A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 807 (2002)

807 2.0 HDI 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Még sosem tudtuk telepakolni :)

Szöveges ítélet

A második gyermekünk érkezése után döntöttünk úgy hogy az eddig nagy megelégedéssel használt Toyota Carina e kombinkat felváltjuk valamilyen nagyobb családi autóval. Természetesen elsősorban az egyterűek jöhettek számításba (VW, Ford, Seat testvérek, Espace), mivel a családunk utazásánál (2 gyerek + kutya (boxer) + a fél ház :) jellemzően nem volt elég egy kis táska :). A fent említettek közül nem sikerül korrekt példányt találnom és egészen véletlenül egy ismerősön keresztül ajánlották a 807-t. Kipróbáltam - jó, szervizben megnézték - ok, szervizkönyv rendben, az ár jó, megvettem. Az autó nagyon tágas és levegős belső térérzetet ad, olyan mintha egy nagy akváriumban ülnénk. Gyakran ülök prémium kategóriás autókban (5-7 BMW, A6-A8, S80) de térérzet szempontjából sosem esik rosszul visszaülni a családi kocsinkba (sőt...). A kényelem már más tészta. Nekem túlságosan rövidek az ülőlapok és a ülések kialakítása sem tökéletes. A nagy belső tér miatt a "doboz" egy kicsit visszhangzik, de összevetve a versenytársaival az egyik legcsendesebb. Igaz ez a motorra is, bár a kisebbik diesel van benne családi célokra teljesen elegendő. A teljesítmény természetesen lehetne több (sokkal több :) a korlátait leginkább előzéseknél kell szem előtt tartani. A fogyasztása vegyes használatban 8 liter körül mozog (az autó üresen majdnem 1,7 t), érdekes hogy attól függően hogy szembe vagy hátulról fúj a szél kb.1,5 literrel +- változhat. (köszönhetően a nem kicsi homlokfelületnek). 160-g teljesen normálisan "gyorsul", ezt a tempót hosszú távon is kényelmesen tartja, a zajszint nem túl magas. A vége 170-180 között van, de ehhez idő kell (még pedig jó sok:).A futómű nagyon stabil (oldalszélre nem különösebben érzékeny), a váltó a Toyota után bizony nagyon furcsa volt, kissé pontatlan hosszú kapcsolási utak, de az eltel idő alatt teljesen megszoktam, így már nincs gond a pontosságával sem. Formára nekem a leginkább tetszik a társai közül, az oldalsó tolóajtók nagyon praktikusak. A csomagtartó 7 személlyel gyakorlatilag minimális, 5 üléssel hatalmas (mi így használjuk). A több funkciós babakocsi mindenféle legó mutatvány nélkül úgy ahogy van befér! Illetve úgy pontos, hogy mellé még sok minden más is kényelmesen bepakolható. Az elmúlt bő 1,5 év alatt csak a középre helyezett műszerekkel nem tudtam igazán megbarátkozni, számomra még mindig furcsa amikor csak beleülök. Mindent összevetve aki ilyen kategóriában gondolkodik egy kipróbálásra mindenképpen szánjon időt mielőtt vásárolna. Érdekesség hogy nagyon keveset látni itthon ebből a típusból az utakon

ui: A márkaszervizre visszatérve egy rövid történet: észre vettem hogy nem világít egyik tompított lámpám se. Megálltam az útba eső márkaszerviznél. Mondtam mi a hiba - ők hümmögtek hogy egyszerre a kettő? - lehet nem csak izzó baja van. vártam kb. 40 percet láttam az autó rákapcsolva a számítógépre fütyül, villog mindent csinál csak a tompított nem világít. Telefonos segítséget kértek máshonnan és kiötlötték elromlottak a lámpák. Nem hittem a fülemnek, hogyan tud elromlani egy lámpa???? és hogy egyszerre mind a kettő, ugyanakkor????? Márpedig valószínűleg ez van és csak úgy lehet orvosolni ha kiszerelik azokat, ehhez viszont le kell bontani az autó elejét. No itt kitört belőlem a röhögés, de kiderült ők ezt komolyan gondolják és kb. 60e forintra számíthatok; adnak időpontot. Még mindig nagyokat vigyorogva megkértem kapcsolják le a számítógépet és csukják le motorháztetőt. Miután illedelmesen elköszöntek beültem és elgurultam hazáig (kb.30km) és úgy tíz perc megfeszített munkával kicseréltem két izzót, és láss csodát megjavultak az elromlott lámpák :)))

Frissítés - 2016 január
Amikor írtam az eredeti bejegyzést magam sem gondoltam, hogy ilyen hosszú időt fog nálunk tölteni az autó; de mivel mégis így lett és közben történt egy-két dolog, no meg néhány kilométer, íme egy rövid összegzés az elmúlt évek tapasztalataiból.

- Jelenleg 200.000 km-nél jár a számláló - fele arányban városi és országúti/autópálya használat (nyugodt vezetési stílus).
- Komolyabb meghibásodás nem volt az elmúlt 185.000 km alatt.
- Olajcsere 20.000 km-ént történt (minden ilyen szokásos dologgal együtt).
- 120.000 km-nél vezérlés és a hozzá tartozó alkatrészek cseréje.
- Kétszer fékbetét csere
- Egyszer első gömbcsukló (mindkét oldal) csere
- Egyszer irányjelző foglalatok cseréje elől, mindkét oldalon
- Három garnitúra gumi
- Néhány tompított izzó és egy hátsó irányjelző izzó

Használati tapasztalatok:(a korábban leírtak kiegészítése)
- a karosszéria rendben van, bár néhány apróbb harci sérülést összeszedett az évek folyamán
- a tolóajtó újdonságként nagyon érdekes volt, gyakorlati hasznát az eltelt években nem vettük. Bosszúságot viszont okozott eleget: télen amikor a szabadban parkolt az autó (általában garázsban parkolunk), könnyen befagyott és ilyenkor nem volt egyszerű mutatvány kinyitni. Alap esetben is eléggé nehéz mozgatni a jelentős súly miatt. Többször szükség volt utána állítani a mozgató-záró mechanizmust, mivel időközönként visszatért a nehézkes, bizonytalan, pontatlan nyitás-csukás-mozgatás problémája. A jövőben, ha lehet elkerülöm az ilyen megoldású típusokat.
- motorikusan és mechanikailag megbízhatónak bizonyult, az elektronikai hibák azonban bosszantóak (olyan hiba sosem volt, ami mozgásképtelenné tette volna az autót). Ilyen például az indításkor sok esetben önműködően bekapcsoló elakadásjelző, az önműködően bekapcsolódó világítás, a vízhőfokmérő kijelzőjének esetenkénti vad tánca (felforrási riasztással fűszerezve :)), az üzemanyag szintjelző kijelzőjének olykori önállósodása, és ehhez hasonló varázslatok, amelyekkel együtt lehet élni, de attól még nagyon bosszantóak... A legnagyobb gond ezekkel az, hogy esetlegesen mindentől függetlenül jelennek meg és tűnnek tova, ezért a javításuk nem a szakemberek álma :). A javíttatásra tett, többszöri makacs próbálkozásaim után, amelyek nem voltak eredményesek, idővel beletörődtem...
- a belső térben meglátszik a használat, ami leginkább a felhasznált anyagok minőségének számlájára írható (folyamatosan rendben tartottuk). A kárpitozás, az ülések tömése, a műanyag felületek mind-mind kopásra és elfáradásra hajlamosak.
- az alkatrészárak kicsit magasabbak az átlagosnál

Hibalista

- - Tompított izzó csere - házilag - - Komolyabb meghibásodás nem volt az elmúlt 185.000 km alatt. - - Olajcsere 20.000 km-ént történt (minden ilyen szokásos dologgal együtt). - - 120.000 km-nél vezérlés és a hozzá tartozó alkatrészek cseréje. - - Kétszer fékbetét csere - - Egyszer első gömbcsukló meg a hozzávalók csere (mindkét oldal) - - Egyszer irányjelző foglalatok cseréje elől, mindkét oldalon - - Három garnitúra gumi

Ide hordtam szervizbe

saját szerelő - nem bízom a márkaszervizekben

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 15000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 185000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? carina e Következő autója? S-Max aut.
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 807 2002

További ítéletek (14 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)