A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic (2009)

Scenic 1,9 dci Privilege 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

Jó választás

Szöveges ítélet

Corolla Verso D-CAT-ból ültem át. Jött a második gyerek, a Versoba pedig egy babakocsi is csak szűken fér el hátul, ráadásul a szokásos kéttömegű lendkerék-probléma kezdett utolérni 140.000-nél és csak 160.000-ig van rá garancia. Végignéztem a konkurenciát: a Touran ezekhez képest kívül-belül ősrégi, a csomagtartója lényegesen kisebb, a hétüléses verzió egy vicc (a Versonál is), az 1,6-os CR TDI-ről meg kevés a tapasztalat. Az új C-Max még nem volt akkor hosszított verzióban, nem volt dízelmotorral, rendelni lehetett volna, három hónap szállítással, ráadásul a kereskedő (Petrányi) sem volt elég agilis, hogy ő most nagyon el akar nekem adni autót. Honda CR-V, szép, nagy autó, de a csomagtartója ennek is kicsi, ráadásul itt sem állt a kereskedő a helyzet magaslatán, nagy nehezen lehetett volna tesztautót kérni, max. 100 km-re (ez alatt hogy nézem meg a fogyasztást, amikor 115-ről ingázom??). Megjegyzem: amíg így állnak hozzá a kereskedők, meg is érdemlik, hogy válságban legyen a magyar gépkocsi értékesítés és a korábbi 220.000 helyett csak 40.000 autót adjanak el.

Maradt tehát a Renault, ami kívülről ugyan nem fogott meg, inkább érdekes, mint szép, amolyan nagyra nőtt szarvasbogár formája van, de a műszaki tartalmat összehasonlítva verhetetlen volt (megkockáztatom: az új Sharannal és az S-MAX-szal összevetve is jobb választás, próbáltam mindkettőt, csakhogy azokon ilyen felszereltséggel bőven 10 millió feletti árcédula fityeg).
Volt már Renault-m, Grandtour kombi, ugyanezzel az 1,9-es dci motorral, ami kicsit öregecske, annyira nem is megy, de nagyon keveset fogyaszt és az 1,5-ös dci-hez képest lényegesen megbízhatóbb. Irány a kereskedés és itt végre tényleg azt éreztem, hogy el akarnak adni, azonnal lehetett tesztútra menni, igaz csak 1,4 Tce-vel, de akkor is és fél óra múlva már kezemben volt az ajánlat. Ráadásul volt is raktáron egy olyan modell, amilyet én szerettem volna, Grand Scenic, Privilege, mokkabarna és bézs belsővel, ülésfűtéssel. Csakhát az első kereskedő csak annyit tudott mondani, hogy van ilyen Magyarországon és ő megpróbálja elkérni a másik kereskedőtől, ez persze nem sikerült, itt viszont rá akart beszélni, hogy nála rendeljek újat, ami szintén három hónap múlva ért volna ide( egész addig meg arról győzködött, hogy azért vegyek nála, mert ő most tud szerezni olyan autót, amilyenre vágyom). Nosza, irány a hasznaltauto.hu, meg is találtam a Duna Autónál, telefon és fél óra múlva már itt is kezemben volt az ajánlat, majd mentem egy tesztkört egy ugyanolyan, csak 1,5 dci-vel. Megalkudtunk és két hét múlva már nálam is volt az autó.
Az azért vicces, hogy ahány kereskedő, annyi ár a téli gumira és a lemezfelnire, ezt végül magam vadásztam össze.
Kívülről tehát inkább érdekes, belülről kényelmes, szép és gazdagon felszerelt. Kulcsnélküli indítás (ez mondjuk néha veszélyes, ha nálam a kártya és kiszállok, a feleségem megy tovább, néha vissza kell jönnie a kártyáért), de az nagyon jó, hogy nem kell semmit sem nyomogatni, hanem a kilincs meghúzására nyílik a zár, illetve kb. 5 méternél nagyobb távolság után záródik. Beülni kényelmes, mint minde egyterűbe, nekem minden kézre esik. A kezelőszervek kicsit furcsák ugyan, ráadásul karcosodó műanyagból vannak, de az üléskárpit anyaga, mintája példaértékű (főleg a japánoknak). A váltó óriási előrelépés az előzőhöz képest, még nem Toyota, de majdnem, könnyen, viszonylag rövid úton jár, pontos. A fék szokásos rönó, kemény, hamar fog, kuplung jól adagolható. A motoron érződik a kor: hidegen, melegen is hangos, de jó a zajszigetelés – a Toyotánál fordítva volt, csendesebb volt a motor, de rosszabb volt a szigetelés. Érdekes, hogyha 90-nél kiveszem üresbe, akkor is olyan frekvencián rezonál a motor, hogy remeg bele a kasztni, mintha a felnin lennének ütések.
Amúgy menni is pont az ellentettje a Toyotának: a D-CAT 2000-ig olyan halott, mint egy egy szívódízeél (öncenzúra: egy régi szívódízel is jobb volt nála), majd 2000-3000 között dupla lórúgás szerű élmény, nagyon hirtelen elkezdett tolni a 400 Nm, aztán kifulladás és pörgés 4500-ig. Előzni jó, de az átlag hétköznapi használatra alkalmatlan, pont a dízeles rugalmasság hiányzott belőle, elindulni, kereszteződésénél kiugratni lehetetlen volt. A Renault fordítva működik: szépen elketyeg 1200-1800-as fordulat között, már ekkor is érezhetően húz, de 2000 felett is megy, igaz, lórúgást itt ne várjunk. Átlagos használatra sokkal jobb, ráadásul fogysztása nagyságrendekkel alacsonyabb: a Toyotánál egyszer sikerült 8 liter alá menni, sok vidéki 70-80-as tempónál, az átlag 8,5-9 liter volt, a Renault viszont még bejáratós, de elmegy 6-7 literrel, az átlag 6,7.
A Renaultban egyértelműen nagyobb a hely, szinte mindenhol, egyedül a középkonzol, illetve a váltóbox tűnik szűkösnek. A Toyotában 11 pohártartó van, itt sajnos elöl is csak kettő, az is nehezen hozzáférhető, ha előrehozom a középső dobozt (ez mondjuk nagy találmány, nem fix, hanem előre-hátra görgethető egy sínen) akkor nem érem el az ásványvizet.
Az ülés kényelmesebb, jobban tartja a hátat, a középkonzol párnázása első osztályú, a kormány elektromechanikus, érezhetően felkeményedik nagyobb sebességnél, jó a fogása.
Hátul is nagyobb hely van benne, de a legfontosabb, hogy a csomagtér vagy 30 cm-rel hosszabb, a babakocsi elé még bőven befér egy műanyag rekesz.
A rádió sajnos a REnaultnál is elég gagyi, hiába 4x30 W, meg Arkamys meg nemtommi, egyszerűen sehogy sem szól (igaz, a Toyota az még nagyobb borzalom, a 80-as éveket idéző hangzásvilággal).
Ami szerintem nagyon jó választássá teszi a Renault, az a felszereltség: bixenon, kanyarkövető fényszórók, ESP, 8 légzsák, USB port, tempomat és sebességhatároló, meg a szokásos fény és esőszenzor, parkradar. Mindezért listaáron 6,6 milliót kérnek (7 személyes verzió), de Reanult finanszírozással 5,3-ért odaadták, ráadásul jár hozzá az öt évre szóló teljes körű garancia. A csavar a dologban persze az, hogy 25%-os THM-mel adják a hitelt, de kiszámolva 3 év alatt mindennel együtt annyit fizetek az autóért, mintha listaáron adták volna.
A szerviz a szokásos lehúzós banda, 2000 km-nél lecserélik az olajat, ingyen munkadíjjal (egy kis kupont adnak átadáskor). Na igen, és mennyi az olaj? 28000. A Toyotánál ennyibe egy 30000-es szerviz se kerül. Mindegy, 30.000-ként elmegy, 15.000-nél meg a saját szerelőm lecseréli 10.000-ért az olajat, oszt kész.
Egyelőre rosszat nem tudok írni róla.

Update 75.000 km után: nem romlott el rajta semmi. Tipikus Renault-francia betegségek: állandóan zörgések innen-onnan, majd amonnan is. Belső burkolatok, kárpitok nyöszörögnek. A légzsák lámpa valóban sokáig világít, sokszor 1 percnél is tovább. 15.000 kmeneként cserélem az olajat, olajfogyás eddig nincs. A gyári szerviz szerint érdemes gyári olajszűrőt venni bele, mert abban van valamilyen szelep, ami hidegindításkor pont az ideális kenést biztosítja, ezt állítólag az utángyártott nem tudja.
Kis hibák:
- zörgés a műszerfalból. Szerviz garanciában háromszor megnézi, negyedikre megtalálja. Lásd lejjebb.
- kisfiam egy tízforintost tett a CD-be. Szerviz szétszerelte, összerakta.
- hátsó gázrugók 20 000km körül elfáradtak, nem tolják fel teljesen a csomagtérajtót. Szerviz gariban cserélte, most ezek is kezdenek elfáradni.
- középső könyöklő fokozatmentessége megszűnik, kicsit csúszkál, nincs igazán semmi, ami megfogná a csúszkán. Szerviz gariban cserélte. Az új se sokkal jobb
- kormány, váltó bőrvarrásánál már látszik a kopás. Mi lesz 100 000 km múlva???
- tolatólámpa hol jó, hol nem. Szerviz szerint beázott. Összerakták, jó lett, majd gariban cserélték.
- bal első doblemez, vagy inkább dobszövet elmozdult, és teljesen kitekert kormánnyal hozzáért a kerék. Szerviz harmadszorra tudott kezdeni valamit vele.
Fogyasztás:
80% autópálya, 20% város: 7,1, télen-nyáron
osztrák autópálya, négyen, tele cuccokkal, nem lassan: 6,5 (osztrák üzemanyag)
országúti tötymörgés: 6-6,2

100 000 km: kormánykerék és váltókar feje garanciában cserélve, mivel a bőrhatású műaanyag elkezdett hámlani. Utólag jobb választás lett volna a 4 év 150 000 km garancia, de vásárláskor az 5 év 100 000 km-t kértük. Állítólag az autó 12 hónapos koráig lehetett volna változtatni, de sajnos ezt senki sem mondta...

120 000 km hátsó tárcsa és betét csere, majd első betét csere is. Szervizzel együtt 177 000.

145 000 km: vezérlés, vízpumpa csere. 92e.

165 000 km: olajcsere.

Sajnos már a második szett gumival járunk úgy,hogy az abroncs szélei nullára, szinte slickre kopnak, míg a köpeny közepén 4-5mm futófelület marad.
Renault Hungária válasz:
- ááá, még sosem volt ilyen panasz, állíttassunk futóművet.
- minden évben állítunk
- akkor cseréljenek gumimárkát
- miért, akkor a gyárilag szállított Continental nem volt jó?

Egyébként cseréltünk márkát, Dunlop Blueresponse-ra, ugyanez a jelenség, sőt most már a téli gumit is megette.

Az autóval műszaki probléma továbbra sincs, pedig mindjárt 170 000 km van benne. Mindene működik, nem füstöl, a beltér kicsit franciásan zörög.
Még mindig azt gondolom, hogy ennyi pénzért ár/érték arányban nagyon jó választás volt.



Hibalista

- Egyelőre semmi. A légzsák lámpa az előírt 5 mp helyett 1-2 percig is világít, szerviz szerint normális.

Ide hordtam szervizbe

Renault Nyitrai, Szekszárd. Vidékiek, a szó minden értelmében. Kedvesek, inkompetensek, zavartan mosolyognak. Egy átlagos szervizlátogatás úgy néz ki, hogy bejelentem az autót, meg azt, hogy mi még az egyéb baja. Elviszed, két óra alatt megcsinálják az olajcserét, majd megrendelik az alkatrészeket. Egy-két hét múlva visszaviszed. Kiderül, hogy rossz alkatrészt rendeltek. Utána megint vársz egy-két hetet, visszamész, megcsinálják nagy nehezen és hazaérve konstatálod, hogy egy-két dolgot kifelejtettek. Úgyhogy egy hibával (pl. műszarfal zörgés) négy út, 4*2 óra kiesés. Cascora cserélték a hátsó ajtót. Lefényezték úgy, hogy a belső íven a lakk hol megfolyt, hol meg nem jutott, maradt a csupasz lemez. Mintha ecsettel fényeznének. Műszerfalat szétszedték kétszer, és csak az egyik zörgés okát találták meg. A bal első doblemezt helyettesítő szövet kimozdult, teljesen kifordított kormánykerékkel hozzáért a kerék. Egyszer elvittük, nem találták a hibát. Mint kiderült, a munkafelvevő elfelejtette megmondani, pedig fel volt írva neki. Másodszor elvittük, nem találták a hibát (kiderült, ellenkező irányba kormányoztak). Harmadszor elvittük, megcsinálták. Pedig a szövet kilyukadt, mondtuk, kérjük a cserét. Ááá, ennek ettől nem lesz baja.Többet nem megyünk ide. Csak a munkafelvevő kedvessége miatt nem 0 az értékelés.Update 1: 120 000 km, hátsó féktárcsa és fékbetét csere. Renault Autóváros írásbeli ajánlatot ad a szervizzel együtt 155 000 HUF-ra. Odaviszem, napközben hívnak, hogy akkor 205 000 lesz, csinálhatják? Mondom: pajtikáim, itt az aláírt írásbeli ajánlat 155-ről. Oké, visszahívnak. Osztanak, szoroznak, végül az ajánlat: legyen 177 és kicserélik az első betéteket is. No comment.Update 2: 145 000 km, vezérlés csere. Renault Baumgartner telefonos ajánlata: hát, úgy 250-300.000. Boroséknál vízpumpával, olajcserével együtt 92e. No comment.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Boros Attila, Dunaföldvár. Régen jobb volt.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 170000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Corolla Verso D-CAT Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic 2009 (2011)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)