A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio (1990-1998)

Clio 1,2 Be Bop 

Az ítélet értékelése
4,0(3 db)

Trönó Brió, a zenekari tag.

Szöveges ítélet

Clioról írok, régiről, azon évjáratból való, ami évben Tahiban egy trabantos ütközött egy motorossal. 1995.

A nagy büdös lábbuszból és 3 évnyi stoppolásból, majd két hónap anyukám szürke suzukizásból ültem át életem első kocsijába. Ebbe a Clioba. Miért vettem meg? Tetszett, hogy kompakt kisautó, jó motorral, fasza pakolhatósággal. A Tama Rockstar DX dobom csont nélkül belefér állványokkal, cinekkel, meg egy szerencséssel a jobbegybe.

Kezdeném ismerkedésünkkel. Ősi cimborám örökölte a jószágot, ő volt a negyedik tulaj. Mivel sokat zenéltünk együtt, továbbá megesett, hogy házibuliba is együtt mászkáltunk, egy-egy alkalommal a Clioval tűnt fel, próbára koppra pakolva érkezett, házibuliba meg "van kocsim" vigyorral az arcán.
Na mondom, mi ez a verda. Nekem elsőre megtetszett a régi design, letisztult, egyszerű, fiatalos.

Eltelt valami másfél év, a spanom el akarta adni bontásra. Mondom minek? "Nem tudom fenntartani, rossz a fék". Huh mondom, ez pazar, kiváló indokok, mennyit kérsz érte? 120-at. Ok, megnézzük, ha tetszik, megveszem. Tetszett. Megvettem. Kasztni egyben volt, előzetesen pedig ránézett az ember. Az eredmény odalent.

Első utunk a kútra vezetett, hogy a III. kerből kijussunk Szentendrére. Fék semmi a kocsin, motor nem húz, kerék csúnyán visít. Szerelő elő. Kocsi otthagy, másnap kapom a telefont. Kuplung szinte leégett, hátsó fékmunkahengerek tolják ki az olajat, elsőfék semmi, első féktárcsák töröttek, a leeresztett hűtővíz barna, vezérműszíj a szakadás szélén. Vízpumpa nyekereg, Olaj, mint olyan, nem létezik a motorban. Fékrásegítő levegős. Nah pazar. Árak? Kilóötven körül, olajcserével, vezérléscserével. Meg a kuplung, meg a fék. Legyen. Nem kretén vagyok, csak kalandvágyó. Nem érdekel a kocsik ár-érték aránya. Használni kell, nem szidni, ha baj van, javítjuk. A váltó pazar, pontos, kapott egy váltóolaj-cserét is, megkockáztatom, a Suzukiénál is jobb, pedig az japán, hehe.

Mosás, körbenézés után örömmel tapasztaltam, hogy rozsdát még TV-ben sem látott a kasztni, 1-2 pici nyomódástól eltekintve rendben.

Jóvan mondom. A szerelőnél elhangzott egykét fogadjisten és édesanya a francia népre, a kuplungcseréhez ugyanis motorki, kuplung le, új vissza, motorbe. 4 munkaóra, segítséggel. Megértettem, a Szerelőbácsi miért olajos mindig, és miért van több vödör kiürült ultraderm a mosdókagyló mellett, valamint miért nem szereti a francia antókat, és miért csókolgat rózsafüzért, és mond el 12 miatyánkat, és 3 üdvözlégy Máriát egy-egy alkatrész cseréjekor. Fellapozván a javítási kézikönyvet, eszembe jutott a VW Jetta kb 6 soros motorcsere-folyamata, itt durván 27 sor :D. 14-es betűméret, Times New.

Mindegy, lássuk a motort. Vezérléscsere, görgők, és szíj, és nem a hátamból hasította. A kifolyt olaj valami félelmetes mód fekete, a kilittyent hűtővíz a barna sz*rra emlékeztet egy kiadós vedelés másnapján. Két művelet között Szerelőbácsi állítólag étkezett is, bár ebben nem vagyok biztos.

Motor rendben, 1,2 Energy, asszem ilyen volt a tvinyóban is később, abban meg bevált. Igaz, alattam benyeli a 7 litert, de Szerelőbácsi megmondta, kell bele egyszer egy flakon adalék, hogy örüljön szegény, mert a pályás kormolás nem elég. Az antó kb. 2 évig, amíg a spanomnál volt, olaj- és szűrőcserét nem látott, hűtővizet nem engedték le. Az azelőtti tulaj a spanom nagyapja volt, ő állítólag rendesen karbantartotta. Ez meglátszik odabent, a kárpitok tiszták, nem szakadtak, ülés nincs kiülve, kapcsolók működnek (kivéve a bajuszt, ami a refit is kapcsolta, de ez állítólag típushiba - azóta javítva (a szerk)). Valós lehet a 120000, vagy csak keveset tekertek. Tudtommal ez a modell igen megbízható típus, viszonylag olcsó, és jó alkatrészellátással.

Lelkem rajta, de megmondtam a spanomnak, mivel durván 150be van az, hogy a verdát talpra állítsuk, és közútra merjek menni vele, szépen lemegyünk az árral. Jó, legyen 80. Na így már jobban tetszett, bár nem vagyok az a fillérb*szó, spannal szemben meg végképp nem.

A nyálas ömlengés után jöjjenek a tapasztalatok.

Pozitívumok:

A verdában valami iszonytató fűtés van, vezetés közben megfőzöm a reggeli kávét, és a tojást a műszerfalon. Ilyen fűtésre anyám zsigájában emlékszem, ahol a fém megolvadt, és deformálódott, olyan penetráns forróságot tolt a jó orosz motor.

A futómíve átlagon felüli, a Suzukiból átülve, mintha fotelbe terülnék el. A lengéscsillapítók "nem aktuálissá" teszik az úthibákat, a macskaköves várrésznél Budán úgy mentünk végig, hogy fel sem tűnt a silány burkolat.

Motorikusan kiváló jármű. Kettesben hatvanig egy személlyel faszán húz, hármasban már valamivel gyengébb, de 90-100ig jól bírja. Az ötös lehetne erősebb, de még állítgatunk a motoron, mert hidegen erősebb gázadásra fullad, elveszi a nyomatékot. Nem hajtom a gépet, de pályázom eleget vidéki próbák miatt, 110-nél pedig idegesítő, hogy ötösben mintha nem lenne ereje a gépnek. Sebaj, ilyen fékekhez ez több, mint sok teljesítmény.

Ülések, királyok. A nagyszervíz másnapján levezettem Gyulára, és vissza, valamint következő héten eltoltam Ecsédre, meg vissza, így került a kocsiba 2 hét alatt 2200 km. A hátam egyben, barátnőm sem panaszkodott eddig még, hogy 23 évesen előjött megint a lumbágója.:D

A nagyobb hibák itt jöttek ki, de nem rohadtam le sehol.

Negatívumok:

Nem írnék különösebb rossz dolgokat, 14 éves, 5. tulajos kocsinál egy kuplungcsere szerintem teljesen normális, a többi dolog csak apróság, a kötelezőket pedig nem spórolom.

Ami gáz, az a fék. Az hagyján, hogy 110-nél előttem satufékező kamion mögött ment el a rásegítő... A kéziféket kétmarékra fogtam, és páros lábbal beleléptem a fékbe, végül fogott, és nem kellett berántanom a kéziféket - így utólag belegondolva, okos húzás lett volna felettébb...Most rásegítő nélkül járok, fog minden, csak annyira kell nyomni, hogy a mellettem ülőnek is bedurran a vádlija. Egy bontott fékmembránt nyomunk a helyibe valamikor a közeljövőben. A fék lehetne erősebb, így picit félek azért, adagolni nehéz, a rásegítő puha, de hatástalan fékezést idéz elő, ha tényleg meg akarok álni, taposni kell, ott viszont könnyen blokkol az első kerék. Mint mondtam, első kocsim, fél éves jogsival, saját pénzből, így nem versenyzek, nem hajtom, és nem is gyorsulok. Talán túlélem így.

Motortér - jól összezsúfoltak mindent a derék tótok, akarom mondani, káposztaevők. Mikor először belenéztem, azt gondoltam, az Enterprise űrhajó gépházába tekintek. Átláthatóság nulla, tudom, hogy előttem van a motor, és az a hűtővíz-kiegyenlítő, de mi a rosseb az ott bal oldalt amiből három cső lóg ki? Szerelni nehézkes, a motorki művelethez a kmóra bowdent szerintem fél órán keresztül próbáltuk leszedni, mert berohadt a műanyag. Francia, mondják. Nekem mindegy, mik a sztereotipiák, csak menjen. Alattam karban lesz tartva, ha nem hálálja meg, feláldozom a hátsó kertben.

***UPDATE***

Azóta eltelt majd fél év, meg beljebb lettem 6000 km-el. A verda pöpec, baja nincs, a motortartó bakok kopását picit már érzem váltáskor, nyáron széjjelkapjuk amit lehet.
Megesett, hogy 100-nál hirtelen elment az erő, és kinyomott kuplungnál is lassult az autó, de úgy, mintha ráfékeznék. Kiderült, jobb elöl a fékmunkahenger mellé berohadt ez az a gyönyörű orosz télben, így a fék random kezdett fogdosni. Fél órás meló volt kipucolni, kapott rendes kenést, meg új fékolajat. Most jó.
Aztán eccer, mikot kereket cseréltem volna, eltört a kerékőr. Innen csókoltatom azt, aki anno rátetette, pöpec volt leszedni a betörött csavart...

A verda megy, napi 200 km-t is, ha úgy kívánja a dolgom. A fogyasztás továbbra is 7 körül alakul, de ahogy melegebb lesz, ez le fog menni 5-6-ra is.

Nyáron kap fasza felniket, szép fényezést, ízekre szedjük a hátsó futómívet, mert csúnyán, furcsán kopog. Mintha valami hörögne ott hátul...

***Update***

Műszaki vizsga után 2 héttel telibevertek balról. A nő úgy gondolta tiszta a terep, így egy S80as volvóval nekilódult. A kocsit kidobda a járdára, rá a szemeteskukára... Mondanom sem kell, bal oldala kuka, totálkár, de lábon hazavitt. Sajnos a B oszlop is behajlott picit, így a két ajtó és küszöbcsere nem lenne elég. Most Régi kombi Passaton gondolkodom. Az autó eladó lesz bontásra, illetve lehet én bontom szét. Kurvára sajnálom, patika állapotú verdától búcsúzunk el. A volvónak lett két karc a motorháztetőjén. De legalább egyben szálltam ki...

Most 135E van benne. 15 éves, és kuka. A biztosítós azt mondta, ezen egy darab elemet sem cseréltek előtte, és valós a futása. Ideges voltam? Áh, holnap veszek egy ugyanilyet 80 ezerért. Biztosan...

Hibalista

- kuplung - hátsó fékmunkahengerek - fékrásegítő membrán - bajuszkapcsoló - első-hátsó fék

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1995
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Accord/Legend
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio 1990 (1991 - 1998)

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)