A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Modus (2004-2008)

Modus 1.2 16V Dynamique 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Kényelmes kis egyterű

Szöveges ítélet

2007 márciusának végén lecseréltük a közel 4 éves Twingonkat (ld. Első autónk c. ítélet) egy Modusra. A ráncfelvarrt Modust néztük ki, de sajnos azt Magyarországon hivatalosan nem forgalmazzák, csak egyedi beszerzéssel lehet megrendelni a Renault Hungáriától. A kívánt felszereltségre elég húzós árat mondtak, így maradtunk a raktáron lévő 2006-os daraboknál. Szűk két hét alatt át is vehettük. Készlet kiárusítás miatt közel fél milliós kedvezményt kaptunk, így olcsóbb volt, mint egy kevésbé felszerelt és kevésbé biztonságos Honda Jazz. A Dynamique szint elég pazar felszereltség (ABS, 6 légzsák, ködlámpa, szervo, CD, manuális klíma, fűthető, elektromos tükör, Triptic ülés, magasságban állítható vezetőülés, központi zár, elektromos ablak, bőr kormány és váltó, króm kilincsek stb.), erre jött még rá a metálfény és az automata klíma. Mindez féláron.
A motort alig hallani, nem üvölt, mint a Twingoban. Aszferikus a vezető oldali tükör, így nincs holttér.
Az autó nagyon stabil, de a magas építés miatt a nagy szélre érzékeny. A szervo és a kuplung kellemes, a fékek nagyon hatásosak. Az 1.2-es motor (75 LE, 105 Nm) a kényelmes autózáshoz elég. Nem egy rakéta (a Twingoban az volt), de ha kell, tud gyorsulni. Jó fél literrel eszik többet a Twingonál, de kb. 250 kg-mal nehezebb is.
Az automata klímáról nehezen tudnék lemondani, nagyon jól működik. Jó ötlet a hűthető a kesztyűtartó is. Jól szól a gyári CD, könnyű a kormányról vezérelni, tetszik a sebesség függvényében változó hangerőszabályozó.
Sokaknak furák a pici bajuszkapcsolók, pedig nagyon jó őket megérinteni, és kiválóan működnek. Ami nagyon tetszik, hogy nem kell a világítással foglalkozni. A motor beindításával egy időben magától felkapcsolja a lámpákat, míg leállás után a vezető oldali ajtó kinyitásával lekapcsolja azokat.
A fedélzeti számítógép nekem nagyon bejön. Számolja, hogy mennyi benzin fogyott el a tankolás óta. Ez kb. 1 literrel tér el a valós adattól, így az átlagfogyasztás adata is egy kicsit kedvezőbb. Nagyon tanulságos a pillanatnyi fogyasztásmérő.
Kár, hogy csak a Dynamique szinttől jár alapban a Triptic hátsó ülés. Szerintem enélkül a Modus nem is Modus. Öt személyes helyzetben éppen, hogy el lehet férni hátul, mivel így nem túl nagy a lábtér, viszont 274 l a csomagtartó. Négy személynél szinte fejedelmi a lábtér, ekkor 198 liter a csomagtartó. Az ülések természetesen fel is hajthatók, így óriásira növelve a csomagteret. Szerintem a Twingo után a Modus nagyon jó választás.
Nagyon kevés fut belőle Magyarországon, így sokan megnézik. Mivel elég érdekesen néz ki, megosztja az embereket.
És a végére néhány dolog, ami nem tetszik:
A motor ugyan halk, de 100-110 km/h-nál megjön a szélzaj.
Az aeroblade ablaktörlőlapátok nagyon jól teszik a dolgukat, már ahová elérnek. Fent és oldalt szerintem nagy területet hagynak érintetlenül. A koszt a szélvédő két oldalára nyomják, ami olykor zavarja a kilátást.
A műszerfal nem zörög, de vannak illesztési pontatlanságok. A legrondább a kesztyűtartó illesztése.
A Twingo kormánya egyenes haladáskor kb. 10 fokkal jobbra állt. Ez a Modusra is jellemező, csak itt balra fordul.

Az autót 5,5 évig használtuk, majd becseréltük egy Clio Grandtourra. A 210.000 km átlagfogyasztása 5,65 l/100 km. A minimum 5,32, a maximum 6,25. Az átlagsebesség kb. 68 km/h.

Hibalista

- 12.000 km (4 hónap): Sebességben végig fura, sípoló hangot adott, amely a fordulatszám növekedésével egyre hangosabb lett. A feszítők kenése volt a gond. Valamivel több, mint 1 óra alatt orvosolták a problémát. - 107.500 km (32 hónap): Toronycsapágy-csere - 124.000 km (37 hónap): Vezetői biztonsági öv zárjának cseréje - 125.000 km (38 hónap): Vezető oldali ablakemelő-szerkezet mechanikus részének cseréje (a kék műanyag törése miatt) - 140.000 km (42 hónap): Első fékbetétek cseréje, bár még egy darabig bírták volna - 165.000 km (50 hónap): Akkumulátor-csere - 175.000 km (54 hónap): Utas oldali ablakemelő-szerkezet kék műanyag részének cseréje. A Scenichez külön kapható zöld műanyag kicsit megfúrva jó lett bele - 198.000 km (61 hónap): Elszökött a gáz a klímából. Klímafeltöltés - 207.000 km (65 hónap): Gyújtótrafó-csere, hátsó fékek cseréje - - Első izzók cseréje - 52.000 km (16 hónap) – hagyományos izzó - 107.500 km (32 hónap) – nagyobb fényerejű izzó - 132.500 km (40 hónap) – hagyományos izzó - 171.500 km (53 hónap) – hagyományos izzó - 207.000 km (65 hónap) - hagyományos izzó - - Első helyzetjelző izzók cseréje - 71.000 km (22 hónap) - 158.000 km (48 hónap) - 207.000 km (65 hónap) - - Hátsó helyzetjelző izzók cseréje - 71.000 km (22 hónap) - 124.000 km (37 hónap) - 158.000 km (48 hónap) - 207.000 km (65 hónap) - - Rendszámtábla-izzó csere - 77.000 km (24 hónap) - - Harmadik féklámpa izzójának cseréje - 107.500 km (32 hónap) - 207.000 km (65 hónap) -

Ide hordtam szervizbe

Renault Császár Tatabánya

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Renault Császár Ajka

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 210000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Twingo Következő autója? Renault Clio Grandtour
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Modus 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)