Szeretjük
Szöveges ítélet
Először a húgom, majd anyám használta, most, hogy eladtam a Corollámat, én használom 4 hónapja, de egész életét végigkövettem a kocsinak, a szalonból is én hoztam el anno.
Előnyök:
- 4 átlag méretű ember (180 centiig) korrektül elfér benne.
- ízléses a belső tere. Zöld bársonyszerű kárpit, világosszürke műanyagokkal.
- korrekt összeszerelés, 8 évesen se csörög zörög nagyon.
- a motorzaja elviselhető, tartós autópályázásnál egész jó a kisautós mezőnyben.
- a csomagtartója a 245 literes mérethez képest teljesen jól használható, nagy a kesztyűtartó
- jó minőségű a gyári alufelnije, pedig télen is használva van, de a só nem ártott neki.
- a futóműve jó átmenet a komfortos és a feszes között, egy jó kompromisszum. Igaz, ez valahol hátrány is, mert nem alkalmas igazán gyors kanyarvételre (pl. apám új Fiestája ebben sokkal jobb), de nem is nevezhető extrém komfortos rugózásúnak.
- kuplungja jól bírja a városi strapát.
Negatívumok:
- a helyzetjelző izzói néha kiégnek.
- gagyi, hogy csak mankókerék járt hozzá
- az 1-es fokozata nagyon hosszú, a kocsi rosszul húz 1-esben emiatt.
- Autópályán érzésre nem megy jobban, mint ahogy a másik, 75 lovas 1,4-es 206-osunk ment. Az tartotta az óra szerinti 160-at, és ez se szeret többet, pedig mégiscsak erősebb 13 lóval. Érdekes, 100-nál ez is 3000-ret pörög, mint amennyit emlékeim szerint az 1,4-es pörgött.
- fogyasztása nagy dugókban simán eléri a 10 litert. Az 1,6-os 111 lovas kereklámpás Corollám városi, kevés dugós hétköznapi és hétvégi elővárosi üzemben 7,2 körül eljárt, ez ugyanígy használva inkább 8-at eszik, és még valamivel gyengébben is megy, pedig a tömege is kisebb 40 kilóval.
- országúton se nagyon tud 6 liter alá menni. Egyszer kipróbáltam, hogy kis forgalomnál, téligumival, egyedül az autóban ülve Szegedről végig a sztrádán 90-el jöttem tojással a pedál alatt, és 5,9-et evett. Másnap Bécsbe mentem negyedmagammal, nyomtam neki végig 140-160-al, így a BAH csomóponttól Bécs belvárosáig 2 óra alatt kiértünk, és 7,7 körül evett. Így rájöttem, nem érdemes finomkodni vele, sokkal kevesebbet úgysem fog enni, haladva meg legalább szépen fogynak a km-ek.
- a váltója nem egy nagy etwas, finoman kapcsolva szépen beletalál a fokozatokba, de a gyors váltásokat nem szereti.
Összegezve nagyon tetszik a kocsi, bár sok értelmét nem látom a 88 lovas motornak, hacsak nem azt, hogy ez nálunk sokkal megbízhatóbbnak bizonyult, mint a 75 lovas változat.
Hibalista
- Furcsa módon semmi nem ment tönkre.
- - A gyári akksija 7,5 évet bírt
- - a gyári kipufogója szintén 7,5 év után ment tönkre, de ezeknél ezek szerintem nagyon jó értékek.
- - A tárcsa még a gyári, de lassan a végét járja így városi üzemben kb. 50 ezret bír.
Ide hordtam szervizbe
Kipufogó klinika Mészáros u.
Korrektek, különösebben nem is drágák. Tudnak alkatrészt rendelni a Bárditól, de a hozottat is beépítik, ha kell.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Peugeot Fábián
2 kötelező szervízen volt ott, illetve amikor egyszer beverte valaki a kocsi bal hátsó ablakát, ők cserélték az üveget. Egyszer meg a letört tükröt cserélték ki. Nem olcsók, de sok rosszat nem tudok rájuk mondani.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corolla E11 | Következő autója? | Nem tudom még |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |