A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Grand Scenic (2009)

Grand Scenic R9M 1.6dCi @ 320Nm 

Az ítélet értékelése
2,3(7 db)

R9M @ 320Nm - 1.6l dCi Advantage + tempomat

Szöveges ítélet

Életem 3. új autója (a 4-ből, de igazából az első is új volt, 4 évesen még nem látott havat, de ez most nem ide tartozik), nagy a család, kellett vmi batár, 7 személyes. 6 személyes is elég lett volna, de ilyet újonnan nem gyárt senki.
Olyan nagy választék nem volt a 5-6 milliós árkategóriában, úgyhogy francia autó ide, francia autó oda, ez maradt. :-)
A fikázók kedvéért nem magyarázom el, miért nem jobb az Orlandó (csúnya), Citroën (drága), Touran (még drágább), C-Max-ot (szűk 7 személynek) stb., maradjunk annyiban, hogy ár-érték arányban ez a legjobb. Nekem. Listaár -15%, még a fészlift előtti szériából. Alku nélkül, mert útálok kuncsorogni.
Hibák: nincsenek. Vagyis vannak biztosan, de én még nem találkoztam velük. Sebességváltó néha akad, megszokható. El nem romlott még semmi. Be is b*na, 5 hónapos az autó.
Pozitívumok: nagyon nagy nyomaték, egy ekkora motortól. Nem-nem, a fentebb felsoroltak sem tudják ezt...max. a 2 literesek, de az már ugye nem 1.6 liter. Előzéskor semmi gond, nem kell visszakapcsolni sem 5.-ből, sem 6-ból. A turbó tudja és teszi a dolgát.
Negatívumok: szélzaj erősödik 120 környékén. De hát ez egy nagy kasztni, magas is, nehéz is. Ez van.
10 km/h óra felett lezárnak az ajtók, kívülről nem nyithatóak. Néha ciki, hogy kizárom az utasokat. (Csak kikapcsolni lehet műszerfalról, megtörtént. )
Bal első ablak szorul ha teljesen felhúzom. Folyamatosan nyikorog, majd szervízben megnézetem (vagy nem, mert még jobban elromlik... Nyáron a jobb első ablak szorul. Megszokható. :-)

Folyt. köv.

Update @7500 km: kapott új olajat, tetősínt és box-ot, valamint Llumar fóliát B oszlop mögé. A váltókar nyikorogni kezdett, csak picit zavaró.
Fogyasztás jelenleg spritmonitor szerint 6.2l/100km, utolsó tankolás szerint 5.4l/100km.

Update @20.000km: eddig hibamentes. Légzsák-kontroll lámpa néha sokáig világít, de majd elalszik. Remélem, megtartja ezt a szokását, és nem kell emiatt gariba szervízbe vinnem (mint más Rönóknál...). 15ezernél ismét lecseréltem az olajat. Mivel üzemanyagon, mosáson, kötelezőn és cascon kívül nem kell rá költeni, a fogyasztásról pár szót. Eddigi átlag 6.1l/100km
(vétel óta). Mivel hajtom, ez jó!

Update @30.000km: továbbra is hiba (de nem karc-)mentes. Átesett az első kötelező szervizen, ami nagyjából olaj, levegő, pollenszűrő és gázolajszűrőcserét jelentett. Biztos ami biztos alapon, felezem az intervallumokat, a következő tulaj összeteheti majd a két kezét érte. :-)
Ami zavar, hogy megjött a dízeles hangja. Eltűnt az a sima járás, ami az elején jellemezte...Ezért turbós benzines lesz a következő autóm, ld. lent.
Nagyátlag még mindig nem csúszott be 6 liter alá. :-(

Update @45.000km: újabb olajcsere történt (ENEOS-ra álltam át). Váltógombon bőrke elkezdett porladni, pedig nem retkes kézzel vezetek: nemrég cserélték garanciában. Kiégett időközben a bal első tompított, a másik még bírja. Kánikulában már a bal első ablak is nyikorog (a jobb tavaly óta) leengedéskor. Hát ez van! Átlagfogyasztás: 6,02l/100, alakul, csak bemegy 6 alá...:-D


Update @80.000km: fogyasztás: 5,99l/100 :-) Az elmúlt évben sajnos sikerült 2 balesetet összehozni, de mivel a szakszerviz megjavította, az állapota jelenleg "sérülésmentes". (NEM eladó) Karc viszont egyre több rajta, mivel fehér, meg is látszik. :-)
Csak a szokásos kopó alkatrészek cseréjére került eddig sor, olaj, pollen, gázolaj, levegőszűrő. (Az alkatrészárak némileg csökkentek, 2012-ben pl. még 5e Ft volt az olajszűrő, most már 3-ért lehet kapni.). Fenntartása tehát olcsó.
Várom már az első igazán nagy meghibásodást.

Hibalista

- - váltógomb bőr kopni kezdett, csere, garanciában - - CD rádió 4.5 évesen megbolondult, csere, garanciában

Ide hordtam szervizbe

- Renault Császár

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

-

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2011
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Cee'd SW 1.4l benzines Következő autója? Nincs tervben a csere
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Grand Scenic 2009 (2009)

További ítéletek (23 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)