A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » 4 (1962-1993)

4 4 GTL 

Az ítélet értékelése
4,1(7 db)

Legyőzhetetlen Röncsim

Szöveges ítélet

Az első autónk egy 1978-ban újonnan megvásárolt Renault 4 TL típusú 845 köbcentis csodagép volt.Nagyon szerettük, igazából semmi baj sem volt vele, csakhát eljárt felette az idő ( elöl-hátul dobfékek,amiket 10-15 év után már nehéz volt beállítani, a műszaki vizsgáztatásokon pedig már nem tudta teljesíteni a követelményeket, meg szó mi szó már a rozsda is rendesen kóstolgatta a karosszériát) így eladásra került.
Ezután apám követve a tradíciót, 2002-ben megvásárolt egy 1987-es évjáratú Renault 4 GTL-t ( 1100 köbcentis, 35 lóerő), amit én megörököltem és azóta örömmel használom a mai napig.Őszintén szólva a korához képest nagyon megbízható, persze néha-néha apróságok tönkrementek/mennek rajta ( üzemanyag-szint mérő, digitális óra, a fűtés ventillátora is kicsit nyöszörög), de nagyon ritkán hagyott ott.Amióta a motor cseréje megtörtént hibátlanul működik.
Ami pedig a legfontosabb, hogy élmény vele autózni, a váltó tökéletes, a futómű lágy, az ülések kényelmesek és igazából mindennapi használatra, városban, nyugodt tempóban a motor ereje is kielégítő, autópályára meg úgysem megyek vele, annál jobban féltem.
A szervízköltségek sem magasak, bontókból, utángyártott alkatrészekből mindent be lehet szerzni (Horvátországban és főleg Szerbiában pedig tényleg mindent),kevés pénzből.
Ja, és lehetetlen felborítani a kanyarokban (iszonyatosan dől)az alacsony súlypontjának és torziós rugóinak köszönhetően.Kíválóan lehet ijesztgetni a hozzá nem értő, tájékozatlan utasokat.
Karbantartása fokozottabb figyelmet igényel, 5000 km-enként olajcserét kell eszközölni, ami olyan 7000 Ft-ből kijön olajjal, szűrővel, munkadíjjal együtt.Ezen felül viszont nincsenek nagy igényei az autónak pl 2 évig nem is tudtam, hogy kell bele fékolaj.:) A fogyasztása meg röhejes országúton 90-100-as tempónál 5,5-6.5 l, városban sohasem megy 7,5-8 l fölé, egy 20 éves autótól azt hiszem nem rossz teljesítmény.
Kritika a fékeket érheti, ezen elöl ugyan tárcsafékek vannak, de nem igazán hatékonyak és nehezen adagolhatóak,viszont ha óvatosan vezetünk nem lehet gond.
Nagyon érzékeny a hidegre, mínuszokban ha kint parkoljuk az utcán, nehéz életet lehelni belé.
A műszerfal mai szemmel a puritánság netovábbja, de nekem speciel ennél nem is kell több, jó mondjuk a fűtés lehetne erősebb.
Néha kicsit idegesítő, a kalaptartó nyöszörgése, ami egy férfias mozdulattal könnyen orvosolható.
A helykínálat elöl bőséges az én 183 centimhez mérten, viszont magam mögött már nem annyira férek el.
Bátran állíthatom, hogy az R4 azon autók közé sorolható, amitől az ember nehéz szívvel válik meg, egyszerűen ragszkodik hozzá és nem csupán használati tárgynak tekinti, hanem már-már házi kedvencnek.Szóval mindenkinek csak ajánlani tudom, aki szereti a régi, különleges autók hangulatát és aki szeret foglalkozni is járművével.Persze, ha megy vásárolni mindenképpen vigyen magával egy szakembert, mert már elég nehéz jó állapotút találni.

Hibalista

- Legnagyobb bosszúságot okozó meghibásodások:elosztófej (bontóból 1000 Ft, már 5000 km óta hibátlanul működik),motorblokk csere (amikor megvásároltuk az óra 86600 km-t mutatott, de a km óra bowdene el volt szakadva, kiderült, hogy a motor kb. 250 000 km-nél tart, így bontóból kb 100 000 km-t futott motor került bele beszereléssel, gyűrűzéssel kb 50 000 Ft), kuplung csere (mindenestől 16 000 Ft).Persze ez extrém eset volt, általában a motor 200 000 km-t nagyobb beavatkozás nélkül kibír.
- Kisebb meghibásodások: sebességmérő bowdene elszakadt, egyébként ez típushiba (én magam szereltem be az újat kb 5-10 percet vesz igénybe, bowden ára:2500 Ft), kipufogó dob csere 2-3 évenként, az utángyártott, nem túl minőséges alkatrészeknek köszönhetően (utángyártott dob 3500 Ft), valamint a többi kopó alkatrész, de az meg bagatell.
- Ami még sok álmatlan éjszakát tud okozni az az alváz rozsdásodása.Persze, ha időben észreveszi az ember könnyen lehet segíteni, csak ha már elfogy a lemez a lábunk alól, sok pénzt lehet költeni a lyukak foltozgatására.

Ide hordtam szervizbe

Egy Szabadkán élő, csak Renault 4-esekkel foglalkozó guruhoz viszem a mai napig (nem viccelek ő létezik, igaz ott még rengeteg Bakancs futkározik az utakon).Nem dolgozik drágán, de nagyon megbízható és becsületes szerelő.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1987
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 86600
Megbízhatóság (8) Vezetett km 28000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Renault 4 TL Következő autója? megtartom, de vennék mellé egy új Swiftet
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault 4 1962

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)