A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 508 (2010-2014)

508 2.0 HDI 163 LE 

Az ítélet értékelése
5,0(8 db)

508

Szöveges ítélet

2012.06.01
Kezdjük a tényekkel:
-Németországban dolgozom
-elég sokat vezetek(25000km privát évi futásteljesítmény + X céges)
-főleg német autópályákra kellett egy kényelmes, gyors kocsi
-kombi kellett, az esetleges költözködés/családgyarapodás miatt
-mindenképpen új kocsi kellett.
-reális ár-teljesítmény viszony kellett
-irtózom a Magyarországon dúló BMW imádattól. Nem szenvedek feltűnési viszketegségben. Az autóval semmit nem szeretnék kompenzálni.

Kandidánsaim:
Opel Insigna 2.0 160 LE kombi
Peugeot 508 2.0 HDI 163 LE kombi
Audi A4 2.0 TDI limuzin
Mitsubishi Lancer 1.8 DID limuzin
Ford Mondeo 2.0 163 LE kombi
VW Passat Variant 2.0 diesel

Választás története:

Opel gyorsan kiesett. Szűk ülések, GM technológia(autóipari fejlesztési területen dolgozok) olcsó műanyagok, átláthatatlan kapcsolóerdő. Egyszerűen nem az én ízlésem.

A Mondeo is gyorsan kiesett. Még ha céges flottaautónak elmegy, privát életben karcolja a torkomat ez a mértékű érzéketlenség/célorientáltság főleg ebben az árkategóriában.

Audi nem olyan gyorsan, de kiesett. Prémium felárat privát autóért nem vagyok hajlandó fizetni.

Peugeot, Mitsubishi, Passat.

A Mitsubishi igazából nem illik bele a sorba, de a Colttal nagyon jó tapasztalataim voltak. Az 1.8 DID a mai (2012) dízelek közül az egyik legjobb. A technika vívmányának is nevezhetnénk. Viszont maga a kocsi, olyan nyers, mind a Colt. Kényelmetlen, túl kemény futómű, 140 ló egy Lancerhoz meg kb a viccesen kevés kategória. Nem erre találták ki azt a kocsit. Fájó szívvel, de kiesett.

Passat, Peugeot.
-a kiszemelt felszeretségnél 2000 Euro árkülönbség. (lealkudott árnál)
-kényelmetlenebb ülések a Passatnál. A papíron kb azonos motor vérszegényebb,hangosabb, de kevesebbet fogyaszt.
-átgondoltabb beltér a Passat javára.
-óriási üvegtető a Peugeotnál.

Szóval két hónap tesztolvasás, alkudozás után Peugeot lett, de nagyon szoros volt a befutó.

A konfiguráció:
Active felszereltség
2.0 HDI 163 LE kombi
kanyarkövető biXenon, Leded nappali fénnyel,
Guaranja barna, bézs belsővel
Tolatóradarok elől, hátul, becsukódó tükrök (City csomag)
bluetooth
pótkerék


Eddig 4000km van benne, 2 hónap alatt, természetesen hiba semmi. Három hét után leparkoltam egy mélygarázsban a jobb elejét. Új első lámpa, ködlámpa, első lökhárító, fényezés, cakk-pakk 3037 euró. (Csak az első lámpa 1000 Euró felett van)

Az autó nagyon halk. 180 felett a gumizaj megjelenik, 150-ig csak az A oszlopon hallható szélzaj. 210 felett elkezd a motorzaj is megjelenni- nem szereti a magas fordulatot.

Az autóból kilátni hátrafelé lehetetlen. A design érdekében ezt sajnos beáldozták teljesen a tervezők. Emellett 4,81 méter hosszú. Ebből a két tényezőből adódóan nem a parkolás a kedvenc foglalatosságom... A kocsi fordulóköre elég nagy...

Így ennyi idő után ennyi, a leírást bővíteni fogom kb mikor egy éves lesz a kocsi.

2015.03.24.:
Úgy gondoltam, hogy egy évesen fogom frissíteni az értékelést, sajnos 2,5 év lett belőle.

Szóval az autó továbbra is a tulajdonomban van, és jelenleg 57000km-t mutat az óra. Lassan esedékes a 60 ezres szervíz. Ez a 2,5 éva alatt a pozitív véleményem továbbra is megmaradt, bár az autón történtek dolgok, melyek annyira nem tetszenek.

Az első hiba a kocsi 1 éves korában történt, és bár 100%-ban az én hibám, úgy döntöttem leírom. Azon a szeptemberben Dél-Tirolban voltunk nyaralni, és úgy döntöttünk, hogy az unalmas autópályázás helyett szeretnénk valamit látni, így szerpentinezni fogunk. A 163 lóerő erre teljesen elegendő, mire felértünk a hegy gerincére, halaszthatatlanul be kellett iktatnunk egy szünetet.... Az olajhőmérséklet bőven 100 fok felett volt, a turbó meleg volt, ezért nem akartam leállítani a motort, mert az megárt a turbónak. Így kerestem egy parkolót, üresjárat, behúztam a kéziféket, és mentem a dolgomra. Mikor elindultunk, hallom, hogy mind a kettő hátsó fék nyikorog. A szervízben megállapították, hogy nem volt jó ötlet a forró féktárcsákra behúzni a kéziféket, mert a tárcsák eldeformálódtak pár század/tized milimétert, és ezért nyikorog a fék. --> Féktárcsacsere

A második hiba is többé-kevésbe az autó használatának a módja miatt jött. Volt két hónap amikor a szokásos magas futásteljesítményem helyett szinte csak rövid távokra használtam a kocsit. Ezt semmiféle részecskeszűrős disel nem szereti... Egyszer csak az autópályán bevillan a részecskeszűrő hiba, aztán kiírja, hogy a motor vészüzemmódba ment át, és alig bírtam felcammogni egy autópályás emelkedőn. Szervíz szerint a hiba sima regenerálással megoldható, ekkor kaptam még egy Software updatet is a motorvezérlőre, azóta semmi baj. --> Minimális költséggel megúsztam.


2013 nyarán Belgiumban voltunk a kocsival, és az autópályán elkaptam egy fácánt. bekerült az autó alá, kis puffanás (a fácán simán lehet 3-4 kiló, majd a tükörben csak a függőlegesen felszálló tollakat láttam... Az alsó takarólemezen egy kapocs elgörbült, simán vissza lehetett görgíteni. --> 0 szervíz költség

A legutolsó rendellenesség ezen 2014 telén jelentkezett. Ha nagyon hideg az idő, (-15 alatt) a lengéscsillapítók megváltoznak. A legkisebb lyukat az utcán akkora huppanással nyugtázta az autó, mintha szét akarna esni. A hőmérséklet emelkedésével minden a régi, megszokott állapotba került megint. --> Csupán kellemetlenség, a komfortva van hatása. Még szerencse, hogy nincs gyakran ekkora hideg.


2015.04.16.:
Nem gondoltam volna, hogy az előző bejegyzés után már egy hónap múlva újra itt fogok lenni, és az ítéletet fogom frissíteni. Ennek ellenére az égiek úgy gondolták, hogy ez a srác megérdemelt már egy másik autót, ezért elvonták a mögöttem vezető hölgy figyelmét egy pillanatra, melynek következtében ő kb 30-40km/h sebességgel belerohant a Peugeot hátuljába. Mivel én is alig bírtam megállni (az egész sor fékezett), így az ütközés ereje miatt nekikoccantam az előttem lévő kocsinak. Személyi sérülés nincs, én két nap fejfájással megúsztam. Rendőrök, helyszínelés, romok takarítása (a mögöttem lévő Seat Toledonak eltűnt az eleje) után a független kárszakértő következett. Kocsi eleje, hátulja törött, becsült értéke törés előtt 17900 EUR, jelenlegi értéke 7100 EUR, becsült javítási költségek 18600 EUR. — gazdasági totálkár egy 57000-t futott kocsinál… Innen akár be is fejezhetném a Népítéletet, de a következőkben leírtak miatt mégis úgy döntöttem, hogy folytatom.

Autók keresgélése, tesztvezetések, cikkek olvasása, majd egy hét után a felismerés, hogy 2,5 évvel ezelőtt azért választottam a Peugeot 508-t, mert az én igényeimnek az felelt meg a legjobban. Ekkor elhatároztuk, hogy maradunk a típusnál, és próbálunk egy hasonló korú 508-t keríteni. Ezt viszont nehezebb megtenni, mint eldönteni, révén Bajorország nem arról híres, hogy százasával futkosnak az 508-as Peugeotok, aki ekkora autót vesz, az inkább marad a Passat, A6, 5-ös BMW vonalon. Mobile.de keresés 7 darab autót dobott 100km-en belül. Lassab rá kellett jönnöm, hogy a 17900 nem elég egy olyan 508-ra, melyet én szeretnék. Mivel a rendelkezésre álló anyagi források korlátozottak voltak, ezért valahol kompromisszumot kellett kötnünk. Így nem vettük teljesen új kocsit, hanem egy két éves szalonautót vettük 38 kilométerrel.
A jelenlegi konfiguráció:

ismét Active felszereltség
ismét 2.0 HDI 163 LE kombi
viszont Chronos Silver - szürke belsővel

Az egyedüli különbség a régi és az új között a szín, emellett az újban van beépített navigáció, Head-up display, és a belső bőrözés, valamint a gyárilag színezett hátsó ablakok. Az újban sajnos nincs pótkerék. Mivel az autó többé-kevésbé ugyanaz, ezért folytatni fogom ezt a népítéletet. Egy év múlva jelentkezem.

2015.07.04:
gyors frissítés: az autó fogyasztási értékeit,és egyéb felmerülő költségeit a Spritmonitor.de oldalom naplózom:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/692678.html





Hibalista

- a mesélős részben leírtam

Ide hordtam szervizbe

Automobile Kraus, Regensburg

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 57000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Colt Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 508 2010 (2011)

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)