A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 806 (1994-2002)

806 2.0 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Nagyon szerettük - pedig nem érdemelte meg!

Szöveges ítélet

Előre bocsátom, hogy nagyon szerettük, amit azért fontos megemlítenem, mert nagyon sok baj volt vele. Úgy kezdődött minden, hogy megszületett negyedik gyermekem. Ezért el kellett gondolkodni azon, hogy milyen autóval lehet egyszerre az egész családot szállítmányozni. Hosszú tűnődés után esett a választás a Peugeot 806-ra (vagy klónjai valamelyikére). Mivel lebeszéltek a dízelről (öreg dízel nehezen indul télen, és ha valamilyen alkatrész kell hozzá az drága) maradtam a kétezres benzinesnél - vagyis az 1998 köbcentisnél, mert az még kétezer alatt van. A kereskedőnél minden jónak tűnt, egyedül a kipufogó nézett ki rosszul, de úgy voltam vele, hogy egy hét éves autónál ez elmegy. Azt mondták, hogy Svájcból hozták. Jelek utaltak rá, hogy ez igaz. (Ez 1995-ben történt.) Később is úgy tűnt, hogy minden kb. úgy van, ahogy a kereskedő mondta, ami kellemes meglepetésként ért. Ami pozitívum, és amiért szerettük valójában, hogy egy nagyon praktikus, jól, és sokoldalúan kihasználható autóról van szó. Ami a tervezőasztalra került, az minden nagyon kiváló: remek ötletek sora, praktikus megoldások sokasága. Például a tolóajtó! Nagyszerű ötlet, hogy nem kell azzal a nagy ajtóval kínlódni azokban a pici parkolókban. Az pedig zseniális, hogy a sebváltó a műszerfalra került, a kézifék meg a bal oldalra, az ajtó mellé! A futómű fenomenális: bírta a kicsi, meg a nagy gödröket is, de igazán jó nagy sebességnél volt. Megülte az utat, és 150-nél hihetetlen volt az a biztonságérzet! A 121 lóerő még éppen elfogadható volt... Persze nyaraláskor, mikor plafonig volt pakolva az autó, és még a klíma is ment, akkor már édeskevés.
De sajnos a kivitelezéssel már komoly gondok voltak...
A legtöbbet a kipufogóval kínlódtam. Az volt az érdekes, hogy utángyártottan lehetett kapni hátsó dobot, de az autón az egész kipufogórendszer egyben volt, úgyhogy egy kis sufni tuningra volt szükség a felszereléséhez. Aztán jött a következő gond, amikor a középső dob is szétrohadt: újabb heftölés. Amúgy is mindig olyan hangos volt kívül (belül csak kb. olyan 110-től). A kereskedőnél, amikor beindítottuk, akkor majdnem elálltam a vételi szándékomtól, mert azt hittem, hogy ilyen csörömpölő, agresszív hangja nem lehet egy motornak. De erre ő azt mondta, hogy a Peugeot-knak mind ilyen hangja van, neki is volt már Peugeot-ja, onnan tudja. Hát úgy voltam vele, hogy nekem még sosem volt, úgyhogy ez lehet igaz is, meg nem is, de erről a dologról is kiderült, hogy igaz. (Az autókereskedés a Hungária krt-on a KIKA-hoz közel található) Aztán előfordult, hogy csak úgy leállt a motor, ami akkor volt különösen kellemetlen, ha kanyarban tette ezt, hiszen a szervó ilyenkor megszűnt létezni. Először csak kipucolták. Jó is volt úgy pár ezer kilométerig, de aztán végül cserélni kellett. Amikor nyaralni mentünk, akkor jöttem rá, hogy ereszti a benzint. Azért csak akkor, mert különben nem tankoltam tele a nyolcvan literes tartályt. Mivel műanyag tartálya van, ezért megforrasztották, ami jó is volt egy pár évig, de aztán sajnos ez a hiba kiújult. A ködlámpa burája betört, azt cserélni kellett. A gyertyatrafó elkezdett gyengülni, ki-ki hagytak a hengerek, nehezen jöttek rá a szerelők, hogy mi a baja, de mivel a trafó cseréje több tízezer forintos mutatvány lett volna, ezért inkább a gyertyahézag csökkentése mellett döntöttem. Az indexkar elektronikája is kezdett rakoncátlankodni, igaz, nem mindig, csak ha ő úgy akarta, akkor viszont nem lehetett vele mit kezdeni. A tolóajtó is néha úgy döntött, hogy márpedig semmiképpen nem hajlandó becsukódni, akármit is csinálok vele. De aztán meggondolta magát, és hetekig semmi gond. Az olajat, vizet szinte folyamatosan eresztette valahol, még a sebváltóolajat is. Az úgy derült ki, hogy a feleségem reggel, gyerekekkel telirakva letolatott a garázsfeljáróról, és többé már nem tudta betenni semmilyen sebességbe. Hamar kiderült, hogy mi a gond, újra került olaj a sebváltóba, és megint lehetett váltani vele. A váltó érdekes volt, mert ugyan pontosan járt, viszont kicsit nehezen, és szerintem a kormányszervó is túl férfias volt. De a legkomolyabb negatívum számomra mégis az üléspozíció volt. Két év alatt szoktam hozzá úgy-ahogy, de utána sem volt az igazi. Ez a tipikus hosszúkezű-rövidlábú sofőrök autója volt, de én nem vagyok ilyen. A végén a klíma már alig fújt egy kicsivel hűvösebbet, mint a kinti levegő. Ezek után már meg sem említem, hogy a kormány burkolata elkezdett lemorzsolódni.
Végül aztán, amikor 12 éves volt elvittem vizsgára való felkészítésre, jó alaposan átnézték a márkaszervízben, és azt mondták, hogy szerencsém van, hogy most jöttem, mert most akciós a munkadíj, és így megúszom kerek 500.000.- azaz ötszázezer forintból az egészet, de nem kell megköszönnöm. Az kiderült, hogy biztosan sokkal jobb autóm lett volna, ha mindent megycsináltatok-kicseréltetek, de az nem derült ki számomra, hogy érdemes-e rákölteni erre az autóra ennyit. Végül nyolcvanezerből levizsgáztattam, és eldöntöttem, hogy nem kínlódok vele tovább, eladom.
Féltem attól, hogy elmegyünk nyaralni, és valami komolyabb gond adódik. Szép dolog, vagy nem, úgy voltam vele, hogy költsön rá a következő tulaj.
De ismétlem: szerettük, mert amikor nagyon kellett, akkor ment, és ilyen praktikus autóm még sosem volt.

Hibalista

- alapjárati motor, benzintartály elrepedt, lámpaburák betörtek, gyertyatrafó, indexkar, olajat vizet ette-eresztette, klíma, sebváltó, kipufogó

Ide hordtam szervizbe

Van egy jó szerelő ismerősöm, a Zsolti, amit tudott megcsinált, persze a márkaszervíz ár fele-harmadáért, de mindig megmondta, ha valamihez már nem értett.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

A márkaszervízről csak a legrosszabbakat tudnám írni, úgyhogy inkább hagyjuk...

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1995
Kényelem (7) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 81000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Lanos Következő autója? Hyundai Trajet
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 806 1994

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)