A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic (2009)

Scenic 1.6 dci 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerethető tucatautó

Szöveges ítélet

Nem akartam Scenicet venni – bár már volt egy első generációs a feleségemnek, amivel elégedettek voltunk – de az új 1.6 dci nagyon jónak tünt, és egy bemutatóautóban kipróbálva azt meg is vettem. 15ekm körül csináltattam egy tuningot (2012.05 – motorvezérlő átprogramozás, az első autó volt, akkor jelent meg az új program és nekem szóltak elöször, mert már korábban érdeklődtem náluk), amivel kb 155LE-re emlték a teljesítményt. Ettől – ahogyan a feleségem fogalmazott – fürge lett az autó, azóta is a gyorsulása és az alacsony fordulaton könnyed futása is tökéletesen kielégítő. Nem olyan vehemens a gyorsulás mint egy 2.0 (Chevrolet Epica) vagy 2.2 (Ford Mondeo) dízelnél, de ez sokkal kisebb m3 és evvel a nagy testtel is remekül megy. A fogyasztás pedig ilyen teljesítmény mellett megfelelő most 85ekm-nél (az összes tankolást rögzítettem) 6.4l jött ki. A BC ennyit soha nem mutatott, a legtöbb 6.2l volt, most éppen 5.8l.

Menetkényelem: az autó keresztbordákon nagyon billeg, de érdekes módon sima kanyarban nagyon fekszi az utat, nem érezni jelentős dőlést. A zaj nagyobb sebességnél is alig emelkedik, autópályán is normál hangon lehet beszélgetni (Volvo S80 sokkal hangosabb), ehhez persze csendes téli gumi is kell (16-os acélfelnit vettem télre Nokian gumival, nyáron jó a 17-es eredeti könnyűfém).

Hibák:
Ablaktörlő motor zárlatos volt (akadozva működött, természetesen külföldön, esőben kellett hazajönnöm rossz ablaktörlővel), amit garanciában cseréltek.
Első futóműben valamilyen függőleges támasztót kellett cserélni, a magyar utak miatt.
Légkondi esős időben párásította az ablakot – csak a szélvédő párátlanítás bekapcsolással lehetett leszedni – ami hangos és túl meleget fújt, de ha kikapcsoltam, akkor 10 perc után megint párás volt a szélvédő. Teljesen érthetetlen, hogy az AC-t miért csak kikapcsolni lehet, bekapcsolni nem lehet! A belső levegőkeringetést pedig csak bekapcsolni lehet, kikapcsolni – azaz külsőre tenni – szintén nem lehet; ezeket a helyzeteket az automatának kellene megoldania. Ezt a hibát jeleztem a szervíznek és a Renault Hungáriának is – akik visszaküldnek a szervízbe. Ott végre foglalkoztak vele komolyan és egy egész napos szervízes átprogramozás után a párásodás megszűnt.
Más hiba nem volt (kivéve a menyétrágta ABS kábel cseréje).

Ami tetszik: belül nagy, sok pakolórekesz van, hátsó üléseket könnyű kivenni, nagy sík tér lesz, akármit el lehet szállítani vele. 4 fő síelésre úgy ment, hogy a középső ülést kivettem, oda tettem a síléceket, botokat, arra is rápakoltunk, és nem kellett tetőbox (pedig hűtőtáska is volt). És ahogy már korábban írtam a motor nagyon jó.

Ami nem tetszik:
A vezető ülés ugyan magasságban állítható, de ez inkább csak az ülés eleje, mint tengely körül a hátsó rész emelése, süllyesztése, így nem tudom a hosszú lábaimnak elég alátámasztással beállítani. Elől kicsit még túl széles is, a bal kezem nem annyira kényelmesen fekszik.
Sajnos a hifi nem Bluetooth-os – a gyártás idejében volt a cunami, ami miatt a Bluetooth chipekből hiány keletkezett. A hifi egyébként is szar, a hangja még csak-csak elmegy, de a rádió érzékenysége kicsi, az USB-ről való zeneolvasás pedig elképesztően primitív. Egy 6 lemezes CD tárat szimulál az Audio Connection Box, ami miatt az MP3 számokról semmilyen információt nem jelenít meg, csak azt írja: CD2 Track 3. Ráadásul csak 5 alkönyvtár tartalmát játssza le, a 6. CD a teljes tartalmat játszaná le.
A Start/Stop kikapcsolója el van dugva, bár én nem nagyon kapcsolgatom, de amikor araszolás van akkor célszerű lenne kikapcsolni (indulásnál mindig bekapcsolt állapotban kezd). A motor egyébként azonnal indul, ahogy a kuplungra lépek, lefulladás sosem volt.
Tucatautó, többször jöttem szembe magammal.

Hibalista

- ablaktörlő motor

Ide hordtam szervizbe

Renault Baumgartner Dél-Buda

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Duna autó

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 8000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 78000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Epica Következő autója? Octavia Kombi 1.8 TSI
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic 2009 (2011)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)