A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9-3 (2002)

9-3 Saab 9-3 SS 1.8t 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Aki egyszer egy Saab-ba beül...

Szöveges ítélet

Mikor – rövid töprengés és nagy emócionális lökés után – megvettem az autót, azt kérdezte t?lem az egyik barátom: „Igaz, hogy aki egyszer egy Saab-ba beleül, azt többet nem ül át másik autóba?”. Ha megnézik, milyen autót jelöltem meg következ?, megtalálják a választ is.

Immáron egy éve vezetem, az egyébként „használtan”, 8367 km-rel vásárolt 93SS 1.8t (150 LE, 240 NM) autóm. Nem új autót venni azt jelenti, hogy egy adott szituációhoz kell alkamazkodni egy jókora engedmény fejében. Esetemben ez azt jelentette, hogy ARC felszereltség helyett egy jelent?sen „túlhúzott” Linear tulajdonosa lettem. Mit is jelent, hogy „túlhúzott”: b?rülések, integrált telefon, fedélzeti számítógép, tempomat, ülésf?tés, 16” könny?fém kerekek, ködlámpa. Ha én állítottam volna össze a telefontól és esetleg a tempomattól eltekintettem volna. Így 1 év és 30.000 km után a következ? autómban biztosan lesz integrált telefon és tempomat is. No igen, a jót könny? megszokni.

Ez a legkisebb turbós 93 SS, de még így is a jelenlegi magyar autó park jelent?s többségénél dinamikusabb, robbanékonyabb, gyorsabb autóról beszélünk. A motor már 1800-as fordulattól rendületlenül húz. Az el?z? autóm után fura volt a hosszabb áttételezés? váltó, amely a szoktatási idényben azt jelentette, hogy mindig egy „ganggal” alacsonyabb fokozatban kellett közlekednem. 40 felett a 3. fokozat a tökéletesen elég a városi közlekedésre. 60 km/h alatt nem nagyon éri meg (sem dinamikai, sem fogyasztási szempontból) 4-es kapcsolni. Az 5. fokozat egyértelm?en országúti, de még inkább autópálya fokozat. Jól is van ez így. Cserébe dinamikát, a dízelekhez hasonlóan kevés váltást igényl? vezetést és egy tökéletesen elfogadható 9 liter körüli fogyasztást kapunk.

Azonban ez az autó nem a városban érzi jól magát. Karakterét?l távoláll a pirostól pirosig való gyorsulgatás (bár megoldható :o)). A leggyönyör?bb érzést országúton okozza az autó: település vége tábla, 3. fokozat, gáz, és elszabadul a kocsi. Mellettem a párom szokta ilyenkor figyelni az arcom. Állítólag hasonlítok a 93 SS tervez?je által el?ször felvázolt mosolygó figurára. Két-három autót a legnagyobb természetességgel átugrunk és csendben, sallangmentesen, alacsony fogyasztással suhanunk tova. Soha semmilyen problémát nem okozott még vele az el?zés. B?ven van benne elegend? er?tartalék. Azt azért hozzá kell tennem, hogy túl sokat hallottam már a jelent?sen több lóer?t és nagyobb nyomatékot biztosító módosításról (195 LE és 310 NM) és hát, szóval....na majd meglátjuk.

Az autópályás utazás (legyen a cél Olaszország, Ausztria, vagy csak Miskolc) a teleportáláshoz hasonlít leginkább. F?bb különbség csupán az id?tartamban van. Egyébként olyan mintha beülnék az otthoni kényelmes fotelembe, betennék egy jó CD-t, kicsit fognám a kormányt, teleport (értsd tempomat) bekapcsol. Vagy ahogyan mondani szoktuk: jó autó, jó társaság, jó zene. Teljes csend honol az utastérben: 160 km/h-ig motorzaj is alig van, de még 190 km/h környékén (kizárólag német autópálya) is lehet beszélgetni úgy, hogy a fiam hátul fel ne ébredjen.

Az összeszerelésre nem lehet panasz, nem zörög, nem csörög. Bár a vezet? oldali ablak olykor „ciceg”. Ugyan ez az el?z? autómban is jelenség volt, mégsem hiszem, hogy én lennék a ludas. Egyedül a kulcs és a központi zár/riasztó együttm?ködése „nem százas”. Könnyen bezavarja a ment?k/t?zoltók/rend?rök/taxik frekvenciája. Ilyenkor gombnyomásra nem nyílik az autó, marad a kézi behatolás. Persze elkerülhetetlen, hogy a riasztó bekapcsoljon mintegy 2-3 mp-re, sugallva a teljes bevásárlóközpontnak, hogy „meg akarom fújni” az autót, a saját autómat.

Szervíz: Polar Mobil. Gyorsak, pontosak, megbízhatók, nagyon tisztán kapom vissza az autót – egy vagyonért. Egy kötelez? olajcsere és a hozzátartók alkatrészek cseréje (és semmi más) 80.000 Forint. Ahogyan hallottam márkatársaktól, a következ? még drágább lesz. Nos igen, a szerelmet meg kell fizetni. Ki hallott már olyat, hogy egy randevúra a szerelmünknek mezei pipacsot vigyünk rózsa helyett?

S hogy keretes legyen a szerkezet: aki egyszer beül egy Saab-ba, nem akar más autóba beülni. De abba nagyon, sokat, minél többször, minél tovább.

Hibalista

- A távírányítós kulcs és a központi zár (riasztó) összehangja nem tökéletes. Taxi/rend?r/ment? stb frekvencia bezavarhat a m?ködésbe. Ilyenkor marad a kézzel-nyitás és a riasztó üvöltése, amíg a kulcs be nem kerül az indítóba.

Ide hordtam szervizbe

Polar Mobil - gyors, jó munka, de drága (szimpla kötelez? olajcsere 80e Ft)

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 8367
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 406 Következő autója? Saab 93 SportCombi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9-3 2002 (2002)

További ítéletek (61 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s