A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Fluence (2010)

Fluence 1,6 benzin 

Az ítélet értékelése
3,5(6 db)

Összehasonlítva a Megane II-vel

Szöveges ítélet

Korábbi autóm Megane II. 1,6 benzinest (amit közel 6 évig hajtottam, érdemi meghibásodás nélkül) hasonlítanám össze jelenlegi Fluence 1,6 benzines kocsimmal:

Miben jobb a Fluence a Megane II-nél?

- sokkal tágasabb, kényelmesebb utastér, igazi "nagy-autós" érzés benne ülni
- több a szériaként kínált extrafelszerelés
- láthatóan, érezhetően jobb a kidolgozás minősége, kellemesebb anyagválasztás
- hitel felvétele esetén +3 év gyári garancia és assistans szolgáltatás jár (összesen 2+3=5 év, hoppá!!!), igaz a hitel nem a legolcsóbb konstrukció, tehát be van építve a többletgarancia a törlesztőrészletek árába
- a szériatartozékként kínált tolatóradar nagyon hasznos, mivel a kocsi hátuljából semmit nem látni
- szebb, jobb minőségű a műszerfal (nincs nyikorgás)
- jobb hangzású hifi
- lágyabb hangolású, kényelmesebb futómű
- erősebb fényű középső pótféklámpa (nem utolsó szempont!)
- első fényszórók izzócseréjét már nem a kerékdob felől, térden állva, vakon nyúlkálva kell megoldani, hanem egy sínes megoldással a fényszóró kihúzható a helyéről, és a motortér felől lehet szerelni
- határozottabban kapcsolható az 5 fokozatú váltó (habár nem tudom, hogy változtattak-e valamit az előző szériához képest)
- sokkal jobb, erősebb hatásfokú, és halkabb lett a digit-klíma, a kétzónás változat pedig jól szabályozható, fele akkora fordulatszámmal is hatásosabb a szellőztető ventilátor, ezáltal az utastér is csendesebb lett
- ésszerűbb az anyagválasztás az utastérben: a jobban igénybevett felületeken műbörrel kombinálták a szövetet, kidolgozása ugyanakkor igényes, szép a varrása
- jobb fénye van a tompított fényszórónak
- csendesebb utastér
- könnyebben és csendesebben záródó ajtók
- a meleg/hideg levegőből a hátsó utasoknak is jut (az első ülések közötti középső könyöktámaszba integrálták a hátsó szellőzőket)
- nincs féknyikorgás, a fék továbbra is nagyon határozott
- ajtókat védő műanyag elemet (második szinttől színre fújt) az ajtó alsó élére szerelték, ez nemcsak a járdaszegélyektől óvja meg az ajtókat, hanem jól felfogja az első kerekek által felvert koszt, sarat, vizet is

Miben rosszabb a Fluence a Megane II-nél?

- lágyabb futómű miatt erős kanyarban jobban megdől az autó
- eltűntek az utastérből a fedett tároló rekeszek (első ülések lábtere alatt, első ajtók könyöklőinél, hátsó középső könyöktámasznál)
- csomagtartó ajtó-rögzítése már nem teleszkópos, hanem alsó karos, ami nagyon benyúlik a csomagtérbe (előnye viszont, hogy nagy hidegben is ugyanolyan könnyen nyílik, ugyanis a Megane II-nél a csomagtérajtó teleszkópja hidegben megmerevedett, és sokszor komoly erőfeszítéssel lehetett mozgatni)
- kisebb lett a kesztyűtartó
- az ablaktörlőt nem lehet felhajtani a szélvédőről (csak egy kicsit megemelni), mivel a motorháztető ezt megakadályozza (télen marad a jégoldó és a kartonpapír)
- ugyanaz az 1,6-os benzines motor kicsit lomhábban mozgatja a Fluence-t, mivel nagyobb a karosszéria mérete, és nehezebb is elődjénél (a motor egyébként megbízható)
- új autó esetén gyakorlatilag nincs választék a kárpitok színét illetően (egy felszereltségi szint - egy, legfeljebb két szín)
- eltűnt az első és a hátsó lökhárítót védő műanyag betét (amit külön is cserélni lehetett), így parkolásnál, garázsba be-kiállásnál könnyen meghúzhatjuk a lökhárító fényezését, ha nem vigyázunk

Az 1,6-os benzines motor véleményem szerint az utóbbi megjegyzés ellenére is jobb választás, mint a dízel, mivel nagyon megbízható, alacsony a szervizigénye (dízelmotorra több panaszt hallottam). Magasabb fordulatszámon jobban húz, kicsit pörgetni kell. Általános használatra szerintem megfelelő. Gyakrabb városi használat esetén azonban hamar ellustul a motor, megoldás: 130-140 km/h-val meghajtani a sztrádán, hogy kitisztuljon a motor. Amúgy a tekintélyes méretei miatt a Fluence nem városi autó, országúti használatra jobban megfelel.

2 év után (2012-ben):

Az autó még mindig megvan, most esett át az első (kétéves) szervizen: olaj, olajszűrő, pollenszűrő csere és kész. 2 évig megint mehet 30 ezer kilométert. Szervízköltség 40 ezer forint volt.

Időközben egy meghibásodása volt (2010 késő őszén): a motortéri vezérlőpanelen kiment valami biztosíték, így az ablaktörlő nem működött. A szervízben sokáig keresték az okát, majd úgy döntöttek, hogy kicserélik az egész vezérlőpanelt, amit garanciában cseréltek, így nem került semmibe. Más meghibásodása nem volt.

Sokan panaszkodnak a Renault-nál, hogy nem tudják felhajtani az ablaktörlőt, mert a motorháztető túlságosan felényúlik és megakadályozza. A használati utasítás nem ír erről semmit, de az interneten megtaláltam a megoldást: a motor kikapcsolt állapotában az ablaktörlő kapcsolókarját a legutolsó állásba kell kapcsolni és ott hagyni. Ekkor az ablaktörlőkarok függőleges végállásba mozdulnak és ott maradnak. Ekkor már fel lehet hajtani őket az első szélvédőről. Csak azt nem értem, hogy ha van megoldás, akkor ezt miért nem írják le a használati utasításban???

A másik jelenség amire felfigyeltem, hogy a kerékagyak eléggé rozsdásodnak. Legutóbbi kerékcserénél úgy jártam, hogy a teligumis acélfelnit alig tudták leszerelni mert szinte "odarozsdált". Pedig az acéltárcsa is vadi új, a fekete festék nem kopott le róla. Azt javasolták a gumiszervízben, hogy rézpasztával kenjem le a kerékagyat, és nem lesz több ilyen problémám, másrészt a rézpaszta a korróziótól is megóvja a kerékagyat. A tanácsot megfogadtam , és tényleg nincs több ilyen gondom. Ezt azért is javaslom mindenkinek, mert a szervízben megoldották az acélfelni levételét, de ha mindez az országúton történik defekt miatt, akkor én egyedül ezt nem tudtam volna megcsinálni!

A Fluence egyébként két év után is szépen megy, az elektromos kütyük mind működnek! Német-autósok figyelem! Felejtsük már el azt, hogy csak a német autó a megbízható!!! Lehet venni autót sokkal kevesebb áron is, és abban is benne lesz minden extra és működni is fog! Az előző autóm is Renault volt, azzal sem volt semmi baj.

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Megane II. Limusin 1,6 benzin Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Fluence 2010 (2010)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)