A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » 19 (1988-1996)

19 1,9 tid 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Bármikor, bárhova...

Szöveges ítélet

Csúnyán összetörtem előző autómat. Gyorsan kellett egy másik, körbeszaladtam a piacon, és a legjobb ajánlat volt anno ez a gép. 1.9 literes intercooleres Turbodiesel, német országból behozva, adagoló TUNINGGAL 90-ről 103-ra növelve az igába fogható lovak számát. Kicsit féltem tőle, mert sokan mondták, hogy a francia kocsikkal sok gond lehet. Ugyanakkor kollegáim közül (gépészek) többen is mondták, hogy az R19 egy jó választás, megbízható. És egyébként is nézzek körül, hányan akarnak megszabadulni az ilyen autójuktól. És valóban nem voltak sokan. Beleugrottam. Bevált
Sok extra nem volt benne, de egész nagyautós feelingje volt, ha az ember rálépett a gázpedálra.
4 év közös munka után sem bántam meg. Rendszeresen látja szerviz, így általános állapota megfelelő. Soha nem hagyott cserben. Ha gondja is van, az inkább kellemetlen, mint komoly (lásd üzemanyag szint jelző). Apróbb kellemetlenségek: plüss kárpit körös körül, nehéz tisztítani. A hátsó hídtól erőteljesebb rugózó mozgáskor mindig előkúszik valami nyöszörgés, aminek 4 éve nem találjuk az eredetét. csikorognak a hátsó fékek, és hát a kuplung... nem tudom, hogy csak az én autóm gondja-e (bár egy másik turbos chamade-ról is hallottam ilyesmit), de üresben néha zörög a kuplung. Ez egy időben annyira irritált, hogy kicseréltettem komplett az egészet. 20000 km után ugyan olyan. Mostanra már megszoktam. Kicsit nehezen jár a pedál, csakúgy mint a gázé, de legalább erősödik a lában.
Van még egy problémám: hideg indításkor hajlamos nem minden hengerével elindulni. Oka a Lucas adagolóban rejlik. Meg lehetne csináltatni, de egyrészt többe kerülne, mint indításonként egy icipici gázfröccs, másrészt pedig féltem a tuning 10 KW-nyi többletet, és a kicsivel nagyobb nyomatékot.
38955 eddig közösen megtett kilométer távlatában (4. év) az átlagfogyasztásom 5,58 l/100 km. Ez szerintem több, mint kiváló. Eddig összesen 430000 forintot költöttem szervizre (izzókat, és egyéb ilyen apróságokat nem számolva), beleértve olaj- szűrő- és szíjcseréket, illetőleg egy váltó-ház hegesztést (egy nagyobb követ fogtam, és a differenciálmű alatt eltörte az alu házat).
Azt pontosan nem tudom, hogy ez sok, vagy kevés, mert nem voltak hasonló autóim, és a korábbi kocsiknál nem gyűjtöttem a szervizes papírokat. Nekem belefér, és biztos vagyok benne, hogy ha most elindulnék vele akárhova, meg is érkeznék vele rendben.

Közben eltelt egy kis idő... (2007.08.17) Még mindíg hajtom a bordó R19-est. És még mindíg nagyon szeretem. Ha lehet, még jobb lett a véleményem róla. Igazi igásló. Megbízható, jó szándékú, kellemes utitárs mind hosszú, mind rövid utakon. Eddig összesen 74883,7 km-t tettünk meg közösen. Ehhez 4210,21 liternyi üzemanyagot fogyasztottunk el, ami 5.62 l/100km-es átlagfogyasztást mutat. Egy 103 lóerős mocitól ez kifejezetten baráti. Pláne, ha hozzáteszem, hogy azért rendszeresen meghajtom mindet:-) Dunántúlon lakom, errefelé sok a hepe és a hupa is, így izgi helyeken lehet kikapcsolódni. Mivel van elég nyomaték, az R19 szeret hegyet mászni. Én meg szívesen tartok vele.

No persze azért történtek dolgok velünk. Motorgenerál került közel 200000 Ft-ba. Benne foglaltatik 4 dugattyú, gyűrűk, hengerfej tömítés, hengerfej felújítás, adagoló felújítás. Azóta pöccre indul, 4 hengerrel. És alul kicsit nyomatékosabb. (nem olyan mély és sötét az a turbólyuk.) Tavasszal sikerült megint odaütnöm az alját a gépnek. Megint eltörött a váltóm alja. Megint meghegesztették. Megerősítették a difit is. Ja és megint kicseréltettem a zörgő kuplungtárcsát. Azóta 14000 km-telt el, és megint zörög. van benne 4 új izzítógyertya, és láss csodát, közel fele annyi idő elég ez előfűtéshez :-)
Ám vannak dolgok, amik aggasztanak. Erősen korrodál a gép hátulja, és alja. Küszöbcsere érik a kocsin. Karosszérialakatos azt mondta, hogy ez normális. Mindegyik ezen a tájékon rohad. s mivel az enyém törve is volt, örüljek, hogy nem porladt még el a sérült lemez... Hát örülök.

Közben találkoztam egy márkatárssal Bp-n az Őrs-Vezér téri IKEA parkolóban. Ugyan ez a kocsi, csak zöld metál. Eredeti szárnnyal, és 1 éve kilakatolva, újrafestve. Csodás volt. Komolyan, beleszerettem megint a kocsimba. Most, hogy tudom, milyen, ha tkp hibátlan.... Szeretnék venni egy új R19-est. Kár, hogy nincs már. Ha most is lehetne, mondjuk classik, vagy campus, vagy a nyavalyatuggyamilyen jelzővel, azt választanék. Ugyanezzel a mocival. csak klímával és ABS-szel.
Tetszik a szögletesen gömbölyded 90-es évekbeli design. még a szín is passzol a korabeli mániához.

Ja, a márkatársi találkozásnál nyilvánvalóvá vált, hogy miért tördelem össze a váltómat. Jó fél tenyérnyivel alacsonyabb a gépem, mint a márkatársé. Szal ültetve van. Tán ettől szeretem a körforgalmat, meg a dimbes és dombos kanyarokat. Egyébként a parkolóban nem igen van nála alacsonyabb kocsi.

Aktuális summázat: kéne. Csak lenne. Elhasználtam, mert sokat járok vele. Nem kerül évi 150000 nél többe, holott hajtom. ´nekem bevált´ ahogy a cím is mondja.

2008. január 29.
Eljött a nap, amikor már kissé nosztalgiázva gondolok az R19-re. Eladtam. Utolért a pénzhajhászat csapdája:"Nem elég reprezentatív"... Ezért most egy Lagunával járok. R19 pedig új tulajdonosánál várja bizakodva jó sorsát. Nem került messzire. Öcsém vásárolta meg. A tervek fejben már készen vannak. Pimpelt verda lesz. Amúgy szolíd-feltűnően. Hétvégente láthatom majd. Asszem ilyen lehet, ha valakinek elházasodik egy gyermeke. Van egy jobb kocsim, ami lenyűgöz, és kényelmes, és erősebb, csendesebb, és minden, ám az együtt töltött 7 teljes év, és a lefutott 85000 km azért jelent számomra némi összetartozást még így is.

Elengedni. Ez most a feladat. Csak egyszer könnyeztem meg, amikor Édes Egyetlen Kedvesem is ezt tette kicsit. Hozzánk tartozott no.

Egy kis összesítés:
2000 december 28-ától 2008. január 24-ik napjáig voltunk együtt.
Ez idő alatt megtettünk 84628 km-t elpöfékeltünk 4722,2 liternyi gázolajat, 5,58 l üzemanyag kellett átlagosan 100 km megtételéhez. Szervizben ráköltöttem összesen 654870 Ft-ot. Nem számolva a zöldkártya költségeit, illetve az egyéb apróságokat (ablakmosó folyadék, desztvíz, stb.). Egyetlen Delphi akksit vettem neki még 2003-ban, azzal most is pöccre indul. 3 fényszóró izzót fogyasztottunk el, máshol nem kellett izzót cserélni. Ja de igen, a műszerfalban a hátsó ködlámpa kapcsolóban. 2 garnitúra nyári gumit hagytunk Európa aszfaltjain Hollandiától Németországon, Ausztrián, Horvátországon át kis Hazánkig. A téli gumi még kibír egy szezont. Egyszer összetörtek balról, egyszer valaki berúgta az oldalát jobbról. Egyszer elütöttem egy pulikutyát (lökhárító#1), egyszer egy nyulat (lökhárító#2), egyszer meg egy hótömböt, ami egy kamion alól szabadult el (lökhárító#3). Volt daewoo rádiósmagnónk (vásárláskor) 2 db MTC hangszóróval, majd volt MTC autórádiónk 4db MTC hangszóróval, aztán lett JVC CD-s fejegység Macrom középmély sugárzókkal (ajtók), hangváltókkal, és magas sugárzókkal (a gyári műszerfal hangszórók helyén), plusz 2 JVC középmagas hangszóróval (a kalaptartó rendes helyén). Végül JVC MP3 fejegység az előbbi hangszórókkal, valamint egy SAL 250W-os bass tube-bal. Elégedett voltam a hangzással. Voltak deflektoraink az ablakokon. és utólagos nagyon erős ködlámpák a lökösön elöl. Utólagos központi zár, ablakemelő, riasztó, a legfontosabb extrával: zárás után felhúzódó ablakokkal. És volt tetőablak is. És kényelmes mikroplüss ülések is. alu pedálok (TESCO VALUE), stb. És volt sok körforgalom, meg szűk kanyar az ültetett futóművével. Voltak Punto-talis állatkodások szar utakon, és voltak állatkodások jó utakon is. És lett sok rozsda is 12 hónap alatt semmivé vált a teljes jobb küszöb, a bal küszöb fele, valamint a hátsó doblemez ívek hátulsó sarkai. korrodált lett az ajtók alja, és a bal hátsó oldalsó szélvédő alatt is van egy gyanús púposodás a festék alatt. Ez az utolsó 12 hónap szervizügyileg 12900 forintomba került. (olajcsere)

Mindjárt megkönnyezem megint.

Nos, ennyi. Blogot csináltam egy ´ítéletből´. Elment egy csodálatos tárgy, ami egy ideig része volt az életemnek. Voltak szép és borús napjaink. Toltunk le kocsikat az autópályán, és jópárszor toltak le minket is. Egyetlen egy dolog azonban biztos. mindegy hány szebb, jobb gép van, én BÁRMIKOR, BÁRHOVA el mertem indulni vele. Mindegy milyen messze volt az uticél.

Köszönöm.

A büszke ex-tulajdonos

Hibalista

- Teljes első futómű mozgó elemei, - féltengely porvédő gumiharang az eredeti után 6 havonta - kuplung szerkezet hangos (20000 km a teljes csere után ismét) - üzemanyag szint jelző néha percekre 0-ra fekszik, majd rendben működik tovább - korrodált karosszéria elemek - - motorgenerál, mindenféle kiegészítőkkel= 200000Ft - gyujtáskapcsoló beállt Ferihegyen. cseréje(bontott) 3000Ft, a gyorssegély meg asszem 10000Ft, mert be kellett lépnem az autóklubba. - Irányjelző kapcsoló(távolsági fényszóró) megadta magát, csere, 4500Ft (új) - Kézifékkar csapja kipottyant. - szilentek rendszeresen - Megint összetörtem a vátót+kuplungtárcsa csere+difi erősítés+olaj+olaj+munka=75000Ft - Új ablaktörlő lapátok 6000Ft/pár+1800hátra=7800 (ezt sokalltam!!!!) - kézifékkötél (nem találom az árát) -

Ide hordtam szervizbe

Ferenc Kálmán Kaposvárnem szakszervíz, de megbocsátott a franciáknak, és jól javítja a Renault-t+36303221076

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Márkaszervíz... a közelben... meg sem említem... náluk ez a kocsi nem is létezik. Semmi nem volt hozzá. sem alkatrész, sem szakértelem, sem pozitív hozzáállás, sem baráti, segítőkész hangulat... pfujj.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 127000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 85000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Uno 1.1 s (78LE-állat volt!!!) Következő autója? Renault Laguna 1 facelift 1.9 dci 2001helyett Laguna 2 lett
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault 19 1988 (1988 - 1995)

További ítéletek (168 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)