A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Porsche » 944 (1981-1991)

944 944 Turbo 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Piroska

Szöveges ítélet

Porsche 944 turbo népítélet


Sziasztok! Kezdeném azzal, hogy 19 évesen 1995-ben a szüleimtől egy 1982-es 944est kaptam. Nagyon szerettem, még az első verzió volt a csőműszer-falas 163 lovas. Két évig volt meg, az alatt semmi gondom nem volt vele, pedig volt benne kilométer rendesen meg ugye nem is volt fiatal akkor már mikor hozzám került. Aztán 2 év után lecseréltem de mindig úgy gondoltam, hogy ha tehetem akkor egyszer lesz még 944 esem annyi, hogy nagyobb teljesítménnyel. Jómagam az a fajta vagyok aki sokat ül a használtautó.hu, mobile24.hu előtt és sűrűn böngészem a 250+ lovas autókat. Általában ismerem a hazai kínálatot erősebb autókból hellyel-közzel. Na szóval egy piros 944 Turbót elkezdtem figyelni a neten kb 3 éve… 3 millió Ft körül indult az ára ha nem tévedek…. Aztán pár havonta csökkent. Mikor elmentem megnézni már csak 1,5 mill volt az irányára. Mondjuk nem bíztam a véletlenre az egészet, hanem már korábban beregisztráltam a Frontenginedporscheclub.hu-ra és ott érdeklődtem a tagoktól az általam kiszemelt gépekről. A klubelnök segített is, eljött velem megnézni 3 autót amiből végül is némi alkudozás után kisült az írásom tárgya…

Ahogy a Turbót megvettem még haza sem hoztam már rendeltem rá a Keskin Porsche Replica kerekét gumikkal. A szokásos dolgokon kívül (vezérlés-olaj-szűrők) kellett benne cserélni két első féktárcsát mert azok meg voltak vetemedve a sok ácsorgástól vagy nem tudom mitől. Ezeket a problémákat a vásárlásban is segítő Klubelnök segített megoldani. Na az első utam a gumis haverokhoz vezetett Budapestről azonnal fel lettek rakva a 18as kerekek.
Előre 8,5x18 225/40 hátra 9,5x18 255/35 gumikkal. Ezek a felnik egyébként jó választásnak bizonyultak mert meglehetősen jól bírják a magyar kátyús utakat. Nos az autó azt kell mondjam a magyar utakra éppen elegendő teljesítménnyel bír. Van erősebb autóm jelenleg is de az már sok. Ennek a 2,5 turbós verziónak az ereje még éppen elég. A 260as órát simán megakasztja de ez nem csoda, hiszen a korabeli teszteken is 5,9 alatt gyorsult 100 ra és 254-258 körül tudott mérten ami az óracsalást hozzávéve egyértelmű 260+os végsebességet jelent.
Az autó egyébként minden túlzás nélkül rendkívül jó állapotú, mindene működik és az összbenyomás nem egy lelakott valamit mutat. Például mikor a 944 S2est a totalcarban tesztelték a szívünk szakadt meg a többiekkel a Klubból, hiszen annak az autónak ki volt törve a ködlámpája lógott a műanyag az elején az egész éppen abban a formában mutatta szegény típust amiben nem kellett volna. Nyilván a 944est sem véletlen azonosítják sokan a 924el mert ugye sokban egyező külső/belső és az olcsóbb 4 hengeres motorok miatt megvan ennek a miértje de azért ne felejtsük el, hogy annak idején 1985 ben egy 944 Turbo bizony 5000 márkával drágább volt újan mint egy 911es! Szóval nem kell ezeket lesajnálni, illetve le lehet de azt úgyis olyan teszi aki valószínű életében nem ült egy normális példányban. Mintha ezek az öreg orrmotoros Porschék nem érdemelnék meg a törődést vagy ha igen akkor úgyis olyan tulajhoz kerülnének aki ezt nem tudja vagy akarja megadni nekik. Pedig ez nem így van a klubban nem egy és nem kettő ritka szép állapotú 944es van…

Nos akkor lássuk a konkrét élményeket:
Az autó rugózása természetesen elég kemény de én könnyen hozzászoktam, főleg hogy a másik autóm jóval keményebb. Persze minden viszonyítás kérdése, egy S Mercihez képest durva ez nem kérdés. Az üléshelyzet mély a lábak eltűnnek egy szűk résben a műszerfal alatt de az egész olyan rám-öntötték érzés. Minden közel, a kardánalagút magas így könyöklőnek is megfelel ha az elektromos ülést legalsó állásba állítom, a váltó pici nekem éppen kézre esik. A kuplung férfiasan keményen jár de ez egy ilyen 25 éves sportautónál elvárás is. A váltó szépen kattan be a fokozatokba. Egyes-Kettes elég gyorsan leforog 110-120 körül jöhet a 3adik és ha kihúzatjuk a fokozatokat akkor minden váltáskor 4000 fölé esik a fordulat amikor már nem alszik a csiga (KKK K26os Turbó). Ha nem gavallér vagy hülyegyerek startot veszünk hanem folyamatos 80 km/h-ról mondjuk előzés okán rálépünk a gázra akkor ötödik fokozatban elég lassan kezdődnek el a dolgok. Ez bizony a 80as évek közepe, itt a turbómotor még nem úgy működött mint egy szívó, hogy alulról tol hanem alul konkrétan nem csinál semmit . Vagyis a recept ha előzni akarunk mondjuk 80 km/hról és szűk a rés akkor érdemes 3asig visszaváltani. Konkrétan magasabb fokozatban 2500 ig csak kínlódik 3000 töl már alakul aztán 3500-4000 től dolgozik rendesen a ménes. Viszont 200 km/h nál is megindul még rendesen és ugy 130 tól azért már 5ödikben is szépen elgurul visszaváltás nélkül előzés/gyorsítás esetén. Amikor nem sietek akkor szeretem 1800-2200 között tartani a fordulatot mert ilyenkor szép mély öblös hangja van. Kanyarban a transaxiális (motor elől váltó hátul) elrendezés miatt elég semleges, nekem még nem sikerült túlprovokálnom de a megcsúszás egyébként is olyan tempónál következne be ami valószínű halálos lenne. Persze ha direkt kicsit csúszósabb aszfalton 2-dikban felejtem akkor kanyarban szépen kontrollálhatóan lehet vele csúsztatni, bár ezt eddig talán kétszer próbáltam, nem vagyok egy autógyilkos típus meg Schumacher sem, szóval nem nagyon erőltetem a határon autózást sem a kocsi miatt sem pedig magam miatt. Szívesebben gurulok csak úgy nyugodtan. (egyszer még az első 944esemel úgy 15 éve 70 km/h val mentem és megelőzött trabantos amiből ordítottak kifelé a srácok hogy NYOMJAD!!... én meg csak mentem tovább nyugodtan, biztos gondolták minek ennek sportkocsi ) A csomagtartó meglepően nagy és a hátsó ülések előredöntésével – ami egy mozdulat – még nagyobbá tehető, így már nagyobb bevásárlások is abszolválhatóak vele, persze nem a bútorboltból. A fogyasztás nálam 10-12 liter között alakul de ez erősen jobb láb függő mint minden turbós motornál, tudna ez biztos jóval többet is enni meg kevesebbet is talán. Parkolásnál jól jöhet a bukólámpa ha ugyanis kinyitom akkor jól érzékelhető hol a kocsi eleje, bár ez inkább csak az elején érdekes egy idő után úgyis érzi az ember a saját autóját.

Hátránya, ami a jellegéből fakad, hogy a 4 éves fiamnak a gyermekülése nem fér be a hátsó ülésre, ő maga szépen be tud ülni neki még kényelmes is de hosszabb távon nem tud aludni mert a hátsó üléstámla adott szögben áll. Nem lenne ezzel semmi baj de amióta megvan mindenhova ezzel mennék ha tehetném, még nyaralni is akkor meg mindig kijön ez a probléma, mert a fiam ha nem alszik akkor hosszú neki az utazás. Így marad a civic, pedig a csomagok elférnének benne.

Kb 15000 km-ert mentem vele eddig semmi bajom nem volt vele vagyis de a relflektor kapcsolónak volt valami érintkezési hibája ami miatt nem lehetett átkapcsolni, de alkatrészcsere nélkül orvosolta egy autóvillamosság szerelő barátom. Szóval bizton állíthatom, hogy ha egy normálisan rendbe tartott példányt sikerül találni akkor nyugodtan lehet vele közlekedni nem fog csalódást okozni, ebbe még nincs mindenféle elektronika ami elromlik.

Bocs ha hosszura sikeredett… ez ugye szerelem nem csak egy szállítóeszköz és mivel nekem minden alkalommal mikor beleülök újra örömet szerez, így csak ajánlani tudom annak aki ilyesmiben gondolkodik...



Üdv mindenkinek és remélem a sok szubjektivitás ellenére hasznos annak aki olvassa: Csaba


Hibalista

- ahogyan írtam is reflektorkapcsoló de csak kontakthiba volt

Ide hordtam szervizbe

Hamar Ákos FPC elnök (Érd)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Filvig Péter (Baja) autóvillamosságszerelő

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1986
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? S2 Következő autója? Nem adom el
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Porsche 944 1981

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)