A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira Tourer (2011)

Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo Start-Stop 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Bumeráng Turbo

Szöveges ítélet

Egy hét és kb. 500 km, még nem túl sok a tapasztalat, de talán segít azoknak akik ebben a vadonatúj Opel motorban gondolkodnak, mivel még teszt se nagyon van róla, vagy az is csak Cascada-hoz. Az 1.6-os SIDI motor nagyon korrekt, kb. 1500-tól érezhetően tol, papíron 6000-ig bírja tüdővel, bár 5000 fölé még nem pörgettem, de így is meggyőző. A gödöllői emelkedőn, 6.-ban úgy gyorsít 140-nél mint az 1.8-as Vectra tette 4.-ben. A gázreakció hihetetlenül élénk, a pedál pöccintésére ugrik a fordulat, ilyen gyors reakciót még Opelben nem tapasztaltam, egy Euro-5-ös turbo-tól pedig abszolút nem vártam volna. Normál terhelésnél a motorból semmit nem lehet hallani, példátlan a csend az utastérben. A fogyasztás 180km-en amiből a fele autópálya 140-el + hegyi utak, 4-en cuccokkal, klímával 7,5 liter volt a fed.komp szerint. Közel 1700 kg-tól és 170Le-től kezdetnek nem rossz. Majd kíváncsi leszek városban hogyan fogyaszt, félek ott nem lesz ennyire szép szám.

Talán a legnagyobb "WOW effekt" azonban az AFL+ lámparendszer. Azt hiszem elég annyit mondani róla, hogy újra szeretek este falvak között kanyargós kis utakon vezetni...

Negatívum: A standard kartámasz nincs jó helyen, nem esik jól "könyökre" és hajlamos visszatolódni hacsak nem tolom az ülést eléggé hátra. A tárolódobozos sínes középkonzol kartámasza sokkal kényelmesebb, aki teheti kérje hozzá. Az ajtón lévő könyöklőnél sem találtam még meg azt a pozíciót, hogy a kormányt is elérjem és az alkarom is kényelmesen felfeküdjön. Előretolt középső üléseknél keletkezik egy rés a csomagtartó padlóban amit az amúgy ötletes hajtogatható padlóborítás le tud takarni de mivel nincs alátámasztva nehezebb tárgyakat nem lehet odatenni.

--- Update 2014.02.03@4500km

A fogyasztás beállt 9.5 literre (benzinkutas mérés), ebből fele város, fele külváros/vidék. Összehasonlításképpen az 1.8-as Vectra ugyanezen az utakon 8.5-volt. A +50Le és +250kg mellett nem rossz.

A digitális sebességmérő csal, 3-4km-el többet mutat. Ezzel összefüggésben nyilván a fedkomp fogyasztásmérése is hibás, kb 0.6 literrel kevesebbet mutat mint a valós. :-(

Váltó. Ez az új 6-sebességes úgy volt reklámozva mint aminél a legfőbb szempont a súrlódáscsökkentés és a finom járás volt. Ez a hatból 5 sebességben tényleg igaz, kivéve az egyesből-kettesbe váltás ahol sokkal határozottabban kell átbillenteni mint bármelyik másiknál.

A kuplung és a motorfelfüggesztés kiváló, soha sehol rezonancia vagy tartó bak belengés, álló helyzetből gáz nélkül kuplungozással finom lehet indulni. Semmi remegés vagy erőlködés.

A futómű is nagyon jól eltalált, a Watt rudas megoldás miatt érezhetően többet tudnak csillapítani a lengőkarok. Azon a rossz úton ahol a Vectra multi-link légylengőkaros hátsó szerkezete már fájóan felütött a Zafira átsiklik. Nyilván a dömper súly miatt azért nem egy kanyarvadász és a Vectra agilisebb nála de nem kell szégyenkeznie, nem érződik, hogy a kényelem oltárán áldoztak volna bármit is.

Összességében továbbra is imádja az egész család, az elektromos szervó érzéketlensége/hibája (lásd. hibáknál) miatti rossz szájízt pedig kompenzálta a szervíz maximálisan segítőkész hozzáállása.
Most is újra megvenném.

Hibalista

- Kormány elektromos szervomotor csere. Kb. fél év után jött elő, egyenesfutásnál felkeményedett, az első elmozdításnak érezhetően erősebbnek kellett lennie mint normál üzemben. 2012 utáni Insigniák és a Zafira Tourer-ek lehetnek érintettek, mert ezek kapták először a teljesen elektromos szervót (ZF Lenksysteme Servolectric) a nagyobb új Opel-ek közül. Káröröm az ürömben, hogy a 2012 vagy az utáni Audi-k, A4/A5/Q5 ugyanilyen problémával küzdenek, a motortalk.de tele van panaszokkal. - - Insignia-nál: - http://www.motor-talk.de/forum/lenkung-blockiert-t4483412.html - - Audi: - http://www.motor-talk.de/forum/fl-elektromechanische-lenkung-nervoes-bei-hoeheren-geschwindigkeiten-t3981514.html - - A hagyományos elektro-hidraulikus megoldásnál a hidraulika tehetetlensége miatt a szabályozási kör beavatkozási hibái "élsimítódnak". A teljesen elektromos rásegítésnél a legapróbb szabályozási hiba is markánsan előjön, legyen az mechanikus eredetű vagy rossz szoftveres karakterisztika miatti. Persze a -0.5 liter fogyasztás, a kompakt helyigény és az olcsóbb gyártási költségek miatt nyomják az autógyárak és ott tartunk, hogy már nem csak a Fiat Panda hanem egy Zafira, Audi Q5 is megkapja. No comment. - - A szerviz amúgy készségesen állt hozzá, a sw update mellett azonnal szervomotor cserét is eszközölt. Most teszetelem, majd meglátjuk.. :-)

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4530
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Vectra C 1.8 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira Tourer 2011 (2013)

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)