A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Porsche » Boxster (2004)

Boxster 2.9 

Az ítélet értékelése
5,0(10 db)

Jéghideg precizitás

Szöveges ítélet

Az a jó férfi klimaxban, hogy nem hőhullámokkal, hanem sportkocsikkal jár. Egy haverom szerint legalább is. Mivel nem vagyok még negyven éves sem, nem tudom, hogy miről beszél...

Szögezzük le előre: egy tökéletesen értelmetlen és szükségtelen autóról beszélünk. Vagy egy 20 éves hülyegyerek vágyik rá, vagy egy tényleg kapuzárási pániktól szenvedő alak, vagy én (de belőlem csak egy van). MX5-ről váltottam, BMW Z4-et akartam eredetileg venni (ami szintén értelmetlen). Azt kapsz picit olcsóbban is 6 hengerrel (35i) és javíthatod a sarki sufniban is, tele van az ország "specialistával". Általában a BMW-ből (és Z4-ből is) viszont van százezer darab, mindenféle műszaki színvonalon, legkülönfélébb figurákkal bennük. 17 éves friss jogsis 316i tulajtól egészen a jól szituált üzletemberig. Aztán vannak ott még a fuxos gorillák, akik alatt még egy X6 is megroggyan, annyira elhanyagolják a szálkásítást a konditeremben. No meg egy csodás sorhatos. Pláne ha egy jó kis békebeli szívót találsz.
Na persze a Porsche közönségén is volna mit pallérozni mostanában. Kedvenceim a szolizott arcú egyencsávók, akik jellemzően egy Panameraban feszítenek.
Hozzáteszem, hogy ez okozta a legnagyobb dilemmát számomra a választásban: két viszonylag tisztázatlan megítélésű közönség soraiba beálljak-e.

Beálltam és nem bántam meg.

Hogy milyen az autó, mert az jobban érdekel? Hát olyan, izé. Először is rettenetesen vagány külseje van. Már nem az a béna kis béka, mint az első generáció, hanem olyan vagány-vagány. Nem jön szembe úton-útfélen, ami számomra egy nagy pozitívum. Jól megy, jól kanyarodik, jó rajta minden. Precíz, pontos, kiszámítható. Egy igazi mestermű. És pontosan ez a legnagyobb hibája is: túl tökéletes. Rá is térek rögtön.

Az élmény
=========

Motor? Jó. Nagyon jó. Kicsit pörgetős, a váltó áttételei is eszerint vannak beállítva. De aki a hangjára gerjed, annak azért nem tuti, mert azt "lehagyod". Mire hallanád a hangját, mert pörög, mormog, tol, addigra megjön a menetzaj. Csukott tetővel még picit jobb, de akkor meg valami más hiányzik. Sehogy sem igazán jó ebből a szempontból. Gyanítom, hogy a külső szemlélőnek, aki a járda szélén áll, vagy akit éppen megelőzök, annak élvezhetőbb a hangja, mint nekem, aki vezeti. Cserébe viszont limókat meghazudtolóan kellemes vele autópályán döcögni. Feltéve, hogy nem rázza ki a belső szerveidet. De a motor tol, az nem vitás.
Talán nem véletlen, hogy a 911-ben is kipufogó hanggal játszanak, hogy legyen élmény.

Kanyarvadászat? Nincs az a kanyar, amit ne venne be. Nem sodródik, nem kúszik. Minden alkalommal úgy érzed, hogy túl lassan érkeztél. A gond csak az, hogy egy hajtűkanyart is 100-al bevesz, azon a tempón meg már túl veszélyes, ha valami rosszul sikerül. Kezeket le: MX5 ötször jobb ebben a témában. Meg úgy általában a vezetés élményében. Az jóindulatúan kúszik négy keréken oldalra, jelezve, hogy a határra értél. Itt ilyen nincs. A határt úgy érzékelteti, hogy az árokban landolsz.
Egyébként az az érzésem, hogy ebben nincs sperr, ami hiányzik is. Még utána fogok járni.

Mint kabrió? Akkor legyen a kabrió érzés. Na ez már picit érdekesebb. Hangyányit huzatosabb, mint az MX5. Ez hideg időben a nyakadon érződik. A hajadat viszont nem borzolja annyira. Lényegesen jobb, mint egy négyülésesben (pl. Saab 93) és sokkal szabadabb, mint a Z4, ahol egy szűk zsákban ülsz bent. Kicsit elvesz az élményből a magasan lévő ablak (nem tudok lehúzott ablaknál könyökölni). De teljesen jó a kilátás minden irányba. Ebben a témában abszolút versenyképes, Caymant venni Boxster helyett egyértelmű botorság. 110-120 környékén is elég komfortos még, ha bírod a zajt. A tető gyorsan nyílik, akár menet közben is mozgatható. Rendben van, na. Kabriónak 10-ből 10 pontos.

Az autó
=======
Sportautóhoz mérten praktikus jószág. Z4 csomagtartója felejtős, mert a csomagtartóba teszi a tetőt. Nem túl praktikus megoldás, mert valami mindig útban van neki. Ebben jobb az MX5 még akkor is, ha kisebb a csomagtartója, viszont nem kell agyalni, hogy hová pakolj. De a király az általam ismert kategóriában a Boxster. Nincs helye vitának.
Két csomagtartó! Egy kicsi hátul (ami eleve akkora mint egy MX5-é) és elöl egy nagy. Tényleg nagy. Na persze nem egy kombi, de azért egy hűtőtáska is befér és mellé még egy-két hátizsák. Szóval tényleg jól használható. Ha elutazol az Alpokba, akkor hazafelé még hozhatsz a rokonoknak csokit, ha Gorenjet nem is.

Ez belül már kevésbé mondható el. Nincs hová tenni a napszemüveget. Vagy a telefont. Vagy a tárcádat. Állandó sakkozás a beszállás és a kiszállás. Beül, szemüveg felvesz, tárca és taló a szemüveg helyére berak. Kifelé fordítva. Cserébe jópofa az italtartó, aminek a működése külön megérne a francia gyártóknál egy képzést.

A beltér pazar, tágas és kényelmes. Bőr borítás a középső konzolon. Középen a stopper gömbje virít (ami annyira, de annyira működhetne egy sima óraként is, olyan szép). Konkrétan dísz, mert funkció szempontjából egy baromság. Tényleg ne is legyen zárójeles: tessék órává varázsolni Stuttgartban!

Az ülések jól tartanak, lehet tekerni mindenfelé. Viszont az autót nem lehet magadra beállítani. A könyöktámasz túl mélyen van, az ablak pereme meg túl magasan. A kormányt nem lehet elég közel húzni. A középkonzol vágja a lábamat.

Futómű kegyetlen feszes, előtte egy fogászati vizsgálat javasolt! Viszont sima aszfalton nagyon barátságos. Meg lehet tenni vele több órás utakat, ami az MX5-ről nem mondható el.

Óriási pozitívum, hogy senki nem akar veled kikezdeni az úton. Mindegy, hogy milyen autóval van, elbizonytalanodnak a jellegzetes kihívók, még akkor is, ha adott esetben nyernének (mert ez "csak" a 2.9-es kivitel). Van tekintélye, a gyerekek pedig integetnek utána.

Összefoglalva
===========
Ha BMW, MX5 és Boxster között dilemmázol, akkor pár dolgot gondolj át. Az MX5 lényegesen olcsóbb, lényegesen élvezhetőbb. Ha a célod, hogy hétvégén felugorj a Mátrába, vagy -a motorosokhoz hasonlóan- napsütésben kocsikázz egyet, akkor MX5.

Ha mindened a technika, zéró kompromisszumot kötsz a kidolgozottsággal kapcsolatban, netán hosszabb utakat is betervezel az autóval (és persze pénzed is van elég), vagy naponta használnád, akkor a Porsche. A harmadikról átfogó tapasztalat hiányában nem mondok semmit inkább.

De a legjobb választás egy MX5 és egy Boxster együtt. Aztán nosza!

Hibalista

- Semmi. De kopogjuk le!

Ide hordtam szervizbe

Szerémi út

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2011
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? MX5 Következő autója? MX5 vagy Porsche
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Porsche Boxster 2004 (2004)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)