Cute Trash
Szöveges ítélet
Twingo olyan mint a Dell Computer: trash. Jó ár/értékaránnyal egy tökéletes termék. Hasonlóan, a Renault Clio is nem véletlenül a skótoknál volt a legnépszerűbb, ahol az elsőszámú nemzeti sport a spórolás.
HASZNÁLAT
2010. tavasza óta használom a robotizált váltóval felszerelt 75 lóerős szuperminit.
Stílusos, nem unalmas kocsi, emellett nem kerül sok pénzbe. Az ár/érték aránya nagyon jó. Tökéletes városi használatra és rövidebb kirándulásokra. Például Bécs-Budapest távra tökéletes. Ennél hosszabb utazás során kicsit fárasztó benne utazni, a 120-as tempó feletti a viszonylag hangos menetzaj miatt. Bologna-Budapest távon már kicsit megfájdult tőle a fejem, de bő másfél év alatt csak egyszer mentem vele ilyen hosszú útra.
Ergonómikus és tágas. Nagyon jó a kilátás az első ülésekből. Négy embernek csomagok nélkül nagyon kényelmes. Utasok nélkül pedig rengeteg - közel ezer liter - cuccot bele lehet pakolni. Elengedhetetlen a kettő darab önálló csúsztatható és lehajtható hátsó ülés.
A kocsi kis tömege és a quickshift váltó miatt mindenkinél gyorsabban tud elindulni a lámpánál. Áltagos városi fogyasztás 6,3 liter. Volt hogy csak a Budai-hegyekben hegymenetben mentem vele, ekkor 7,2 körül fogyasztott. Autópályán az eddigi rekordom 4,8 körül volt, tavaly ősszel, amikor se légknodi se fűtés nem kell. Sima 95-ös benzint szinte sosem tankoltam bele. A 100-as benzint nagyon érdemes kipróbálni, mert azzal olyan érzés mintha 10 lóerővel erősebb lenne az autó. Persze ekkor kb. 20 %-al többet költ üzemanyagra az ember, de megéri, mert sokkal élvezetesebb, és a 140 km/órás tempót is jól tartja.
A váltó esetében én teljesen automata párti vagyok. A Flinstone család lábbal hajtotta az autót, akkor ma miért kellene emberi beavatkozással váltani, ha egy gép helyettesíheti mindezt. Különösen dugókban: nincs idegeskedés.
Az új Twingo formája nekem tetszik, különösen elölről néz ki jól. A magasabb felszereltségű modellekél sokkal jobban néz ki a hűtőrács és sportosabb az első ütköző. Belül a legjobb design elem a középen lévő kilóméteróra. A műszerfal minimalizmusa nekem nagyon bejön. Egyetlen kijelzőrészbe integrálták a digitális sebességmérőt, a kilométerórát és a üzemanyagkijelzőt.
AUTÓ HIFI
Nem kértem bele gyári autórádiót, ennek ellenére alapból van benne két hangszóró, amikhez egy SONY autórádiót vettem tizennyolcezerért. Az utólag beszerelhető autórádió elemet ötezer forintért lehet megvenni a márkaszervízben. Az autórádió műszerfalon lévő helye oldschool, a műszerfal alján a váltó fölött helyezkedik el és felfelé be van döntve. Emiatt az utólag beszerelt autórádió könnyen elérhető, kényelmes, de a bedöntési szög miatt napfényben nem látszik tökéletesen a kijelző (sötétben persze tökéletesen látszik). Mindenki mérlegeljen, mert a gyári CD-rádió kilencvenezer körül rendelhető meg. A gyári hifi valamivel kényelmesebb lehet, és a kijelző sokkal jobb helyen, fent helyezkedik el. Az alapból bent lévő két hangszóró egyébként jól szól, és a jobb hangszóró rendszernek szerintem azért sincs értelme, mert autópályán a menetzaj miatt csak max hangerőn lehet zenét hallgatni.
HA VALAKI A SPÓROLÁSRA MEGY RÁ A KÖVETKEZŐKET JAVASLOM:
Érdemes megvenni a legjobb négyévszakos gumikat. Ha valaki nem közlekedik jégen és a legnagyobb hóban, akkor nem lehet gond, és nem kell plusz téli gumikra és gumicserélgetésére pénzt költeni. Érdemes a 95 prémium benzint tankolni, ez a legolcsóbb, hiszen kevesebbet fogyaszt ezzel az autó.
Hibalista
- Az ajtóknál kisebb nyekergést vettem észre egy év használat után, de vettem egy hatszáz forintos olajozó spray-t, befújtam és nem nyikorog semmi.
Ide hordtam szervizbe
Reanult Budakalász
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Megane Generation |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |