Jól megy, csak zörög
Szöveges ítélet
Ez már az új motorral szerelt 206-os lett szerencsére (16V), úgyhogy 110 LE elvileg, ez nekem elég is volt, fekete és sportos, jól néz ki. Tényleg tetszik a 206-os, mondják rá sokan, hogy nőies, de feketében, szép alufelnivel egyáltalán nem az.
Újonnan is már nagyon idegesített, hogy a sebváltótól jobbra lévő kis szellőzőnyílás rácsa zörgött, azóta is, nem mindig, de idegesítő.
Sokan szidják a váltójukat a 206-osoknak, szerintem csak kezelni kell tudni, a kuplung elég kemény (én így szeretem) és teljesen be kell nyomni, ami tekintve, hogy elég hosszú az útja, nem egyszerű, sokan itt bukhatják el a dolgot.
A hátramenet viszont tényleg recseg, ha nem elég türelmes és precíz az ember. Amúgy szeretem a váltóját, kicsit lötyög és hosszan jár, de összességében jó.
Az üléseknek nagyon jó az oldaltartásuk. Hátul én nem férnék el kényelmesen, de nem is ültem még ott gyakran. :)
A legjobb a LE/kg aránya ebben az autóban. Jól gyorsul, már 2500-tól megy, habár 3500 fölött kezd el igazán húzni, az XS verziónak kicsit más a váltóáttételezése, pl az 1-es hosszabb, az 5-ös meg rövidebb, nekem tetszik így, bár autópályán azért elég magas fordulaton jár emiatt a motor, ami a fogyasztás miatt nem igazán jó.
Szóval menni jó vele, de utazni nem, ráz, zörög (főleg a pótkerék tartó szerkezete), nem egy utazó autó, habár külföldi jó minőségű utakon ez nem probléma ugyebár, dehát mi itt lakunk, itt kell jónak lennie.
A következő autóm dízel lesz, a 206-osban rájöttem, hogy én alacsony fordulatszámon szeretek autózni, szeretem, ha onnan is húz az autó. A 206-os ezzel a motorral még úgy ahogy jó erre, de azért dízel lenne az igazi.
Hibalista
- - Első majd hátsó fékbetétek cseréje olyan 90ezer km-nél. - - - Első lengéscsillapítók cseréje 119ezernél, egyúttal a régi rugókat is visszarakattam bele, mert a sportrugók miatt a bp-i utakon nagyon rossz volt vele menni és irgalmatlanul nagyokat tudott csattani (fémes hangon), ha elkaptam egy-egy kátyút. Lehet a 40-s profilú gumik sem segítettek ezen. :) - - - Elromlott olyan 115ezernél a sebességmérő, 120ig így mentem, aztán azt mondták, hogy 100ezerért az egész műszert ki kell cserélni, de egy ügyes szerelő megcsinálta a rosszat ennek a töredékéért. - - - Márkaszervízben egy kevésbé ügyes szerelő túlhúzta az olajleengedő csavart és tönkretette a menetet, utána szivárgott az olaj, de apám egy kis tömítéssel megoldotta a dolgot, na ezek után már csak egyszer vittem abba a szekszárdi márkaszervízbe. Azóta egyéb autószerelőműhelyekben folyik a szervizelés, ha kell valami. - - - Kilyukadt a kipufogó, vagyis leszakadt egy az egyben a dob előtti részen. Ez valószínűleg a korral is járhat, de inkább egy ütésre gyanakszom, amit egy rosszabb úton kapott. Meghegesztették egy szervízben tavasszal, azóta is jó. - - - Néhányszor kellett futóműállítást csinálni, mert ugye semmi sem tart örökké. - - - Mivel 3 ajtós, az első üléseket gyakran kellett tologatni, meg előre dönteni, a beakasztó mechanizmus nem valami jó, el is romlott mindkét ülésben, de házilag megjavítottuk.
Ide hordtam szervizbe
Szekszárdi Peugeot márkaszervíz, rendesek voltak, de a munkájukkal nem voltam elégedett, meg drága is volt.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Különböző maszek autószerelők. az értékelés 6-10-ig terjed, 10-est a sebességmérőt megszerelő úriembernek adnék.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 14 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 205000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lancia Delta 1.6 (1988-as talán, ellopták) | Következő autója? | E46 318i |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |