A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (1993-2001)

Laguna 3.0 V6 24V RTi 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Hátbarúgó élmény :)

Szöveges ítélet

Angoloknál vettem az autót 700 fontért (igen, kb. 220 ezer forint), 10 évesen. Ez a ráncfelvarrott modell, nincsenek gyerekbetegségei és nekem jobban is tetszik, sokat dobnak a kinézeten az új lámpák és lökösök. Ez a példány RTi felszereltségű volt, amiben ezek vannak (főbb vonalakban):

-félbőr belső, gerinctámaszos első ülésekkel, elöl-hátul könyöklők
-4 légzsák, ABS
-tempomat, sebességfüggő szervókormány
-elektromos tetőablak
-digit klíma, hővisszaverő első szélvédő (a lila)
-4 villanyablak, kp. zár, gyári CD, gyári immó és riasztó, beszélő fed. komp.
-16-os gyári alufelni
-ködlámpák, hátsó ablakfűtésbe integrált antenna

Ez a V6-os 3 literes modell elég ritka, de főleg kézi váltóval, ami nekem is volt. A százas sprintet 7,4 másodperc alatt futja, a 194 lóerő pedig elegendő az óra lefektetéséhez. A fogyasztását nem hinném, hogy be kell mutatni, ha kihasználod a ménest, belefuthatsz a 18 literbe is, viszont autópályán, 160-170-es tempóval, tempomattal meg csak 9 litert eszik. Nekem sok volt a helyi-helyközi utam, így a 15-höz sajnos legtöbbször közelebb volt, mint a 12-höz. Dehát másfél tonna is a tömege.

Viszont! Az élmény megfizethetetlen :) Megéri a sok benzint a mellbevágó gyorsulás, az erős, adagolható fékrendszer de a pontot az i-re a V6-os 24 szelepes szív érces hangja teszi föl - jól meghúzatva, nem keverve ;)

Sok bojrészernek nyúlt meg az arca, amikor megpöccintettem a gázt. Nem merem leírni, mit nyomtam le vele egyszer, mert senki nem hinné el, de elég csúfos volt a japán márkára nézve, hogy a francia családi autó csúnyán kifújta az orrát :) Van benne egy nagy R betű a végén, ennyit elárulhatok.

A váltója átlagos-jó, egyáltalán nem nyúlós, de nem is támogatja a gyors rángatást; a kormányzás informatív és hajszálpontos, egyben kényelmes is (igen, létezik jó kompromisszum, lehet tanulni a franciáktól is, nem szégyen.), az úttartás példás (kicsit más a futómű, mint a "sima" Lagunának) a mérethez, súlyhoz és kategóriához képest, tehát nem szerpentin vadász, de nem akar leesni az útról kacskaringós úton sem (a Mazdában kisebb sebesség mellett is már féltem ugyanilyen úton), azt mondanám inkább pályán és enyhén kanyargós úton érzi jól magát, jó túra autó. A kényelem pedig, nos, szimplán pompás. Bármilyen másik, hasonló kategóriájú autóból átülve fényévnyi a különbség. A fejtér viszont 1.85 felett elöl kevés lehet, a tetőablakos modelleken, szóval bele kell próbálni magát az embernek. A csomagtartó bőségesen elég minden célra, akinek ennél nagyobb kell, annak furgon való.

A szervizelése nem téma, mert golyóálló a motorja, az alkatrészellátás bőséges, egy "apróság" van, mégpedig a vezérműszíj csere nem is olcsó és nem is egyszerű, cipőkanállal lehet helyet találni a motortérben a legkisebb csavarnak is. Mert ugye 4 vezérműtengely, jó pár görgő, satöbbi, szóval a szett olyan 90 ezer forint körül van. A gyertyacsere is kellemetlen a hátsó hengersoron (a szívócsövek útban vannak), viszont csak 120 ezrenként esedékes. Szóval ha nagyszerviz, érdemes kivenni és "asztalon" elvégezni mindent, na. Még valami: az ékszíj önfeszítős, csak erre az átlag szerelő nem jön rá, szóval nem kell meglazítani semmit, csak 13-es csillag kulcsot rátenni az önfeszítő görgőre és le kell nyomni koppanásig, akkor jön le a szíj.

A kasztni galvanizált, rozsdának jele nincs, nem is lesz, ha nem törik össze.

Pollenszűrőt pedig tessék cserélni. Lusta hülyék miatt terjedt el a nézet, hogy hajlamosak a leégésre a fűtőmotorok. Persze, hogy leég, ha 12 éve senki nem cserélte ki a szűrőt és betonon át kéne szívnia a levegőt (és még így is kevés megy tönkre, nem igaz a mendemonda). 5 perc és 2500 forint.

Sajnos meg kellett válnom tőle, mert nem érte volna meg Írországban regisztrálnom, mai napig bánom, hogy nem maradtam adócsaló és útjára engedtem. De fél évig minden nap mosolyt csalt az arcomra.

A futás MÉRFÖLDBEN van megadva.

Ez egy kurva jó kocsi. Lesz még ilyenem, csak nem itt.

Megint Lagunát vettem, nem véletlen :)

Hibalista

- Feljött a service felirat, először nem tudtam miért. Kiderült, hogy a légkondi rendszerében kevés volt már a gáz. Az alumínium cső sajnos elkorrodált a 10 év alatt a motortérben (sós levegő ugye) és porózussá vált. Ezt majd a következő tulaj megoldja, ha akarja :)

Ide hordtam szervizbe

Amit tudtam, magam oldottam meg. Baja meg nem igazán volt, csak az általános karbantartást kellett megcsinálni, olaj, szűrők, ilyenek.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1999
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 121000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? 626 Következő autója? Laguna 1.8 16V RTE+
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 1993

További ítéletek (160 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)