Kényelmes kis egyterű
Szöveges ítélet
2007 márciusának végén lecseréltük a közel 4 éves Twingonkat (ld. Első autónk c. ítélet) egy Modusra. A ráncfelvarrt Modust néztük ki, de sajnos azt Magyarországon hivatalosan nem forgalmazzák, csak egyedi beszerzéssel lehet megrendelni a Renault Hungáriától. A kívánt felszereltségre elég húzós árat mondtak, így maradtunk a raktáron lévő 2006-os daraboknál. Szűk két hét alatt át is vehettük. Készlet kiárusítás miatt közel fél milliós kedvezményt kaptunk, így olcsóbb volt, mint egy kevésbé felszerelt és kevésbé biztonságos Honda Jazz. A Dynamique szint elég pazar felszereltség (ABS, 6 légzsák, ködlámpa, szervo, CD, manuális klíma, fűthető, elektromos tükör, Triptic ülés, magasságban állítható vezetőülés, központi zár, elektromos ablak, bőr kormány és váltó, króm kilincsek stb.), erre jött még rá a metálfény és az automata klíma. Mindez féláron.
A motort alig hallani, nem üvölt, mint a Twingoban. Aszferikus a vezető oldali tükör, így nincs holttér.
Az autó nagyon stabil, de a magas építés miatt a nagy szélre érzékeny. A szervo és a kuplung kellemes, a fékek nagyon hatásosak. Az 1.2-es motor (75 LE, 105 Nm) a kényelmes autózáshoz elég. Nem egy rakéta (a Twingoban az volt), de ha kell, tud gyorsulni. Jó fél literrel eszik többet a Twingonál, de kb. 250 kg-mal nehezebb is.
Az automata klímáról nehezen tudnék lemondani, nagyon jól működik. Jó ötlet a hűthető a kesztyűtartó is. Jól szól a gyári CD, könnyű a kormányról vezérelni, tetszik a sebesség függvényében változó hangerőszabályozó.
Sokaknak furák a pici bajuszkapcsolók, pedig nagyon jó őket megérinteni, és kiválóan működnek. Ami nagyon tetszik, hogy nem kell a világítással foglalkozni. A motor beindításával egy időben magától felkapcsolja a lámpákat, míg leállás után a vezető oldali ajtó kinyitásával lekapcsolja azokat.
A fedélzeti számítógép nekem nagyon bejön. Számolja, hogy mennyi benzin fogyott el a tankolás óta. Ez kb. 1 literrel tér el a valós adattól, így az átlagfogyasztás adata is egy kicsit kedvezőbb. Nagyon tanulságos a pillanatnyi fogyasztásmérő.
Kár, hogy csak a Dynamique szinttől jár alapban a Triptic hátsó ülés. Szerintem enélkül a Modus nem is Modus. Öt személyes helyzetben éppen, hogy el lehet férni hátul, mivel így nem túl nagy a lábtér, viszont 274 l a csomagtartó. Négy személynél szinte fejedelmi a lábtér, ekkor 198 liter a csomagtartó. Az ülések természetesen fel is hajthatók, így óriásira növelve a csomagteret. Szerintem a Twingo után a Modus nagyon jó választás.
Nagyon kevés fut belőle Magyarországon, így sokan megnézik. Mivel elég érdekesen néz ki, megosztja az embereket.
És a végére néhány dolog, ami nem tetszik:
A motor ugyan halk, de 100-110 km/h-nál megjön a szélzaj.
Az aeroblade ablaktörlőlapátok nagyon jól teszik a dolgukat, már ahová elérnek. Fent és oldalt szerintem nagy területet hagynak érintetlenül. A koszt a szélvédő két oldalára nyomják, ami olykor zavarja a kilátást.
A műszerfal nem zörög, de vannak illesztési pontatlanságok. A legrondább a kesztyűtartó illesztése.
A Twingo kormánya egyenes haladáskor kb. 10 fokkal jobbra állt. Ez a Modusra is jellemező, csak itt balra fordul.
Az autót 5,5 évig használtuk, majd becseréltük egy Clio Grandtourra. A 210.000 km átlagfogyasztása 5,65 l/100 km. A minimum 5,32, a maximum 6,25. Az átlagsebesség kb. 68 km/h.
Hibalista
- 12.000 km (4 hónap): Sebességben végig fura, sípoló hangot adott, amely a fordulatszám növekedésével egyre hangosabb lett. A feszítők kenése volt a gond. Valamivel több, mint 1 óra alatt orvosolták a problémát. - 107.500 km (32 hónap): Toronycsapágy-csere - 124.000 km (37 hónap): Vezetői biztonsági öv zárjának cseréje - 125.000 km (38 hónap): Vezető oldali ablakemelő-szerkezet mechanikus részének cseréje (a kék műanyag törése miatt) - 140.000 km (42 hónap): Első fékbetétek cseréje, bár még egy darabig bírták volna - 165.000 km (50 hónap): Akkumulátor-csere - 175.000 km (54 hónap): Utas oldali ablakemelő-szerkezet kék műanyag részének cseréje. A Scenichez külön kapható zöld műanyag kicsit megfúrva jó lett bele - 198.000 km (61 hónap): Elszökött a gáz a klímából. Klímafeltöltés - 207.000 km (65 hónap): Gyújtótrafó-csere, hátsó fékek cseréje - - Első izzók cseréje - 52.000 km (16 hónap) – hagyományos izzó - 107.500 km (32 hónap) – nagyobb fényerejű izzó - 132.500 km (40 hónap) – hagyományos izzó - 171.500 km (53 hónap) – hagyományos izzó - 207.000 km (65 hónap) - hagyományos izzó - - Első helyzetjelző izzók cseréje - 71.000 km (22 hónap) - 158.000 km (48 hónap) - 207.000 km (65 hónap) - - Hátsó helyzetjelző izzók cseréje - 71.000 km (22 hónap) - 124.000 km (37 hónap) - 158.000 km (48 hónap) - 207.000 km (65 hónap) - - Rendszámtábla-izzó csere - 77.000 km (24 hónap) - - Harmadik féklámpa izzójának cseréje - 107.500 km (32 hónap) - 207.000 km (65 hónap) -
Ide hordtam szervizbe
Renault Császár Tatabánya
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Renault Császár Ajka
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 210000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Twingo | Következő autója? | Renault Clio Grandtour |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |