A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Proton » 3xx (1996)

3xx 313 GLSi 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A sportos vagány

Szöveges ítélet

Update:
Még 2005-ben írtam az ítéletet, azóta eltűntek belőle a hosszú ékezetes betűk, és javítottam is picit.

Nem sokan ismerik a márkát, bár a formája sokaknak ismerősnek tűnik. Gyakran meg is kérdezték, hogy ugye ez egy Rover 25, "Mitsu Colt"? :D Ilyenkor persze jött a hosszas magyarázat, ez a tulajdonképpen a "gömbölyű" Colt, csak a malájok megvették a gyártási jogokat a Mitsubishitől és saját márkaként (Proton Satria) gyártják.

Nos az eredet tisztázása után egy pár szó a kocsiról. Akinek volt Colt-ja az jó ismerősként köszöntheti az autót, hiszen tényleg annyira Mitsubishi, hogy az ablakokban és rengeteg alkatrészen rajta is van a gyémántos jelvény. Egyedüli különbség a felszereltségében van, mert a malájok nem akartak semmit a véletlenre bízni. Öregecske a konstrukció, ezért pakoljuk bele mindazt ami egy modern autóba is benne van. Így lett hozzá elektromos ablakemelő, klíma, ködlámpa, ABS, légzsákok, (az öröklött ülés-, kormány- és fényszórómagasság állíthatóság, szervokormány) valamint egy használható pohártartó is.
Ez utóbbi, a klímával már értelmet is nyert, ugyanis a középső légbeömlők kiválóan hűtötték a forró nyári napokon is a melegedésre hajlamos nedűt.

Az elsőre szokatlan a látvány fogad mikor beülünk az autóba. A műszerfal ugyanolyan, de valahogy mégis más. Sajnos a - mindenképpen újítsunk valamit az autón - felfogásnak köszönhetően a műszerfalat körülölelő fekete műanyagot egy karbon mintásra cserélték. Erre a sorsra jutott a kilométeróra számlapja is, ráadásul narancssárga számok kerültek rá. Mindezt leszámítva azonban a megszokott japánautós beltér fogad. Egyszerű, kopogós műanyagok, de kellemes összhatás. A motor is maradt a régi 1300 köbcentis 12 szelepes, 75 LE-s, ami a sok extra miatt helyenként kicsit kevésnek tűnt, hiszen jó 100 kilóval lett nehezebb az autó a gyémántos őshöz képest. Szerencsére ezt ellensúlyozta a "deszkadarab" jellege. Az autó tényleg úgy feküdt az úton és olyan kanyarvételi sebességet biztosított, amiről a mai autómmal már csak álmodozok, pedig elvileg sportváltozat. Egy nagyobb motorral fürgébb lett volna, de városi autónak ideális volt.
Update: létezett 1.6 benzines 90 lovas 16 szelepes motor, ami viszont annyival nem tudott többet, mint amennyivel drágább volt.

A kisebb optikai átalakítás miatt, a piros lámpánál sokan késztetést éreztek a versenyzésre (hasonló kategóriáról beszélünk). Visszatérve a futóműre ennek a sportosságnak azért ára is volt, mert a budapesti utak nem igazán kedveznek neki. 4 személlyel bizony nem a legnagyobb élmény kátyúról- kátyúra járni, ha tehetném a mostani autóm is ilyenné alakítanám. Nem tudom miért hagytak fel az autó gyártok az ilyen lapos kis dögök gyártásával. Aki ilyenre vágyik, az most csak utólag, plusz pénzért érheti el mindezt.

A fogyasztás a nehezebb súly miatt valamivel több volt mint a Colt-é, de országúton még mindig 7 liter alatt jártam, igaz városban 8.5 liter körül alakult a fogyasztás. A csomagtartó a kategóriának megfelelő , de nem túl nagy. Viszont az ülések 1/2-1/2 arányú leöntése után, már kisebb költöztetést is vállalhatunk. A 3 ajtós mivolta miatt, az általában körülményes hátulra történő beszállást megkönnyítette, hogy nem csak az üléstámla, hanem az egész ülés előre csúszott, ezt utasaim is értékelték.
Az autóval egyébiránt semmi műszaki gond nem volt a nálam töltött idő alatt és az egész család kedvencévé vált. Nyugodt szívvel ajánlom a márkát mindenkinek akit szereti az ilyen típusú autókat.

Hibalista

- Elektromos ablakemelők

Ide hordtam szervizbe

Először az egyetlen márkaszerviz révén az Emil Frey Mogyoródi úti szervizébe hordtam az autót, de a szerviz rossz hírét a saját bőrömön is megtapasztaltam. Ezután már csak egyszer jártam ott, a garanciális ablakemelő cseréjekor.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Az Emil Frey-es tapasztalatok után, a Mitsubishi Ráczhoz vittem - mely azóta Tolyota kereskedő és szerviz lett. Ott mindíg kellemes hangulat és hozzáértés fogadott, és kivétel nélkül elégedetten és nyugod szívvel távoztam. Update: azóta már Fiat kereskedés lett (2012.11.12)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2000
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 58000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Colt 1.3, Galant 1.8 Következő autója? Nissan Almera 1.8 P2 Sport
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Proton 3xx 1996

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)