A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9-5 (1997-2009)

9-5 2.0 eco Turbo 

Az ítélet értékelése
4,4(5 db)

Szabó úr a megbízhatatlan munkaerő

Szöveges ítélet

30.000km levezetése óta szerzett tapasztalatok:

1.) A turbók 200.000 km után biztosan kifinganak egyszer, még akkor is, ha az ember minden leállás után türelmesen visszahűt. A dolog kétesélyes - ha javítható a dolog megúszhatod 60-80e-ből, a csere 200-ba fáj.

2.) Ha nyiszegés-nyöszögés hallatszik, azonnal orvosolni kell a problémát, mert minden kilométer késedelem komoly prést jelent az ember pénztárcáján. Az Opel alkatrészek nem csereszabatosak, emiatt az alkatrész drága. Sajnos a Saab bontó is pofátlan árakat alkalmaz. Érdemes a szükséges drágább cuccokat külföldről megrendelni. Ez hátrány, mert tovább nélkülözöd a kocsidat. A márkaszervízek a Saabok különleges voltának tódításával a lehúzásra alapítanak. Egy jó szerelő gyorsan képbe fog kerülni a Szabóval kapcsolatban is.

3.) Az ékszíjfeszítő görgőket Saabhoz méltatlanul eleve málnaízű marcipánból készítik a gyárban, ezért ezek időnként lelazulnak és megeszik az ékszíjat. Ha a laza/vagy beszakadt ékszíj hangjait véljük felfedezni, azonnal forduljunk autószerelőnkhöz. Ugyanezt tegyük a ventillátor-motor kopásánál mert pl. a vitorlásklubban igencsak vigyorognak az egyébként BMW-s kollégák, amikor csillogó, sötétkék Szabód olyan hangokat hallat, mint a régi 59-es villamosok a Böszörményi úti kanyarban.

4.) Egy öreg Saab határozottan fejleszti az emberi kapcsolatokat: Autószerelőddel annyit vagy együtt, hogy előbb utóbb beszélgetni, barátkozni kezdesz vele, aztán kis kedvezményeket is kapsz, mint törzsvendég, később saját bögréd, majd saját széked is lesz a műhely előtti terasz-szerűségen. Én már ott tartok, hogy kijönnek elém a metróhoz. Egy Toyotás azt sem tudja, hogy hívják a szerelőt.

5.) A benzinóramutató és a fedélzeti computer "mennyit mehetek még nedves tankkal?" funkciója voltaképpen csak funkció nélküli dizájnelem. Korábban hittem a közölt adatok ("még 102km") valóságában, emiatt 1,5 kilométert toltam a gépet Cegléd külterületén, nyakkendőben az első benzinkútig.

6.) A sötétkék elegáns fényezés igazi úriembert farag a Szabó tulajdonosokból és megtanít igen igen óvatosan, szinte mazsola módjára manőverezni. Nem mindig volt ez így, lásd: Saab 9.5 vs Nagymama drótkerítése 0:1.

7.) Ellentétben a többi tesztíróval a 150 lóerő igenis elég a Szabóhoz. Csak a fordulatszámot nem szabad a 2000-3000 közötti mezőből kiengedni. Ezalatt valóban gyönge, de kérdezz csak meg egy Szabó tulajt, hogy havonta hányszor megy a fordulatszámmérő 3000 fölé! Nem túl gyakran.

8.) Sietségre egyébként amúgy sem alkalmas a kocsi, mivel megállás után egy perc alapjárati nyugalom szükséges a lélek és a turbófeltöltő üdvösségének biztosítása miatt. Ha szabód van, akkor nem pattansz csak úgy ki a kocsidból, mint más márkák hetyke tulajai. S nem csupán azért, mert az ideges kapkodástól rohanó életmód áldozataként a stressz végez ki idő előtt, hanem inkább azért, hogy turbód is hosszú életű legyen itt a földön.

9.) A bőrülések minden irányban elektromosan állíthatók, fűthetők, hűthetők, a hifi kiváló. Emiatt van az, hogy a Saab tulajdonos nem száll ki azonnal a kocsiból, ha hazaér, hanem előtte még igenis végighallgatja az utólsó számot, vagy a híreket.

10.) A lámpától lámpáig gyorsulásnál egy Renault Megane is kemény falat. Egy Szabó tulajdonosnak azonban nem lehet ez a mérce. A mi horizontunk ennél tágabb: Mondjuk Budapesttől Belgrádig Szabót, vagy Megánt (Golfot, Corollát, stb) vezetnél?

11.) A sarki közértbe ne Szabóval menj, mert nem arra való! Hidegen nem szabad se pörgetni- sem pedig erőltetni. 2-3 km után már általában megfelelően felmelegszik a motor.

12.) Óvakodj a motormosástól, mert a gyújtáspanel nem szereti a tisztaságot!

13.) A kocsi elegáns megjelenése hátrányokat is jelent. A tetőcsomagtartó hülyén néz ki a 95-ös Saabon. Ez a típus kompiban is hülyén néz ki. Ráadásul a sötét fényezés igencsak érzékeny. Ha sokat jársz susnyásba, vagy bicajod, kajakod, kenud van, akkor vegyél inkább ferdehátú Szabót!

14.) Ha másik kocsiba ülsz át ügyelj, hogy ne nagyon szurkáld a slusszkulccsal a másik kocsi váltóboxát.

15.) Ha Szabót veszel, akkor időnként törvényszerű, hogy meg akarsz tőle szabadulni, mert bosszantó a sok apró hiba. Fájdalmas tény azonban, hogy akárhány alternatívába csak beteszed a segged, mindig örülsz, ha végre visszaülhetsz a Szabóba.

Hibalista

- befagyott a benzin
- ablaktörlő motor kiégett
- zárlatos lett a gyújtástrafó
- hülyeségeket mutatott az üzemanyagszintjelző és amikor kifogyott a benzin, a benzinszelep nem engedte a motorba az üzemanyagot
- folyamatosan ég a légzsák ellenőrző lámpa
- tönkrement hűtőventillátor
- olajat eresztő turbó
- ékszíjfeszítők tönkrementek

Ide hordtam szervizbe

Uniós Autószervíz (Kispest, Nagysándor József utca)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1998
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 234000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Passat Varinat 1.9Tdi Következő autója? Most már, hogy megjavíttattam marad egy darabig (ha meggazdagszom: Tatra T603)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9-5 1997 (2005)

További ítéletek (77 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s