A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 206 (1998)

206 1,4 Hdi 

Az ítélet értékelése
4,0(6 db)

A kicsi francia, aki sokat utazik

Szöveges ítélet

Kedves Olvasók!

Az alábbiak inkább egy olyan tesztröl szólnak, amik az általam használt autóval kapcsolatosak (különösképpen a szerviz- és egyéb költségekröl, megbízhatóságról, menetteljesítményről, stb.), és remélem nemcsak engem érdekelnek, hanem másoknak is hasznos információkkal szolgálhatok.

1) Az autó kiválasztásakor fontos volt, hogy az autó fenntartási költségei, a lehetö legkevesebb forintomba kerüljenek, emellett kettö- maximum négy fö részére aránylag kényelmes is legyen. A Peugeot 206 1.4Hdi-röl eddig sok jót, és rosszat egyaránt hallottam.

Ez a második új autóm, és az elözönél az elsö olajcserét 1000km-nél kellett végrehajtani, ezért úgy gondoltam, hogy 3000km-nél a Peugeot-on is lecseréltetem az olajat.

Az elsö 15000 km alatt egyszer volt vele problémám, 9500 km körül kerékcsapágyat kellett cseréltetni, ami ugye egy új autónál nem megszokott dolog.

A fogyasztása úgy tünik, beállt 4,5 - 5,5l közötti értékre, amely erösen függ a jobb lábamon lévö cipö méretétöl. (~110-140-es tempónál 5l, max.110-es tempóval, ´öregurasan´ haladva megelégszik 4,5 literrel, de haladós Mecsek-átszeléssel, élményautózással, elözgetéssel, 120 feletti tempónál 5 felett eszik.)
Használat közben kiderült még:

1.) Hátul hosszútávon kényelmetlenül kicsi a lábtér
2.) Lehet, hogy ez csak erre az autóra jellemzö, de az eleje annyira alacsonyan van, hogy sokszor meg kell gondolnom, vajon erre a padkára felálljak-e vagy sem, de ez annyira zavaró, hogy a kiálló aknafedlapokra is fokozottan figyelek már :-(
3.) Az utastérben lévö sok müanyag közül elkezdett zörögni valamelyik.
4.) Ami a kezdetektöl nagyon tetszett az autóban (és még mindig nagyon), az a fogyasztása. Imádom.

I.) Szerviz, 30.000km-nél:
Az autóval rövid idö alatt megtettem 30.000km-t, elérkezett a kötelezö szervíz ideje.
Ajánlatokat kértem négy szervíztöl e-mail -en, hiányos infókkal -nem véletlenül-, ha akarják, van idejük, türelmük, szeretnének még egy ügyfelet, hát lelkiismeretesen írjanak le mindent, mit-mikor-mennyiért kell -szerintük- cserélni.
Négyböl hárman már másnap telefonon visszahívtak, hogy pontosítást kérnek :-), igyekeztem minden infót megadni Nekik, elsöre nem sikerült, ez akkor derült ki, amikor elküldték az ajánlatukat. Másnap táblázatot küldtem, kitöltve visszaküldték.
Mindhárom szervíz *5-ös, pontosan, lelkiismeretesen utánajártak mindennek (persze, ez a dolguk, de mégis...).
Az ajánlatokban csak az árat nézve sok különbséget nem fedeztem fel, a furcsa nekem a motorolaj volt, mindhárman különbözö márkájú (viszont ugyanazt a viszkozitásút) olajat ajánlottak. A döntés végül teljesen szubjektív volt, utólag nézve jól döntöttem, bár valószínü, hogy a másik két szervízzel sem jártam volna rosszul.
Az átvizsgálás elött elmondtam, akadt néhány kisebb problémám, a munka alatt végig ´tartották a kapcsolatot´ velem, és sikerült még egy kartámaszra is rábeszélniük. Nem nagyon kellett erölködniük, már az elözö autómnál is vágytam egyre, nnna, most itt a dözsölés ideje, a hozott(!!!) motorolajon úgyis spóroltam, megvettem a kartámaszt. Nem gyárit, de ez nekem jobban tetszik, meg persze az ára is.
A szervíz ára 36.389.-huf volt, tartalmazta:
külsö mosást, belsö takarítást, futómü állítást, könyöklö beszerelését, ´A´ szintü karbantartás munkadíját, olaj- levegö- és pollenszüröt, kartámaszt, némi ablakmosó folyadékot, viszont a motorolajat én vittem.
Megcsinálták az utastér-világítást is, csak bekapcsolt állapotban nem müködött, viszont ajtónyitásra igen--> biztosítékcsere-->minden ok.
Ennyit a szervízröl, az autóval minden ok, kapott egy kis sötétítést és ’15- ös könnyüfémfelniket, nomeg egy tuningboxot (a különbség: kicsivel kevesebb fogyasztás, 100 km/h felett jobb kigyorsítás, emelkedőkön érezhetően erősebb motor).

A használata közben rájöttem még: nagyon koszolódik az ajtóknál, a kézi mosókban dolgozók elmondása szerint ez minden 206-nál ilyen. Még mindig zavar, hogy nagyon alacsonyan van az eleje. Mostanában sietösen közlekedtem, ez a fogyasztáson is meglátszott, 5,5 és 6,0 között evett, föleg, ha 130 fölött mentem.
Az autóval voltam Ukrajnában is, persze tankoltam ha már ott voltam. Ezzel az üzemanyaggal is ugyanúgy ment, nem éreztem semmi különbséget a magyar és az ukrán gázolaj között.

II.) Szerviz, 45.000km-nél:
Olajcsere, olajszűrőcserével ´A´ szintű átvizsgálással, belső takarítással (az olajat én vittem) fizettem 11.260.-ft-ot.
Eddig semmiféle meghibásodás nem volt, használom, megy. Amikor pár napig tartó 5-15 fok volt, akkor a fogyasztás 4,5 l/100km volt.
A 60.000-es szervíznél valószínűleg le kell cserélni a fékbetéteket, árajánlatot kaptam már rá, ez munkadíjjal és anyaggal együtt 22.584.- ft.
Az autó kapott tetőcsomagtartót is, meg boxot is, meg ablaktörlölapátot (aminek cseréje odafigyelést igényel, mivel ha párban akarja az ember cserélni öket, nem ugyanolyan kiképzésü az ablaktörlö gumi, mintha csak egyenként cserélné az ember- mert ekkor megegyezik azzal a kiképzésüvel, amivel az ember újonnan átvette az autót, aproság, de fontos sztem).

Az autóval általában hosszabb távokra járok, az egyik egy svájci utazás volt: Közepes méretű (320 literes) dobozzal, 3 fővel, telepakolva, 140-160-as utazósebességgel (autópályán) a fogyasztása 3011km-en átlagban 6,0245 l/100km lett. szerintem jó. :-)
A svájci diesel üzemanyag észrevehetően jobb minőségű, mint a magyar gázolaj (halkabb a motor, jobb a menetteljesítmény- bárcsak itthon is ilyen lenne a minősége…).
Az autó kapott egy váltógombot, a gyárinál sokkal jobb minőségű kidolgozással.
A motorbol csörgö hangok jönnek, de menetteljesítményben semmi változás.
A hatvanezres szerviz elött futomübeállitást kapott az autó, márkaszervizben, 8640.- huf-ért

III.) Szerviz, 60.000km-nél
A szerviz ára 44.216.-huf volt, tartalmazta:
´C´ szintü karbantartás munkadíját, olaj- levegö- pollen és üzemanyagszüröt (horror az ára:16.156.-huf), viszont a motorolajat én vittem. A futomübeállitás alatt jelezték, hogy a féktárcsákat és a fékbetéteket hamarosan cserélni kell, mivel mindkét tárcsa belső felülete és a fékbetétek közé kavics ment, a tárcsákban horony (vagy mifene) lett…

65.000 kilométeróra–állásnál lecserélésre kerültek a féktárcsák illetve a fékbetétek, 55.479.-huf –ért.

A motorbol még mindig csörgö hangok jönnek, de többszöri számitogépes elemzés után is csak azt tudták mondani (Zalaegerszeg), hogy minden tökéletesen müködik, semmi rendellenesség… Szerintem meg van, ezért kivettem a tuningboxot, ami nélkül már kevésbé volt hallható a csörgés,- csak prémium üzemanyagot tankoltam,- üzemanyagrendszer tisztito folyadékot használtam, és a csörgés megmaradt, de egy kicsit mérséklödött. Másik (Pécs) márkaszerviz dolgozoja szerint ez a hang a jo magyar gázolaj, és a természetes kopás velejároja. Szuper, nagyon örültem, viszont menetteljesitményre, fogyasztásra, az auto müködésének összességére –egyenlöre- semmiféle kihatással nincsen.
Harmadik (Siófok) márkaszervíz idösebb szakembere szerint is ez a HDi motor velejárója.

IV.) Szerviz, 75.000km-nél
A szerviz ára 7.480.-huf volt, tartalmazta:
´A´ szintü karbantartás munkadíját, olajszüröt, a motorolajat én vittem, viszont nem cserélték a levegöszüröt, amit én cseréltem ki utolag, amikor otthon átnéztem a számlát...

V.) Szerviz, 90.000km-nél,
A szerviz ára 8.879.-huf volt, tartalmazta:
A munkadíjat, olajszűrőt, tömítő alátétet, csavarokat, izzókat (a motorolajat és a levegőszűrőt én vittem).

VI.) Szerviz, 105.000km-nél,
A szerviz ára 12.729.-huf volt, tartalmazta:
A munkadíjat, olajszűrőt, levegőszűrőt, tömítő alátétet (a motorolajat én vittem).

VII.) Szerviz, 120.000km-nél,
A szerviz ára 55.984.-huf volt, tartalmazta:
A munkadíjat, olajszűrőt, tömítő alátétet, levegőszűrőt, pollenszűrőt, gázolajszűrót(15.820ft!!!), fékbetéteket előre, a motorolajat én vittem.
Készítettek egy lengéscsillapító-mérést, egy fékerőmérést, és minden tökéletes az autón. Használom, megy.

Hibalista

- Jobb elsö kerékcsapágy - 9500 km-nél. -garanciális javítás
- Utastér világítás - biztosítékcsere -garanciális javítás
- Egy hűtővízcső kidörzsölődött -garanciális javítás
- ´Csörgö´ hang a motorbol.

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Szabó és Fia Kft.
Zalaegerszeg

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Peugeot Máté Siófok
Peugeot szervízekről: Az eddigi akut problémáimmal (kátyú-kerékcsapágy-futóműbeállítás, stb.) kapcsolatban megfordultam sok szervízben, de a kötelező szervizeléssel, ugyanazzal a konkrét kérdésre nehéz két megegyező választ kapni. Az egyik szerviz a vezérműszíj!!! cseréjére 160ezer, egy másik 120ezer, és egy harmadik 240ezer kilóméteres periódust adott meg. Egyébként a helyes megoldás: 240ezer km.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Suzuki Swift 1.3 glx 16v Következő autója? Peugeot 207 SW 1.6 HDi, vagy Toyota Corolla D4-D Kombi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 206 1998 (2005)

További ítéletek (505 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)