A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9-3 (2002)

9-3 1,8t Vector Hirsch Step 1 

Az ítélet értékelése
4,6(5 db)

Visszafogottan elegáns sportautó

Szöveges ítélet

Ha most beülsz egy benzines 9-3 Sport Sedanba, 500 eFt-ot takarithatsz meg, ha az 1,8t-t választod a 2,0t helyett. Ha forrásaim nem csalnak, az 1,8t, 2,0t és Aero-ban ugyanaz a 2000-es motor ketyeg, csak a program más a motorvezérl? elektronikában. Különösen akkor éri meg az 1.8t-t választani, ha közben esetleg megálmodod, hogy az egyébként dinamikus autód helyett az Aero motorjával megegyez? teljesitményt szeretnél - átlagfogyasztás növekedés nélkül. A Hirsch Step 1, ami csak új program a motorelektronikához 1100 EUR-ba kerül és márkaszervizben beszerelve a garanciát is megtartja az autód. Igy az 1,8t-re épp úgy, mint a 2,0t-re 195 lovat kapsz, meg 310 Nm nyomatékot. Ez -15 ló, de +10 Nm az Aero-hoz képest. Tehát majdnem teljesen ugyanaz. Felszereltségben az Aero és a Vector között van némi kevés különbség, de az egyenlet úgy néz ki, hogy 1,8t Vector + Hirsch Step 1 = Aero - 800 ezer HUF. Asszem ez lényegi.

Az a tapasztalatom, hogy a hazai egyenetlen utakra, patkákra, gödrökre tekintettel a normál futóm? ugyan alacsony, de odafigyeléssel még elmegy. A sportfutóm?, ami az Aero-ban széria, a többiekhez rendelhet?, viszont már túl alacsony lenne. (-1 cm, Aero-nál egyébként is alacsonyab kötény elöl) Szóval hacsak nem kizárólag autópályán szándékozol az Autópályarend?rség Octavia RS jár?rautóival versenyezni (Trollhättan –Wolfsburg 1:0) és mondjuk beiktatnál a programba egy bevásárlóközpontot is szép magas patkákkal, akkor nem érdemes er?ltetni a sportfutóm?vet. Vagy ha mégis, akkor tudnod kell el?re, hogy a patkák látványa is hideg veriték megjelenését fogja nálad eredményezni.

Ha már a királyi rend?rség szóbakerült, SAAB-ba ülvén javallott kissé el?re gondolkodni, hogy hogyan ?rizhetjük meg jogositványunkat 2 hétnél tovább. Magunk mentális tréningezése, hogy: “Betartom a sebességhatárt! Csak azért sem megyek a megengedettnél gyorsabban!” mit is mondjak, nem m?ködik. Igazi gondot a lézeres kütyük jelentik, amik általában olyan helyeken (is) szeretnek dolgozni, ahol egyébként lehetne haladni. Egyszeri 130 eFt-os lézeres garázskapu nyitó beruházással – Európa valamennyi országáben teljesen legális – érdemes elé menni a bajnak. Nem is beszélve arról, hogy egy rendes bukta is kb ennyibe kerül. Mondanom sem kell, hogy a gyárilag beépitett sebesség túllépésre figyelmeztet? tilinkózó hang volt az els? az autóban amit kikapcsoltam. Idegesitett.

Az autót nagyon szeretem. Baromi kényelmes ami fontos, mert sokat megyek vele és kevésbé fárad el az ember. Elegáns, sportos, mégis visszafogott, nem hivalkodó. SAAB-ban még nem láttam tetkós kigyúrt b?rfej? "biztonsági" embereket ami miatt egy fekete szin? nagynev? német márkát cikinek találnék. Bizonyára csak én látom igy, ezért tehát sztereotip véleményemet az el?bbi márkák vendégkörér?l megtartom magamnak, mert úgyis azonnal kivenné a cenzúra. Azt talán mégis mondhatom, hogy a lopási toplista - velük ellentétben - nélkülözi a jeles svéd márka emlitését, ami sajna a hazai biztositásokban nem mutatkozik meg. Lehet, hogy ezentúl külföldön kell biztositást kötni?

Miel?tt beleültem más autókban is gondolkodtam, meg egy csomó nagyteljesitmény? gépet is hajtottam. A 9-5ös Saab-ba is belenéztem, de az én szememnek a 9-3as modernebb design. Ha utazok mindent elnyel a nagy csomagtartó - nyilván zongorát nem viszek - de javallott nem megfeledkezni megrendelni a hálógarnitúrát is, ami sajna nem egyértelm? tartozék egy felszereltségt?l függ?en 7-11 milliós autónál.

Hogy megy? Nem kell megmutatnom a közlekedésben, mert nem vitás az eredmény. Nincsenek el?zési problémák. Eldontöd, belemész, befejezed. Illetve 3 autóig sima ügy, ha 5 kocsit akarok egyszerre átugrani, akkor persze egy kicsit több hely szükséges. Rendkivül jól gyorsul, asszem az ugrik jobban illene ide, de baromi jól lehet lassitani is. A turbólyuk kifelyezés itt nehezen értelmezhet?. Lehet, hogy valamilyen más márkánál találhatták ki. Kanyarban is kiválóan viselkedik - és sz?k, kacskaringós utakon is elemében érzi magát, amiról a kocsi tervez?i is hosszasan zengedeznek.

Ha nem mész 200-al meglep?en keveset fogyaszt. Nekem 9 az átlag ami 1/3 város 2/3 pálya 160 környékén. Mentem már 7,5 literes átlagot 120-al, de 200 felett 12-ben kell gondolkodni, városban pedig a 11-es szám az átlag. Tekintettel a gépre, ezek nagyon jó értékek.

Amire viszont oda kell figyelni, hogy nagyon nem szereti a széttaposott utakban a vájúkat, ebben a vizet pláne nem és ilyenkor rendesen bele kell kapaszkodni a kormányba, hogy az úton maradj.

Havon, csúszós téli utakon is kit?n?en viselkedett téli kerekekkel a kicsike. Mig én vigan robogtam a havas autópályán, piruettez? csillagos autók vezet?i nézegettek riadtan a kormány mögül halkan imádkozva. A téligumi acél felnivel c. garnitúra megvásárlása szintén magától értet?d?nek kell lennie izléses gyári plasztik disztárcsa kiséretében.

Arra amire használom, nekem nagyon jól bevált a SAAB 9-3 1,8t egyúttal a márka rajongói tábora is gyarapodott. Mit is mondhatnék még? Most egy TID motoros szintén Hirsch Step 1-es (175 ló + 370 Nm) 9-3 SportCombi-ról álmodozom. Úgy kell nekem!

Hibalista

- Hátsó lámpa bekötése - garancia
- Az elektronikus kulcs néha idegesit? módon nem nyitja az autót
-

Ide hordtam szervizbe

Polar Mobil Budapest - európai szolgáltatás ügyfél igényeihez rugalmasan alkalmazkodva, drága rezsi óradijjal. Garanciális okokból nehezen kikerülhet?ek. (Bécs, Ljubjana vagy Szófia nem igazi alternativa) A korlátozott vidéki szervizhálózatot nem ismerem, különösen a garancia miatt lehet érdekes.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója? SAAB 9-3 SportCombi TID
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9-3 2002 (2002)

További ítéletek (61 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s