A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Porsche » 924 (1975-1988)

924 targa 

Az ítélet értékelése
4,6(10 db)

Gyönyör? hobbi, de egy kiszámíthatatlan autó.

Szöveges ítélet

Valahol itt kezdődött a történet:

nagy vágyam volt egy sportautó felújítása, saját ízlésem szerinti kialakítása. Egy barátomnál meg is találtam a megfelel? kiindulási alapot, egy Porsche 924 targát. Szegénykét bontásra szánták, mert már a hócipője tele volt a tulajnak. Kb. egy éve már ott állhatott és csak engem várt… :-) Tetszett a formája, a levehet? tető, a mélyen fekvő ülések, a klasszikus megoldások, az örökzöld stílusjegyek, etc. Pár hétre, napra rá haza is vittem és barátaim segítségével (akkor még tapasztalatlan voltam) szétbontottuk atomjaira. A váz ment a kasznisokhoz, akik egy jó nagy felújítás után lefényezték a paripát. Gyönyörűen nézett ki amikor hazakerült. Persze ekkor kezdődött az igazi munka és a JÓ sok szívás (elnézést)… Nagy problémát okozott az öreg Bosch K-Jetronic rendszer. Hihetetlen, mennyi álmatlan éjszakám volt ez miatt. Az elektromos kábelkötegek (kábelcsomók, taknyolások) szintén hosszú-hosszú időre kellemes perceket okoztak. Még később is találtam néha-néha pár oda nem ill? dolgot (összecsavart kábelvégek, lifeg? kábeldarabok, etc.), de már ezt is nagyon vadászni kellett, mert szaki-dani barátaim segedelmével szépen átdolgoztuk a rendszert. A kárpit egy részét cserélni kellett, később pedig az egész cserélve lett. Kissé megrohadt állapotú kipufogórendszer cserélve lett. Új, polírozott felniket kapott, új gumikkal. Ki lett cserélve az első, a hátsó szélvédő és az ajtóüvegek. Azt hiszem most kellene abbahagynom a csere-bere listát, mert ez nagyon hosszú lenne… :-( Folytatnám onnan, hogy egyszer csak összeállt az autó, megkapta a zöldkártyát és műszakit. Végre a forgalomban is használhattam. Érdekes esetek történtek vele a közúton (mivel 1976-ban született, ezért ezen nem is szabad csodálkozni). Furcsa, fulladások, leállások (99%-ban K-Jetronic!!!). Menet közben kuplung bovden szakadás. Menet közbeni motor leszakadás (ez volt ám az élvezet!). Az egyik motortartó felfüggesztés adta meg magát. Csapágyproblémák, zárlatok, relékiégések, etc. Szóval ez az autó inkább hobbi, mint mindennapi használatú masina! Természetesen fel lehet javítani megbízható állapotra, de ezt még én sem értem el, pedig én minden héten dolgozok vele. Talán az a baj, hogy nagyon le volt épülve a kiindulási alap.

Van napos oldala is a történetnek: Jó időben, leszedett tetővel egy álom… Csodálatos vele autókázgatni (ha nincs m?szaki probléma). Könny? tuningolni és átalakításokat végezni. Nincs agyonbonyolítva rajta semmilyen m?szaki megoldás. A súlyelosztása közel 50-50%!!! A kanyarokban (kikeményített futóművekkel) nagyon jól tapad. Párszor elmentem vele utcai gyorsulási versenyre is. Három alkalommal indultam és mind a háromszor nyertem! :-) Egy agyontuningolt tuc-tuc Daewoo Matizt vertem meg első alkalommal. Ez volt a legelső gyorsulásom és elrontottam az indulást. Másodikban még fütyültettem a gumikat, de a végére felhoztam magam! :-) A második és harmadik versenyem egy 1989-es Mitsubishi Eclipse-l történt. A srác nem akarta elfogadni az eredményt, ezért másodszor is kihívott. Legyőztem, annak ellenére, hogy az övében egy 2.0-s dupla vezérműtengelyes tuningolt motor dolgozott. Természetesen nem csak az autón múlik egy ilyen verseny. Ezek az események pozitív emléket hagytak bennem, úgy gondolom ezért érdemes volt dolgoznom! ;-)

Én ezt az autót nem ajánlom olyan embernek, aki nem szeret javítani, vagy nincs rá lehetősége. A 924-es karbantartást, törődést igényel. Makulátlan állapotút itthon nem lehet beszerezni, m?szaki problémákra készülni kell. Én nem bántam meg, a rengeteg tapasztalat többet ér, mint a ráköltött pénz és a sok mérgelődés… :-)

Nagyon szívderítő dolog: egyre több 924-944 tulajdonos foglalkozik komoly mélységekben az autójával. Páran alakítottunk is egy klubbot és minden hónapban összejárunk! Segítünk egymásnak mindenben. Remélem ez így is marad!

Üdvözlöm az összes orrmotoros Porsche tulajdonost!

Havasi Zsolt www.924.hu

Update: 2016.02.03 Idén 13 éve vettem a 924-et. Hihetetlen hogy repül az idő. Ennyi év távlatából érdekes átolvasni a fenti saját írásomat. Sok minden megváltozott azóta. A társaság, az életem, a prioritások.

A Porsche 924 egy jó autó, ez tény! Sajnos már akkor sem lehetett jó állapotú eladó 924-et találni. Aki belevágott ebbe a hobbiba, mind úgy gondolta: megvesz egy leharcoltabb példányt, és majd rendbe teszi. Ez az esetek 90%-ban nem működött. Sok olyan tulajdonossal találkoztam, aki a rengeteg javítással járó anyagi kiadások miatt inkább eladta az autóját. Ezek a példányok meg nem lettek jobbak. Olyan emberekhez kerültek, akik csak a Porsche felirat miatt vették meg. Nem akarom ezt a folyamatot részletezni, de manapság már ritkaságszámba megy ez az autó. Ha most vásárolnék egyet, akkor a legfontosabb szempont az lenne, hogy minél jobban egybe legyen a jószág. Távol tartanám magam a hiányos, szögelgetett példányoktól.

Jelenleg darabokban van szegénykém. Elkezdtem újra felújítani, de nem fejeztem be, mert közben egy 944-esnek is nekiálltam. A 944-et be is fejeztem, most ki kell találnom mi legyen. Ez nagyon nehéz döntés. Újra összerakjam, a rengeteg időt rááldozzam, vagy így ahogy van eladjam valakinek, akinek van lelkesedése. A motorját már szakműhelyben felfújtattam (hüvelyezés, új dugók, szelepek, síkolás, stb.). Sok új alkatrészt beszereztem. A legtöbb alkatrészét homokoltattam, majd szintereztettem. A kasztnit tökéletesen kijavítottam. Ehhez egy szép állapotú másik kasztnit szereztem be, szóval volt még egy donor is. A hegesztéseket én végeztem, mert keserű tapasztalat: szebb munkát végzek mint a szakemberek! :-( Lényegében ezért is kellett nekiállnom a második felújításnak. Jöttek elő a hibák, mert anno a kasztnisok trehány munkát végeztek. Miután sok helyen eltávolítottam az általuk felhordott alvázvédőt, láthatóvá váltak a szakműhelyben elvégzett brutális kontár munkák. A hegesztések inkább taknyolásra hasonlítottak. 5-10 cm-es pálcadarabokat hagytak a hegesztésbe, majd ráfújták az alvázvédőt. Helyenként másfél mm vastag lemezeket használtak. A hegesztés mentén tele ujjnyi lukakkal mindenhol. Volt olyan javítás, ahol egyszerűen a hibás részre rárakták a lemezt, és körbehegesztették. Semmi illesztés az éleknél. Puff neki hagy szóljon, jó lesz a parasztjának... A padlólemezt ahol csak javították, ott alvázvédőt hordtak fel, semmi mást! Ez azért is gond, mert az alvázvédő nem rozsdagátló! Idővel megreped és bejut a nedvesség. És ezeken a helyeken rozsdásodni fog. Minden kasztnihibát kijavítottam, de még csak most jönne a munka oroszlán része. Tudom mennyi időt szippantana magába a project folytatása és ezt sajnálom egy műhelyben eltölteni. Amikor a fiaimmal is lehetnék ezalatt. Szóval nagy a dilemma.

Megígérem eme kis bejegyzésben, hogy ha döntésre jutottam, azt itt megosztom. A 944-es történetemet is leírom a napokban. A linket ide fogom másolni.

A folytatás: nagyon nehéz döntést hoztam. (tavaly 2016 tavaszán) 13 év után, felszámoltam a 924-et. Nem csak az autót, de minden pótalkatrészét is eladtam. Aki ilyen sokáig megtartott egy hobbiautót, az tudja milyen nehéz egy ilyen döntés. Ahhoz tudnám hasonlítani, mikor valaki a fiatal éveiben szakít egy nagy szerelmével. Öröm az ürömben, hogy egy olyan csapathoz került, akik restaurálják (igazi restaurálásról van itt szó), és terveik szerint Németországba eladják. Mivel a kasztni soha nem volt törve, ezért láttak benne fantáziát. Amikor elvitték a szívem nagyon fájt, de egy hatalmas kő is esett le róla.

Ha visszamehetnék az időben nem venném meg. Inkább egy jó állapotút keresnék magamnak. Igaz az dupla annyiba került volna, de a makulátlan, szinte gyári állapotú Porsche 924 megéri a pénzét! Nagyon jó élményautó!

Hibalista

- Lehetetlen azt a hosszú listát ide begépelni. Párat beleírtam a történetembe, szolgáljon minden leend? 924-es tulajdonosnak tanulságul! :-)

Ide hordtam szervizbe

Én voltam a szerelő. A fényezésen kívül, mindent önmagam végeztem el. Néha kaptam segítséget barátoktól (köszi srácok).

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1976
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Daytona Shelby Következő autója? 944
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Porsche 924 1975

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)