A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane Grandtour Authentique Plus 1,5 dci 

Az ítélet értékelése
3,4(13 db)

Olyan voltam hozzá mint apa a hülye gyerekéhez...

Szöveges ítélet

Szerelő hibából kifolyólag tönkrement az előző autóm, ami egy Daewoo Matiz volt, akkortájt jöttünk össze párommal, aki javasolta hogy vegyünk egy nagyobb autót ezt meg adjuk el. Hát elkezdtem nézelődni, szóba jött Opel Astrától kezdve minden, egyik nap néztem a munkahelyemen a használtautókat, egy régi vásárlónk (mivel nagykerben dolgozok) odalépett és jelezte hogy van neki egy eladó Renaultja (páromnak ez a márka a mindene), megnéztük közösen a használtautóra feltett hirdetést, és mitagadás tetszett az autó. Hétvégére egyeztettünk is időpontot, barátnőmmel elmentünk megnézni, elsőre csak pár kifogásolni valót találtunk rajta (erre később visszatérünk), dehát 8 éves autóról van szó lehetnek hibái, viszont végig vezetett szervizkönyv, ismert előélet, ez megnyugtatóan hatott ránk. Elmentünk vele egy körre, furcsa volt ekkora autót vezetni, kényelmes volt szépen vette a fokozatokat a váltó, motor csendesen tette a dolgát, suhant az úton, (persze a kis Matiz után ez nem is csoda) de több szó mint száz meg is vettünk.
Nagy volt az öröm otthon, nagy autó, új élmény, ezt az örömet fokozta az a tény hogy visszakaptuk a szerelőtől a Matizt is a garanciális javításból. Szóval mostmár két autónk volt otthon, de persze ideiglenesen, mert elkezdtem hirdetni a Daewoot. Hétvégén neki is álltam jobban megismerni belülről a kocsit, mondom megnézem mennyi víz van a kiegyenlítő tartályban, letekertem a kupakot és elkerekedett szemmel láttam hogy csont száraz. Közben eszembe jutott hogy mondta is a srác hogy 5000 km-errel ezelőtt voltak kicserélve a hajtókarcsapágyak ami sajnos ennek a motornak a lépfenéje, ha nem figyelnek oda rá akkor tud komoly galibát okozni. Mondjuk nem sok köze van ennek a javításnak a víztérhez, de lehet hogy hozzányúltak máshoz is. Ja és még eszembe jutott az is hogy lehetett volna annyi eszem hogy nem csak a nívó pálcát nézem meg mikor felnyitom a motorháztetőt, hanem a tartály tartalmát is. Nyugtázva a dolgot felöntöttem desztillált vízzel, megnézzünk a következő héten mennyi fogy, úgy is mentünk volna át a Yiskbe hétfőn. Következő hét elején el is indultunk, de ahogy elhagytunk a várostáblát és elkezdtem gyorsítani hátulról fehér füst jött a kocsiból, padlófék-útszéle. Hátramegyek és nézem hogy dől a füst a kocsiból, na akkor vissza kis városunkba, mondom felhívom a volt tulajt, tudta szerint nem volt ilyen probléma mikor nála volt az autó, persze ez volt a családi autó és a felesége hajtotta. Abban állapodtunk meg hogy vigyük el egy általam kijelölt autószerelőhöz aki majd megnézi. Akkortájt nyitott kis városunkban egy autószerelő műhely, jónak mondták, elvittük ránéztek az autóra mondták hagyjuk ott mert ennek véres lehet a torka, majd átnézik a napokban. Ekkor kezdődött a több hónapos huzavona, aminek a részleteibe most fogunk belemenni.
Közben ugye hirdettem a Daewoot, de nem nagyon akart elkelni, amíg a Renault szervizben volt addig ezzel a kis autóval jártunk. Teltek a napok közben a újonnan nyitott szerviz meg tolta maga előtt az autónk javítási munkálatait. Talán két-három hét után sorra került a kocsi, de akkorra műszakis lett, 2012 szeptemberében vettük, októberben meg műszakis lett. Jó akkor valamit csináltak neki, talán hengerfej tömítést cseréltek, már nem emlékszek pontosan, bevállalták hogy elviszik a kocsit a közeli vizsgaállomásra, meg is volt a vizsga, átment a Megane, a visszaúton (mint utólag megtudtam) a szerelők elmondása szerint megszűnt az olajnyomás és kivillant az olajos kanna a műszerfalon. Többet nem indult az autó, nafene most mit csináljunk, a volt tulaj és mint én az új vakartuk is a fejünket az autószerelőkkel a felnyitott motorháztető felett hogy mi legyen. Motor kuka, besült minden, a motorcsere mellett döntöttünk, mondták a szerelők hogy szereznek egyet hogy ne nekünk kelljen vele szórakoznunk. Megint teltek a napok, 2 vagy 3 hét múlva lett is egy fűzött blokk. El is kezdték szétszedni a kocsit megint egy pár nap csúszással másik motor be de viszont a turbó is halott volt a régi motoron, akkor szerezzünk egy bontottat, sikerült is. Kocsi összerak november elejét írunk, megkaptam az autót, próbálgassam. Szépen ment szépen szólt, csak valamiért néha megszűnt az üzemanyag ellátás rántott egyet az autó és megállt…naafeneegyekiazanyádgyökerit…így hosszú útra nem mertem vele elmenni csak a szomszéd városba anyámékhoz. Akkor hétfőn vissza a szervízbe, diagra fel, semmi. Végül üzemanyagszűrő csere (a régi 2007-ben látta a napvilágot utoljára), tehát egy régi szűrő volt. Próbakör minden oké, hétvégén irány Pest egy hosszabb út, kiállítás lesz gyerünk fel ezzel.
El is jött az a bizonyos nap, elindultunk Pestre, az autó a héten szépen tette a dolgát, felmentünk az autópályára, látom a visszapillantóban hogy jó nagy füstöd okád, na gondoltam biztos most dolgozza ki a városi kormot magából , ami hónapok alatt leülepedett benne. Elértük a 130-as tempót még mindig füstől , külső sávba lementem, levettem a gázról a lábam, azanyád ez betámasztott 130-nál ekkor már tudtam hogy nagy baj van. Hiába nyomtam a féket kipörgött a motor, ki üresbe leállósáv 5000 felett a fordulat, nagy füst , mint ne mondjak a kocsit már nem kellett leállítani mikor megálltunk. Ekkor már nagyon ki voltunk akadva az előző hetek történései miatt, na de még ez is…Vasárnap volt, gondolkodom kit hívjak, a volt tulajt vagy az autószerelőt, hát mind a kettőt felhívtam, hogy összeszarta magát megint az autó. A volt tulaj nem tudott értünk jönni mert családi rendezvényen volt, hát az autószerelők jöttek el értünk, mondták ha van a közelben lehajtó próbáljuk eltolni odáig. Öten voltunk az autóban, de amit lehajtónak néztünk az csak egy híd volt az autópálya felett, így ott megvártuk őket a pálya szélén.
Miután megtörtént a telefonos beszélgetés kiszálltam és félve felnyitottam a motorháztetőt, hatalmas fehér füst csapott fel, ott álltam a halott motor felett, minden tiszta olaj volt, alánéztem vagy 2 liter olaj volt legalább a kocsi alatt. Na akkor cigi, közben egy fél óra múlva ott is volt a felmentő sereg. Belenéztek a motorba, azzal nyugtázták a napot hogy most húzzuk haza lerakjuk a telephelyen és majd hétfőn ezzel kezdenek. Közben hazamentünk és az aznapi csalódásunkat buliba és piába folytattuk egyik kedves barátommal . Na megint eltelt egy hét, a volt tulaj hív hogy ha van időm menjek már ki a szervizbe, kitekertem biciklivel, mivel az asszony lenyúlta a másik autót így kénytelen voltam azzal menni. :) Mikor megérkeztem a Renault felnyitott motorháztetőjén könyököltek mint a kocsmapulton, odamentem hozzájuk a volt tulaj rögtön azzal kezdte hogy mi legyen ezzel én döntök, visszaadja a pénzt, ne haragudjak, hagyjuk az egészet, inkább maradjon nála az autó. Le volt véve a szelepfedél és látszott hogy a vezérműtengely kikönyököl a hengerfej oldalán nyugvócsapágyak összetörve, mondták a szerelők hogy a turbó is kuka, felkapta az olajat a motor. Későbbiek folyamán olvastam hogy ez nem ritka a dci motoroknál sajnos.
Na akkor mi legyen nem akartam én sem szarban hagyni a volt tulajt sem , meg amúgy is tetszett a kocsi, így abban maradtunk hogy akkor keresünk másik motort, turbót és akkor kezdődjön minden elölről. Na a motor gyorsan meglett, egy olasz 132000km-eres autóból, kompletten adták magasnyomású, porlasztócsúcsok, turbó. Volt öröm, sajnos ezen a motoron is kuka volt a turbó ezért rendeltek a szerelők egy újat az egyik turbófelújító üzemtől. Sajnos itt eltelt üresen egy 1,5 hónap, már odajártam majdnem minden nap a nyakukra hogy mikor lesz már összerakva a kocsi, sajnos minden fontosabb volt mint ez az autó. De december végén a két ünnep között jelenlétemben beindították, szépen járt, már a szerelők is félve nyúltak a kocsihoz, ezért is még január első hetében próbálgatták, a maradék hibákat kijavították . Meg is kaptuk az autót nemsokára próbálgattuk mi is, de nem jöttek többet elő a korábbi hibák rajta. Itt meg kell hogy jegyezzem a volt tulaj állta a javítási költéseket (nagyon rendes és korrekt srác volt ami ritka a mai világban), amit én beleadtam az egy felújított turbó volt. Sajnos ez a tortúra majdnem 4 hónapos megpróbáltatást és ideget hozott de túléltük és mostmár rátérhetünk a kisebb hibáira és arra miként használtuk.
A szörnyű 4 hónap alatt úgy határoztunk hogy megmarad második autónak a kis Matiz mert addig jó szolgálatot tett míg a Renault műtőasztalon volt. Úgyhogy mostmár két autónk volt, amit lehetett használni, volt egy majdnem új autónk, új turbóval, új vezérléssel, szűrőkkel, friss víz olaj, tehát majdnem költségmentes volt, a következő 3 évben lettek azok a hibák kijavítva amikkel vettük az autót. Nem fogom lekopogni de semmi komolyabb bajom nem volt a kocsival ezalatt az időszak alatt, minden 10000km után kapott friss 10w40-es olajat, szűrőket, használtúj gumikat, sok helyen jártunk vele Pest, Mátra/ Balaton/Horvátország, egy pisszenés nélkül kibírta a távot. Olajat vizet nem ette, nem rohadt sehol (nem láttam még rohadó II-es Megane-t!!!). Tőlem akárki szidhatja a franciákat, sztem jó autók ha minden meg van adva neki amit kér.
Sajnos a sok kontár-lehúzó autószerelő rávezetett arra hogy én kezdjem el otthon szerelni az autókat. Tudtam ha utánajárva, lelkiismeretesen megcsinálok valamit az jó is lesz. Azóta nem nagyon láttak a kocsik szerelőt csak kivételes esetekben (ha pl nincs ahhoz a munkamenethez szerszámom).
Essen egy pár szó azokról a hibákról is amik az idő folyamán javítva lettek, cserélni kellett a kormány fogaslécet mert a régi belül nagyon kikopott (150e), már csúszott a kuplung (70e a kuplung szett kinyomócsapággyal), ezek voltak még a nagyobb költségek.
Amúgy az autó nagyon kényelmes, jól pakolható kombi, az enyém 82LE-s volt öt sebességes, sajnos csak lendületből lehetett vele előzni, a nyomaték meg csak 1800-as fordulatnál jött meg mert akkor kezdett el dolgozni a turbó. Elektromos hibát nem tapasztaltam, minden műszer tette a dolgát, ellenben a rémhírekkel. A belseje sajnos nagyon hajlamos a kopásra, főleg a váltógomb, a kormány és az első két ajtóbehúzó, ezeket kicseréltem és jobb lett mint az új. Gyári hangrendszer volt benne, nagyon jó fogta a rádióadókat, automata klíma (bekapcsolt klímával ne nagyon előzgessen senki ha 82LE-ős autója van, vagy ilyet terves mert sajnos visszafogja a motort). Amit hiányoltam az az ülésfűtés, de el lehet nélküle lenni, a fényszóró izzóit sajnos nagyon nehéz cserélni és szó szerint szopás. Nagyon ügyes nőgyógyász ujjak kellenek hogy a kerékjáratból fel tudjon nyúlni az ember a sok cső, vezeték és műanyag között, de nem lehetetlen. Fogyasztása városban 5-7 liter, országúton 4,5-6 liter, attól függ hogy nyomod neki (1,5 dci motorok nagyon gazdaságosak). Ja és ha istent ismertek akkor csak OMV MAX MOTION Dieselt tankoljatok, ezt a befecskendező javító szervizek is gyakran mondják, higgyétek el megéri literenként az a pár forint plusz!!!!
Fenntartási költségeit tekintve a vas nem reménytelen mert nem drágábbak hozzá az alkatrészek mint egy német autóhoz, meg szerencsére „népautó” így rengeteg alkatrész van a bontóban is.
Mindent összegezve meg voltam elégedve az autóval, de 2015 nyarán jött egy újabb szerelem egy Audi A6 (majd mesélek róla egy másik posztban), így nagy szívfájdalom és több napi tipródás után megváltunk szeretett Meganeuntól, amihez sok emlék köt, épp ezért nincs kizárva hogy lesz még az életemben Renault.
U.I.: Amúgy eladtuk időközben a Matizt is és kapott az asszony egy utolsó szériás Peugeot 206-ot, de ez is egy másik történet. Tehát szeretjük a francia autókat!

Hibalista

- Motor 2x, turbó, kormány fogasléc, kuplungszerkezet, nyomástartó szelep csatlakozó (sokakat szopathat!!!!), stabpálca 2x, toronyszilentek

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Matiz Következő autója? A6
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)