A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 406 Coupé (1997-2005)

406 Coupé 406 Coupé 2.0 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

"Pacal" - avagy van aki imádja, van aki ki nem állhatja

Szöveges ítélet

Az első autó, szerelem volt első látásra :). Habár még nincsen családom egy olyan kupét szerettem volna, amiben akár 4 ember is kényelmesen elfér, akár hosszabb úton is és elfogadható méretű a csomagtartója. Úgy alakult, hogy egy német importos darabot vettem meg, a km óra állása annyira nem is foglalkoztatott. Egy őszinte autó volt (a nepper is!), a motorháztetőt és a bal ajtót fényezték már, illetve a hátuljába régebben belementek. Kisebb javítási nyomok látszódnak a csomagtartó fenekén, de a javítás minősége rendben volt (a hátsó futóműnek nem lett baja). A forgalomba helyezés zökkenőmentes volt és az új rendszám alapján meg is kapta a PACal becenevet.

Pozitívumok

Sokan azt gondolják ez egy sportkocsi, de inkább a mindennapokban is igen jól használható Grand Tourismo autó, 390L-es csomagtérrel és kényelmes beltérrel 4 személynek. Azért hátul max 185cm-ig, akkor már a fejtér kezd kevés lenni. Az ajtók hatalmasak, könnyű hátra is beszállni, de a parkolóban oda kell figyelni. A formát nem kell senkinek dicsérni, best of Pininfarina, egy franci olasz szerelemgyerek (de nem az egyetlen). A 2.0 benzines volt a legkisebb elérhető motor a típushoz, de 136Le/190nm is szépen viszi a bódét (~1400kg). A benzintank 70L-es, hosszú utakhoz kiváló. A gyári Racaro ülések nagyon kényelmesek, van kellő oldaltartásuk és 4-500km után sem kényelmetlenek. A hátsó ülések is elég kagylósak és mélyen ül bennük az ember, a két ülés között található könyöklő is (síalagúttal) és egy kisebb rekesz. Gyári 8 hangszórós hifi, korához képest jól szól. Autópályán a keret nélküli ablakokhoz képest csendes az utastér. Szerencsére nem "agyon" extrázott típust vettem (egy 15 éves kocsiról van szó). Sima fekete szövet belső, nem elektromosan állítható ülések, de az ablakok és tükrök igen és van digit klíma. Emellett van automata fényszóró kapcsoló, ami nagyon hasznos tud lenni és egy hektikusan működő esőérzékelő :D.

Negatívumok

A váltó "franciásan" pontos :), nem nagyon támogatja a sportosabb vezetési stílust. Autópályán jól jönne egy 6. fokozat, (130-cnál forog 3600-at a motor). Jellemző, hogy a szellőző rostélyok hamar elfáradnak/eltörnek. A térképzsebek elég kicsik, egy 0,5L-es ásványvíz sem fér bele, cserébe a kesztyűtartó elég nagy. A külső/belső levegő keringtetést szabályozó terelőlap fogaskereke gyorsan kopik. A cseréhez a fél műszerfalat le kell bontani... . Az utastér hamar párásodik. Az alapjárat állító motort rendszeresen takarítani kell (vagy csere). A km jeladó rendszeres hibája, hogy a km mutató ugrál vagy csak simán elfekszik és ilyenkor a számláló sem pörög. A bal oldali bajuszkapcsoló irányjelzéskor ugyan bekattan a helyére, de kontakt hiba miatt (vagy a rugó gyengül el) csak egyet villan. Csak egy meghatározott ponton villog folyamatosan, így egyik ujjal tartani kell. Az is előfordul, hogy "átugrik" a másik oldalra miután a kormány visszatért egyenesbe. Az esőérzékelő állandóan összezavarodik, pl. akkor is őrült módon törül, ha csak enyhe az eső. Nem a magyar utakra való a futómű sem (autópályát leszámítva), a keresztbordákat nem szereti.

A 7 hónap alatt, közel 18 000 megtett km nem túl sok, de összességében "eddig" egy műszakilag megbízható autóm van néhány apróbb, jellemzően elektromos hibával, amivel azért együtt lehet élni. A kötelező kopó/fogyó alkatrészeken kívül csak lambda szonda meg km jeladó csere volt. Eddig csak egyszer nem indult egy laza akkusaru bilincs miatt...

Szerintem sokan félnek a francia autóktól és habár közhely, de ha vki törődik vele és körültekintően vásárol, akkor egy kényelmes, megbízható használt autót kap, amiben öröm minden vezetéssel töltött perc. Főleg egy ilyen kupéban, amiből nem sok jön szembe. Egy kicsit olyan ez, mint a PACal pörkölt. Van, aki undorítónak találja, ki sem meri próbálni vagy bele sem mer vágni az elkészítésébe és van, aki imádja annak ellenére, hogy az elkészítése nem túl kellemes, de a végeredmény annál finomabb lesz. Akinek Alfája van az biztos ismeri az érzést :)…

Hibalista

- - Első vásárlás utáni (kötelező) szervíz: vezérlés, vízpumpa, motorolaj, szűrők és extraként egy jobb első stabrúd. Szerelési költséggel együtt 150.000 Ft. (255 000km-nél) - - Új szett nyári gumi szereléssel + 16db új alu kerékcsavar, 100.000Ft (257 100km-nél) - - Következő szervíz és egyéb javítások: motor- és váltóolaj, szűrők, hőtűfolyadék csere, kuplung szett (+ emelő villa és alsó munkahenger), hátsó lambda szonda, km jeladó. Szerelési költséggel együtt 130.000 Ft (269 000km-nél)

Ide hordtam szervizbe

Szőke Gábor (Szeged). Gyorsan megbízhatóan dolgozik.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 254400
Megbízhatóság (9) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Még nem tudom
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 406 Coupé 1997

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)