A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Porsche » Cayman (2005)

Cayman Cayman S PDK 

Az ítélet értékelése
4,4(19 db)

Midlife crisis avagy az elso Porschem...

Szöveges ítélet

2010 februar eleje, ejjel 2 ora. Vegeztem a mutoben es indulok haza egy ujabb 19 oras munkanap utan azzal a tudattal, hogy 3 ora alvas utan ujra a korhazban a helyem. Talan ekkor erett meg bennem a felismeres, hogy valamivel meg kell magam jutalmaznom. IGEN, kell egy uj auto. A Mini (lasd: “Piros es fekete” a Nepiteletben) mar 7 eves es valoszinuleg nem fog orokke tartani.

Tobb lehetoseg kozott vacillaltam. Az Audi TTS mellett szolt, hogy Magyarorszagon keszult es meretre is epp megfelelo volt. Sajnos a helyi kereskedonek epp nem volt tesztautoja, ezert a gyori kupe lekerult a listarol. Az E92 M3 is nagyon tetszett, eloszor 2008-ban vezettem. A V8-as gurgulazasanak nincs parja, de sokat fogyasztott (itt kulon gas guzzler adot is kivetettek ra) es nem gyartottak olyan szinben, ami igazan tetszett volna. Ekkor tevedtem ra -veletlenul- egy Porsche forumra es elkezdtem a Cayman-rol informalodni. A masodik generacios autokban mar direktbefecskendezos motor dolgozott es PDK-t is lehetett rendelni. Szombaton felkerekedtem es Eszak-Atlantaban -500 km-es ut utan- talaltam egy megfelelo tesztautot. Az elso kanyar meggyozott, a kozepmotor miatt elkepeszto konnyedseggel lehetett rahuzni az autot az ivre es terhelesvaltaskor is magabiztosan viselkedett. Aprilis 28-an vettem at a Porschemat es azota 70.000 kilometert tettem meg vele. Cayman S PDK, 320 LE, 370 Nm, 1400 kg.

Ez az elso automata autom. Az elejen probaltam nehanyszor kinyomni a kuplungot, de mara leszoktam rola. A PDK-val a kormanyrol is lehet le- es felvaltani, de ezt az opciot csak nagyon ritkan hasznalom. Neha visszavaltok kettot-harmat, de inkabb csak a hanghatas es a gyorsulas kedveert. Szepen szol a hathengeres boxer, foleg 3000/perc felett. Nagyon meglepett, hogy milyen keveset fogyaszt a Cayman: altalaban 10 l/100 km, de autopalyan csigatempoban egyszer a 8 l is megvolt. Nem csoda, hiszen a hetsebesseges valtonak koszonhetoen 2000/perc alatt van a fordulatszam 100 km/oranal. Ot masodperc alatt gyorsul szazra, 11 alatt 160-ra. Ennyi mindig boven eleg. Nemreg vezettem a legujabb 981 Boxstert (nem S) es nagyon erotlennek tunt a sajat autommal szemben. Igazabol 4000 alatt nem is huzott. Hiaba “power corrupts”.

A fekek elsoranguak. Errol akkor gyozodtem meg, amikor vizes uton hirtelen megallt elottem a sor. Persze nekem is sikerult lelassitanom, de a mogottem jovo Accordot “kifekeztem”. A lokharito takaroeleme es a kipufogo hopajzsa banta. A rugozas is kituno a 19-es kerekek ellenere. Viszont erdekes, hogy oldalszelre nagyon erzekenyen reagal, minden reggel egy 4 kilometeres hidon megyek munkaba es a szellokesek alaposan odebbteszik a kocsit, olyannyira, hogy neha jocskan le kell lassitanom. Az egyenesfutas sem a legjobb, de errol fokent az itteni hepehupas utak es a szeles gumik (235 elol, 265 hatul) tehetnek. A bor sportulesek nyolcfelekeppen allithatok, futhetok es szelloztethetok. Mindenki megtalalja bennuk a kenyelmes poziciot, kiveve Edesanyamat, aki “gubbasztani” szokott az ulesen a labait majdnem maga ala huzva. Szeretem a navigaciot es az osszes tobbi kenyelmi extrat (Bluetooth, Xenon, IPod csatlakozo, stb), amik a Minibol hianyoztak. Ma mar szeria ugyan, de 2010-ben meg a szonyegert is kulon fizetni kellett a rendeleskor.

Aprilis vegen lejar a gyari garancia, ezert most vettem un. kiterjesztett garanciat ujabb 3 evre. Miutan a Cayman majdnem negyszer annyiba kerult mint a Mini, ugy gondoltam, hogy sokkal kevesebb hibaja is lesz. Tevedtem. Eddig garancialisan csereltek az utasoldali ablakemelot, a teljes navigaciot (a muholdas radio romlott el benne es nem tudtak a hibat mashogy orvosolni) es ennyi kilometer utan mar elojottek kisebb zorgesek is hatulrol. Usse ko, minden megtett kilometert elvezek benne!

2021-es update: November végén 210000 km-rel eladtam az autót. Tizenegy és fél éven át naponta használtam és nagyon szerettem. Érdekes módon a helyi Lexus kereskedö sales managere vette meg, aki korábban ugyanezt a pozíciót töltötte be a Porschénél, így mindkettönket -a Caymant és engem is- ismert. Ha idáig elolvastad az értékelést, akkor nyilván benned is felmerült, hogy milyen autót vettem a Cayman S után. Egy Shark Blue (cápakék?) Cayman GTS 4.0-t. Néhány év múlva erröl is születik majd egy írás.

Hibalista

- 1. utasoldali ablakemelö - 2. muholdas radio - 3. gyújtótrafó

Ide hordtam szervizbe

Baker Motor Company, Charleston, SC

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Porsche of Hilton Head, Hardeeville, SC

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Cooper Következő autója? Meg nem tudom.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Porsche Cayman 2005

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)