EVO 8 légbeömlő
MAPTUN stage 6+ szoftver
Első-alsó,hátső Taliaferro merevítő
Update: 2011.09.16
Az utóbbi pár évben történt néhány változás. Először is felkerült egy ütősebb turbó a GT2871R személyében,aztán az autó kapott egy flexifuel szoftvert (Benzin és etanol (E85) üzemre is képes) és most egy hónapja egy csak Etanolost. Nagyon jól üzemel,ezzel a szoftverrel már egész jól is fogyaszt,teljesítménye az E85 miatt megugrott és nagyon érezhető,hogy benzin vagy E85 van benne..Mostani tippelések és számolgatások alapján olyan 400ló és 550Nm nyomaték körül van. Egy-két adat hozzá 100-150km/h 3,56 és 100-180km/h=7.04s Videó itt megtekinthető: http://www.youtube.com/watch?v=v44D5Fk6TAg
Kapott új leömlőt,új nagyobb intercoolert,merevítőket mindenhová,könnyebb felnit,új féktárcsák és betétek. Nagyobb injektorok és új első üvegszálas lökhárító,dupla ovál kipufogó..stb.
2011.11.10
Pár napja került bele egy 3 szoros átfolyású vízhűtő radiátor és az autó uj külsőt,matt fekete fóliázást kapott..
Ez az én GT-R em :)
2012.03.27
Valamikor a tavasz folyamán kapott egy másik erősített Sachs kuplung nyomólapot. Most már át is tudja vinni a nyomatékot és 1-esben sem rángat,mint a szinter tárcsával anno.
A matt fekete fóliázás befejeződött és nagy álmom vált valóra ezzel! Köszönet érte Kerényi Krisztiánnak! Egy-két hete kapott 7,5x17 BBS RX felniket,természetesen az is matt feketére fényezve :) Fajtája büszkesége,remélem jól bírja majd a strapát és a pesti utak viszontagságait..Itt a tavasz,visszakerültek már a nyári Yokohama AD 08 papucsuk. Durván jó vele kanyarodni.nagyon jó érzés kicsit tempósabban vezetni ;)
Vadi új kondenzátor került bele,mert a régi eleresztett,igaz az én hibám volt,hogy nem figyeltem rá eléggé. Klíma kipipálva,műxik ;)
2013-ban sem állt meg a fejlesztés :)A D2 féktárcsák Ap racing-re lettek cserélve,bízva abban,hogy fajtája büszkesége jobban teszi majd a dolgát! A motor felső részét a hengerfejet is kezelésbe vettük. Kapott egy hengerfejportolást a szívó és kipufogó csatornák ki lettek bővítve és polírozva! Hozzá lett igazítva a leömlő és a szívósor is! Ezen felül kapott erősebb szeleprugókat,hogy kitoljuk a fordulatszámot és eltüntessük a turbó lyukat,ezáltal jelentősen javítva a 0-100 gyorsulást! Ehhez még párosult egy a versenysportban használt Racelogic kipörgésgátló,ami a gyújtás megszakításával segíti elő a kezelő panelen beállított tapadást..Már csak a hazai E85 minőségével és alkohol tartalmával kell megküzdeni az elektronikának :(
Hibalista
- légtömegmérő (típushiba) - pixelhiba a SID-en (típushiba) - kiégett első fényszóróizzók - klímakompresszor - fojtószelepház - - a tuning miatt volt már pár alkatrész(váltó,féktárcsák,kuplung..stb) ami hamarabb elfogyott vagy megadta magát (féltengely tört..)
Ide hordtam szervizbe
Ráczmobil,SzikiCar
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Polármobil
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 209537 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | nem tudom,de hátsó kerekes lesz! |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |