A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az oldal alján lévő sárga indapass boxbon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio (1990-1998)

Clio 1.2 RN Energy-55LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pozitív csalódás

Szöveges ítélet

Ez volt az elso autóm.
Nagyon szerettem és ha meglátom - 2-3 utcával arrébb vették meg - most is elérzékenyülök. Sok-sok km-t tettünk meg együtt. Eleinte önfeledten, késobb már inkább gyanakvóan.

40ezer km-rel vettem meg 5 évesen, Ausztriából hozták be törötten. Szépen meg volt javítva, nem is volt vele semmi gond, csak mindig balra húzott a kormány. Ezt a sokadik futómuves tudta csak megoldani némi reszeléssel az elso futómu bekötési pontjain. Azután kiváló volt.
A kocsi tényleg kellemes csalódás volt mindenkinek aki beleült. Kezdve a beltér nagyságától, a futómuvén át a kis 1.2-es nyújtotta menetdinamikáig. A fékekrol inkább ne beszéljünk. Eléggé gyenge teljesítményuek. Taposni kell rendesen. Az ülések szerintem túl puhák. 150km vezetése után már fájt benne a hátam.

Problémák azért akadtak, de összességében - foleg ha levesszük belole a szerelok ill. user hülyeségébol adódóakat - nem számottevo mennyiségben.
Az elozo kategóriába tartozók: A szerelo szerint 110e-nél kellett volna vezérmúszíjat cserélni. Sajnos nem bírta ki addig. 95ezer km-nél átugrott pár fogat a kopott szíj. A szelepek belevertek a dugattyúkba, elgörbültek. 8 szelep, vezérmúszíj és hengerfej tömítés cseréje után még jobb lett a motor, mint újkorában.
Az elso kerékcsapágyak cseréjekor "költséghatékonyan" utángyártott olasz alkatrészeket építtettem be. Ezután 10ezrenként aktuális volt a csere, amíg rá nem szántam magam a gyári alkatrész megvételére.
Egy forró nyári napon a hátrahúzott (kívül, a teto fölött csúszott hátra) napfényteto üvege egyszeruen szétrobbant. Sajna bontóban sehol nem volt, márkaszervizben pedig aranyáron mérték az üveget (120ezer Ft). Igy hát "bedeszkázott" tetovel jártam kb. 3 hónapig. Jött is be a víz rendesen minden eso után. Végso elkeseredésemben Ausztriában járva beugrottam egy Rönó szalonba. Majdnem lehidaltam, amikor kihozták, hogy a központi raktárból Bécsbol lehozatva újonnan 110 Euró-MWST (kb. 23e Ft) lesz. Azonnal rendeltem. Ennyit a magyar "szabadkereskedelemrol" :-(
Ezeken felül a rendszeres olaj- és szurocserék és kifújt.
A hutovízre figyelni kell. Igaz, az ajánlott 2 éves cserékkel is érezheto volt, hogy maradt elég lerakódás a rendszerben. A hofokjelzo - szintén extra :-) - már nem állt meg olyan szépen a skála közepén, mint újkorában.

A rozsda, mint fogalom ismeretlen volt a számára. 10 évesen, amikor eladtam, 2 apró folt volt rajta. Egy a hátsó abalktörlo tövénél, egy pedig elöl, a motorháztetön, az emblémánál (újrafestett, cserélt alkatrész volt). A 99-es Focusomon több a rozsda, mint a Clion 10 évesen volt.

Volt, hogy elölrol a futómubol jött misztikus csilingelo hang rossz úton. Ezt, mint késobb kiderült, a tekercsrugó végébol letört és a rugótányérban fennmaradt darab zörgése okozta. Aggódtam is, hogy most ferdén áll a kocsi, mígnem késobb beszálláskor óriási reccsenéssel letört egy ugyanolyan darab a másik oldalon is. Már rutinosan nyúltam be az elso kerék mögé, hogy kivegyem a rugódarabot. Igy hát nem lett kicserélve a rugó. Úgy maradt.

A gyári központi zár motorjait kellett rendszeresen tisztogatni, kenni, mert sokszor nem volt elég erejük behózni a zárat. Még szerencse, hogy az infrás távirányítás csak hátulról, max. 5m távolságból muködött. Úgyis mindig le kellett ellenorizni, hogy minden ajtót bezárt-e :-)

A fogyasztása szerintem nem éppen a legkisebb. Hitetlenkedve hallgattam mindig a Suzukisok és Corsások 4,5-5 literes átlagfogyiról szóló történeteit. Ugyanakkor nekem sosem sikerült 90 százalékban országúton járva 6 liter alá vinni. Igaz, 7 fölé sem. Ennyivel az 1.6-os Focusom is eljár klímával. Érdekes...

Eladni gyerekjáték volt. Az elso hirdetés megjelenésekor 2 napon belül elkelt. Köszönheto ez valószínuleg annak, hogy nem egy fapad alaptípusról van szó. Szervokormány, infrás központi zár, elektromos ablakok, napfényteto, fordulatszámméro és egyéb apróságok voltak benne gyárilag. Nomeg persze szép noies, színes kárpitok. Ez 94-ben még nagy szó volt egy kisautótól.

Összességében egy nagyon szeretheto és megkockáztatom, megbízható autó a Clio, mondjuk 100ezer km-ig. Efölött már fenntartásokkal indultam vele hosszabb utakra. Ha most kéne olcsó városi lótifuti autót vennem, biztosan a Clio-k között néznék körül elsoként.

Hibalista

- Els? kerékcsapágyak 60e után 10e-enként, hátsó lengéscsillapító 70e-nél, m?szerfali visszajelz?k, hátsó kipufogódob 110e-nél.

Ide hordtam szervizbe

Eleinte márkaszervíz Szombathelyen a szervízkönyv miatt :-) Néha tanácstalanok voltak és a számlán mindig volt valami plusz kis pár ezer forintos - általam felesleges cserének ítélt - tétel. Alapvet?en azonban a kocsit el nem rontották.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Kés?bb 7 év és 90000km után magam ill. egy-egy szaki.

Értékelése: 8

Fenntartási költség (5) Évjárat 1994
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 40000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Ford Focus 1.6
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio 1990 (1991 - 1998)

Ítéletek (112 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

h i r d e t é s

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

Totalcar áruház

fékmunkahenger
SUZUKI BALENO 1.3 16V Kombi 1997-2002
4600 Ft
kerékcsapágy készlet
SUZUKI ALTO 0.8 Ferdehátú 1986-1993
12232 Ft
hosszbordás szíj
SUZUKI BALENO 1.6 i 16V 4x4 Kombi 1996-2002
2138 Ft
További termékek »