A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (1996-2002)

Mégane Alizé 1.4 16v 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kellemes francia

Szöveges ítélet

Egy 2003-as évjáratú Mégane Classic-ról van szó, az utolsók közt vásároltuk, nemsokkal kés?bb jött a (szögletesebb) utódja.
Nagyon szép autó! Letisztult, elegáns, de ugyanakkor sportos forma. Bárhol meg lehet jelenni vele, ugyanúgy jól néz ki a színház, és a diszkó el?tt.
Az utastere négy átlagos testalkatú (max 185 cm magas) személy számára még hosszabb úton is elfogadható, elegend? a fej-, és a lábtér is. Az ülések kényelmesek, bár az oldaltartásuk minden, csak nem sportos. Az anyagmin?ség szerintem megfelel?, az ülések, az ajtók, és a tet? plüssborítása kellemes tapintású. A m?szerfalon használt m?anyagok sem túl kemények, bár bizonyára van puhább is, de karcolódásra ez sem hajlamos. Az órák áttekinthet?sége, világítása is jó. A kormány jó fogású, állítható, ugyanúgy, mint az ülésmagasság, így bárki megtalálhatja a neki megefelel? üléspozíciót. Kicsit nehéz meghatározni az autó elejét, hátulját, mert egyiket sem látni, de ezt meg lehet szokni.
A m?szerfal jó elrendezés?, egyáltalán nem nehéz az autó kezelése. Különösen jó a hathangszórós, átlagos igényeket b?ven kielégít? rádió távirányítójának kezelése. A kormányoszlopon lév? karocskával az összes fontos funkció tökéletesen állítható.
Az autóban nem vitték túlzásba a tárolórekeszek elhelyezését, a keszty?tartó elég nagy, a középkonzol alján lév? tartó telefon, zsebkend? elhelyezésére tökéletes, az ajtózsebekbe viszont nem sokat lehet pakolni, de arra, amire tervezték(térképekre), elgend?.
A csomagtartó b?dületes(510 liter), csak a nyílása egy kicsit sz?k, így pl. az új h?t?t (meg a régit is) inkább tehertaxival vigyük. Viszont egy négytagú társaság kétheti cucca simán belefér. A csomagtér alján lév? vastag fed? (valami ruhaanyag, de elég kemény, jól bírja a strapát) alatt teljes érték? pótkerék és "csempészüreg" lapul.
Egy 1.4 literes, 16 szelepes, 95 lóer?s motor hajtja a mi gépünket, egy-két személlyel, kevés csomaggal nagyon megy, akár komolyabbnak kinéz? 1.6-osokat is meg lehet vele szégyeníteni. Négy személlyel, csomagokkal már csökken a vehemencia, de a tempót így is tartja, a 160-170-es sebességet a világ végéig tudná tartani. Ugyanez a helyzet, ha bekapcsoljuk a klímát. Megy, megy, de nem úgy, mint el?tte, bár ez egy ekkora motornál természetes. Cserébe kisebbek az állambácsinak fizetend? díjak. Már 2500-tól van ereje, de igazán 3000-t?l húz jól, bár ekkor már megjön a hangja is. Ha igazán fürgék akarunk lenni vele, akkor pörgetni kell, s?r?n kell váltogatni, de 5000-nél én már feljebb szoktam kapcsolni, afelett már nem ad plusszt. A váltó átlagos, nincs rá jobb szó. Kicsit hosszúak a váltóutak, de könnyen, pontosan lehet kapcsolni. Egy kicsit remeg, de ez engem nem zavar. Városban normál tempóhoz inkább a 4. fokozat ajánlott, de sík úton 60-nál már be lehet tenni ötödikbe.
Sajnos a fogyasztás nagyon érzékeny a jobb lábra, 8,5 liter is lehet 100 km-en, sok, dinamikus városi használattal, de hosszabb utakon elég neki a 7-7,3 is. A megbízhatósággal az elmúlt két évben semmi gond nem volt(még jó), még a legnagyobb hidegben is pöccre indul, viszont kell neki legalább 10-15 perc, mire elkezd meleget fújni.
A fütóm?ve jó, inkább kényelmes, mint sportos. Remélem, ezeken a "jól karbantartott" magyar utakon is tartós lesz, eddig nem volt vele gond. Jó az egyenesfutása a gyári 175/65 R14-es gumikkal, ezt a méret? gumit még nem tántorítják el különösebben a teherautók nyomvályúi. Rossz úton behallatszik a futóm? hangja, bár ez sem vészes. Jók a blokkolásgátlós fékek, megfelel? a nyomáspontjuk, bár a nem ABS-hez szokott ember el?ször megijed, ha meghallja a rendszer m?ködését(kattog).
Egyáltalán nem szervízigényes, eddig egy elromlott visszajelz?n kívül nem kellett szervízbe vinni(nem befolyásolta a menetbiztonságot, inkább csak idegesít? volt, hogy miért világít). A kötelez? átvizsgálásokat 2 évente, vagy 30.000 km-enként kell megejteni, összel voltunk a 30.000-esen, a szokásos cserélnivalókkal együtt(semmi extra) 40.000 Ft-ba került, ebb?l a munkadíj b? 10.000. No comment.
Összegzés: szép, gyors, tágas, megbízható, normális költségekkel fenntartható autó. Mindenkinek csak ajánlani tudom!

Hibalista

- M?szerfali hibajelz? javítása-garanciában
- Bels? tér (hangszórók fed?i, kilincsek) egyes elemei zörögnek
- Az els? lámpák izzói egymást váltogatva kb 3/4-ed évente kiégnek (lehet, hogy ez csak egyedi probléma)

Ide hordtam szervizbe

KaposvárCar Kft.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 37000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Thalia Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 1996 (1996 - 2003)

További ítéletek (331 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)