A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic Ii. (2003-2008)

Scenic Ii. 1,9 dCi Monaco 

Az ítélet értékelése
4,5(8 db)

Renault Scénic II vs. Renault Laguna II összehasonlítás

Szöveges ítélet

Renault Scénic II 1,9 dCi Monaco vs. Renault Laguna II 2,0 16V Berline Privilége összehasonlító teszt

Régi Renault-kedvelők vagyunk. R19-cel kezdődött (szívó dízel): azzal mentünk többször Horvátországba, természetesen még klíma nélkül. Utána feljebb váltottunk: jött a Laguna I-es, 2,0 benzinmotorral (még 8 szelepes): ez már egy másik dimenzió volt, ami a kényelmet illeti. Majd a „családi egyterű” következett: Scénic I-es, 1,6-os benzines változat: nagyon megszerettük a magas építését, és a bőséges rakodóhelyeket. Ezzel már Görögországba is mentünk, immár klímával.
Ezután jött a tesztünkben szereplő 2005-ben született újabb Scénic (II), 1,9 közöscsöves dízelmotorral, és igen jó felszereltséggel. Ezt az autót félévesen vettük, viszont 60.000 km-rel (!): Renault Crédit-es nyugatmagyarországi főfelelősé volt, hajtotta is rendesen. Ennek ellenére nagyon szép állapotban volt, akár az új. Azért ez már komoly előrelépést jelentett a Scénic I-hez képest: a belső tér, a fejlett elektronika, a kényelmi berendezések, és hát a motor nagyon más szintet képviselt.
Két év és 50 ezer km örömteli kapcsolat után sajnos meg kellett válnunk tőle, anyagi okokból (lakásfelújítás…), és egy olcsóbbra kellett váltanunk. Természetesen ismét Renault-ban gondolkoztunk, így lett egy 2002-es Laguna II-es, ráadásul ismét benzines (láthatóan nem vagyok egyik irányba sem elkötelezett, bár a dízelek fogyasztását nagyon megszerettem, és a menetdinamikával sem volt gondom).
Most, 3 hét után még friss az élményem a Scénicről, ugyanakkor már van tapasztalatom a Lagunával kapcsolatban is, gondoltam: legjobb alkalom, hogy összehasonlítsam a kettőt. Hát lássuk:

Karosszéria, utastér
Nyilvánvaló a különbség: a Scénic rövidebb, de jóval magasabb; a Laguna hosszabb, laposabb, áramvonalasabb. Nagyon különböző a két autó formája, és ez optikai csalást is okoz.
A Scénic-nek jóformán nincs is orra, mármint motorháza. Ez annyira rövid, hogy hihetetlen. Ha a motorháztetőt felnyitjuk, talán csak 30 cm-nyi ’hosszúságú’ rés tárul fel, éppen befér az akkumulátor, és a feltöltendő nyílások, a motornak már csak egy része látszik: nem irigylem a motorszerelőt… A szélvédő alsó pontjától kb. 60-70 cm-re vége is van az autónak elöl. A hátulja még meredekebb, azt ugye nem kell magyaráznom: szinte függőleges a csomagtér-ajtó, bár azért a dizájn miatt van benne egy kipúposodó ív, éppen csak emlékeztetőként a Mégane II Berline kalaptartó-forma hátsó részére (ugye nem felejtjük el, hogy a Scénic voltaképp egy felfújt Mégane!). A kettő között van az utastér: szokatlanul nagy az első- hátsó traktushoz képest.
A Laguna ennél klasszikusabb ’autó’ forma, nagyjából megszokott arányokkal: 1/3-a a motorház, szintén 1/3 az utastér, a hátsó rész pedig inkább kicsit rövidebb 1/3-nál (ne tessék utánaszámolni… ). Viszont határozottan nagyon szép autó: lapos, áramvonalas, és külön dizájnos, szép az 5. ajtó körüli megoldás (a GrandTour-nak nevezett kombi feneke még szebb…)
A két autó szélessége nagyjából azonos, és hosszúságban kb. 30 cm a különbség a Laguna javára.
A fentiekből következően, de az utasok számára meglepő módon a Scénic utastere bizony határozottan tágasabb (az autó rövidebb volta ellenére), minden irányban bőségesebb a méret még a hátul ülőknek is. Az üléshelyzet magas: eleve magasabban van a padló, az ülések pedig inkább szék-jellegűek: az alsó lábszár függőleges, a háttámlát sem érdemes nagyon hátradönteni. Ez az elrendezés nagyon jól bánik a térrel (már ha fölfelé van hely), és hosszú távon is kényelmes.
Ehhez képest a Laguna ismét a hagyományos vonalat képviseli: nagyon kényelmes, de alacsonyan lévő ülések, melybe mélyen belesüpped az ember. A lábak inkább előre nyúlnak, a háttámla jobban hátradől, beszálláskor elég mélyre kell ’le’ülni. Helyszűkre itt sem panaszkodhatunk, de azért inkább ne ültessünk 180cm-nél magasabb utasokat hátulra, mert a tető kócolni fogja a hajukat (ha az ilyen fuvarozás gyakori, inkább válasszuk kombit: ott nem lejt a tető).
Ha már az üléseknél tartunk: roppant praktikusak a Scénic egyenként mozgatható, dönthető, kivehető ülései. Akár utazni kell, akár sok a csomag: vagy a kettő egyszerre: az utastér valóban pillanatok alatt a kívánt célra alakítható. Természetesen a Laguna hátsó ülés-sora is osztva ledönthető, tehát itt is megvan a csomag/utas rendezési lehetőség.
Tárollóhelyek: ebben megint a Scénic a győztes, méghozzá nagyon. A Lagunában mind a négy ajtóban elfogadható méretű rakodóhely van, de nem alakították ki üdítőspalackok tárolására (bár belefér, de nem tartja függőlegesen). Az első ajtókban külön nyitható rekeszek vannak apróságok befogadására. A kesztyűtartó jóformán csak jelképes: bár a nevében jelzett célra alkalmas, alig fér bele más (viszont hűtött!). Viszonylag méretes a két első ülés közötti könyöklő alatti doboz, valamint a két első ülés alatt is található egy-egy igen keskeny fiók: inkább csak néhány A4-es mappa tárolására. A hátsó középső ülésből széles és kenyelmes kartámasz hajtható ki, sőt abban még egy kis rakodórekesz is található papír és írószer befogadására. MekDöncis papírpoharakat a Lagunában hátul az előbb említett könyöklőböl kiugrasztható tartóba helyezhetünk (2 db), elöl a kesztyűtartó fedelén kimélyített nyílásokba (ezt kizárlólag álló helyzetben próbáljuk!), valamint a rádió mellől kiugrasztható farkascsapdába (1 db). Végül a kormány alatt található egy igen keskeny, széles polc: még nem jöttem rá, hogyan hasznosíthatnám (annyi tollat nem hordok magammal, pénztárca, szemüveg már nem fér rá...)
A Scénic ezek mellett a következőket kínálja: a két első ülés alatt mély fiókok, a hátsók alatt irattartók, mind a négy ülés előtt a padlóban méretes üregek, hatalmas hűtött kesztyűtartó (akár több 2L-es palacknak), mély és nagy tároló az első kartámasz alatt, ajtókban kialakított palack-helyek, első ajtókban mély tárolók (pl. CD-knek) és még ami nem jut eszembe (nyaralás után egy évvel is bukkantunk kekszekre valamelyik tárolórekeszben...) (állítólag a vámosokat külön kiképzik a Scénic tárolóiból drogcsempészet esetére...).
Végül a csomagtér: literre pontosan egyforma a két autóé. Scénicé talan picit kisebb alapterületű, viszont magasabbra pakolható, Lagunáé pont fordítva.

Műszerek, kijelzők tekintetében bár jelentős a különbség, de ez már egyéni ízlés kérdése. A Laguna ismét a hagyományos vonalat képviseli a vezető előtt lévő kerek műszerekkel, és bár a közöttük lévő színes grafikus kijelző többre lenne hivatott, a rendszer gyakorlatilag csak hibajelzésre, figyelmeztetésre használja.
A Scénic középre helyezett digitális kijelzője viszont a high-tech irányba mutat: minden lényeges információt egyszerre mutat (egyesek szerint zavaróan sok információt).
A kezelőszervek mindkét autóban könnyen, simán működnek. A Scénic picinyke ´bajusz´-kapcsolóitól sokan idegenkednek, de a gyakorlatban remekül helytállnak. A váltó a Scénicben különösen finoman, olajozottan jár, és felhelyezték a középkonzolra, a kormánykeréktől egy arasznyira - öröm a váltás és a 6 gang miatt ezt sokszor élvezhetjük. A fék viszont a Lagunában jobb: bár mindkét autóban nagyon hatékonyan lassít, de a Lagunáé pontosabban adagolható: a Scéniccel egy óvatlan mozdulattal nagy helyeslést (bólintást) idézhetünk elő az utasok között...
A tesztelt Scénic még nyitható panorámatetővel is rendelkezett, ami egy nagyszerű találmány. Hátrányként felhozható, hogy 100 fölött zárt állapotban is kissé zajosan áramlik körülötte a levegő, valamint hajlamos nyikorogni nyitás-csukáskor (ezen gyári zsír segít, csak nehéz a megfelelő helyekre eljuttatni). Viszont cserébe fényterápiás kezelőszobává válik az autónk, hiszen az egész tető (leszámítva egy középső merevítő részt) üvegből van. Az első rész teljesen hátrahúzható (a hátsó fölé), amivel már akár kabriós érzésünk is lehet...

Összességében: kellően tágas a Laguna, de a Scénic térkínálata bőségesebb, pakolhatóságában jóval praktikusabb.
A felhasznált anyagok, beltéri komfort, kényelem, hangulat tekintetében viszont a Laguna győz érthetően: magasabbra pozícionált autó. A lassan elhalványodó hangulatvilágátások, finom puha ülések, kétzónás automata klímaberendezés, megvilágított piperetükrök, szemüvegtartó a vezetőnek (napszemüvegem persze nem fér bele), vakító fényre sötétedő visszapillantótükrök jelzik ezt, hogy csak néhányat említsek. Ha a Scénic egy praktikus svéd konyha, akkor a Laguna egy hangulatos kártyaszoba.
Végül egy-egy okos dolgot még említek mindkét oldalon: nagyon kényelmes a Scénic automata elektromos kézifékje, mely motor leállításkor, vagy kézikapcsolóval behúz, majd elinduláskor (akár emelkedőn!) automatikusan kiold. A Laguna légnyomásérzékelős kerekei viszont a biztonságot szolgálják: minden indulásnál kiírja a pontos értéket mind a négy kerékben, és figyelmeztet is, ha túlságosan lecsökkent valamelyik.

Motor, menettulajdonságok, futómű
Dízel vs. benzines: régi kérdés. Scénicünk még a korábbi 120 lovas dCi motorral volt szerelve 6 sebességes váltóval, a Lagunában 136 lovas a benzines, 5-ös váltóval. A benzinest egyértelműen pörgetni kell, viszont egyenletesebben adja le a teljesítményt (nincs benne turbó). A dízel viszont nyomatékosabb volt, jobban húzott közepes fordulattól (alatta nem, amíg ´állt´ a turbó...).
Jó lenne a Lagunában is 6 sebesség, de csak azért, hogy nagy sebességnél kímélje a motort (és a fogyasztást...)

Fogyasztás: hát igen. Ez fáj a legjobban. Kicsivel több, mint 2 liter a különbség a két autó között (ha a Laguna is dízel lenne, akkor akár 2,5 is lenne, mert a Scénicnél könnyebb, kisebb légellenállású autó). Vegyes használlattal a dízellel 6,2 körül autóztam, ugyanez a Lagunával most 8,5 körül van.

Kormányzás: nem tudom, hogy a Lagunában sebességfüggő-e a rásegítés mértéke, de a Scénicben az volt, és nagyon jól eltalált mértékű. A Laguna kormányzása a Scénichez képest lassú haladáskor nehezebb, nagyobb sebességnél viszont kissé talán túl könnyű (ámbár meg lehet szokni).

Futómű: francia autótól az ember eleve kényelmes rugózást vár el. Már a régi Lagunánknál is megkaptuk ezt: más autóból átülő utasok meg is lepődtek, milyen bátran megyek át a Hungária-Thököly buckás, macskaköves, villamossínes kereszteződésen. A Scénicbe átülve meglepett, hogy mennyivel keményebb. Talán a magas építés miatt nagyon billegett volna a lágyabb rugózással? Mindenesetre most ismét élvezzük a puha suhanást: úthibákat, kisebb gödröket, buckákat simán kivasal a Laguna.

Vezetési élmény: egyértelműen a Lagunánál van a pont. A közvetlenebb kormányzás, az alacsony súlypont, a pörgősebb motor dinamikusabb közlekedést, nagyobb kanyarsebességet tesz lehetővé minden körülmények között. A Scénicet egyszerűen nem erre találták ki. Lehet vele tempósan közlekedni, de csak vigyázva: kivülről még ijesztőbb lehet a megdőlő kocsiszekrény.

Szubjektív:
Jelenleg még mélyen él bennem a Scénic emléke, a Lagunával még csak az első heteknél tartunk. Az már most nyilvánvaló számomra, hogy a Lagunában egy kényelmes utazóautót kell keresni: arra született, hogy kényelemben, biztonságban, fáradtságmentesen szállítson utasokat, akár nagy sebességgel is, miközben a vezetőnek is sok örömet okoz.
A Scénic inkább családapáknak való (hm... én is az vagyok): nem kell a sportosság, mert az asszony aggódik; viszont kell a rengeteg tárolóhely, praktikus átrendezhetőség, alacsony fogyasztás. Döntse el kiki a vérmérséklete, családi helyzete szerint.

Hibalista

- Igazából semmi komoly. Kötelező szervizek, klímarendszer egyszer eresztett, nyitható tetőablak gyakran nyikorgott - más gond nem volt.

Ide hordtam szervizbe

Tamás Autó Renault márkaszerviz, Vác

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Scénic I 1,6 Következő autója? Renault Laguna II 2,0
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic 2003 (2003)

További ítéletek (147 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)