Bumeráng Turbo
Szöveges ítélet
Egy hét és kb. 500 km, még nem túl sok a tapasztalat, de talán segít azoknak akik ebben a vadonatúj Opel motorban gondolkodnak, mivel még teszt se nagyon van róla, vagy az is csak Cascada-hoz. Az 1.6-os SIDI motor nagyon korrekt, kb. 1500-tól érezhetően tol, papíron 6000-ig bírja tüdővel, bár 5000 fölé még nem pörgettem, de így is meggyőző. A gödöllői emelkedőn, 6.-ban úgy gyorsít 140-nél mint az 1.8-as Vectra tette 4.-ben. A gázreakció hihetetlenül élénk, a pedál pöccintésére ugrik a fordulat, ilyen gyors reakciót még Opelben nem tapasztaltam, egy Euro-5-ös turbo-tól pedig abszolút nem vártam volna. Normál terhelésnél a motorból semmit nem lehet hallani, példátlan a csend az utastérben. A fogyasztás 180km-en amiből a fele autópálya 140-el + hegyi utak, 4-en cuccokkal, klímával 7,5 liter volt a fed.komp szerint. Közel 1700 kg-tól és 170Le-től kezdetnek nem rossz. Majd kíváncsi leszek városban hogyan fogyaszt, félek ott nem lesz ennyire szép szám.
Talán a legnagyobb "WOW effekt" azonban az AFL+ lámparendszer. Azt hiszem elég annyit mondani róla, hogy újra szeretek este falvak között kanyargós kis utakon vezetni...
Negatívum: A standard kartámasz nincs jó helyen, nem esik jól "könyökre" és hajlamos visszatolódni hacsak nem tolom az ülést eléggé hátra. A tárolódobozos sínes középkonzol kartámasza sokkal kényelmesebb, aki teheti kérje hozzá. Az ajtón lévő könyöklőnél sem találtam még meg azt a pozíciót, hogy a kormányt is elérjem és az alkarom is kényelmesen felfeküdjön. Előretolt középső üléseknél keletkezik egy rés a csomagtartó padlóban amit az amúgy ötletes hajtogatható padlóborítás le tud takarni de mivel nincs alátámasztva nehezebb tárgyakat nem lehet odatenni.
--- Update 2014.02.03@4500km
A fogyasztás beállt 9.5 literre (benzinkutas mérés), ebből fele város, fele külváros/vidék. Összehasonlításképpen az 1.8-as Vectra ugyanezen az utakon 8.5-volt. A +50Le és +250kg mellett nem rossz.
A digitális sebességmérő csal, 3-4km-el többet mutat. Ezzel összefüggésben nyilván a fedkomp fogyasztásmérése is hibás, kb 0.6 literrel kevesebbet mutat mint a valós. :-(
Váltó. Ez az új 6-sebességes úgy volt reklámozva mint aminél a legfőbb szempont a súrlódáscsökkentés és a finom járás volt. Ez a hatból 5 sebességben tényleg igaz, kivéve az egyesből-kettesbe váltás ahol sokkal határozottabban kell átbillenteni mint bármelyik másiknál.
A kuplung és a motorfelfüggesztés kiváló, soha sehol rezonancia vagy tartó bak belengés, álló helyzetből gáz nélkül kuplungozással finom lehet indulni. Semmi remegés vagy erőlködés.
A futómű is nagyon jól eltalált, a Watt rudas megoldás miatt érezhetően többet tudnak csillapítani a lengőkarok. Azon a rossz úton ahol a Vectra multi-link légylengőkaros hátsó szerkezete már fájóan felütött a Zafira átsiklik. Nyilván a dömper súly miatt azért nem egy kanyarvadász és a Vectra agilisebb nála de nem kell szégyenkeznie, nem érződik, hogy a kényelem oltárán áldoztak volna bármit is.
Összességében továbbra is imádja az egész család, az elektromos szervó érzéketlensége/hibája (lásd. hibáknál) miatti rossz szájízt pedig kompenzálta a szervíz maximálisan segítőkész hozzáállása.
Most is újra megvenném.
Hibalista
- Kormány elektromos szervomotor csere. Kb. fél év után jött elő, egyenesfutásnál felkeményedett, az első elmozdításnak érezhetően erősebbnek kellett lennie mint normál üzemben. 2012 utáni Insigniák és a Zafira Tourer-ek lehetnek érintettek, mert ezek kapták először a teljesen elektromos szervót (ZF Lenksysteme Servolectric) a nagyobb új Opel-ek közül. Káröröm az ürömben, hogy a 2012 vagy az utáni Audi-k, A4/A5/Q5 ugyanilyen problémával küzdenek, a motortalk.de tele van panaszokkal. - - Insignia-nál: - http://www.motor-talk.de/forum/lenkung-blockiert-t4483412.html - - Audi: - http://www.motor-talk.de/forum/fl-elektromechanische-lenkung-nervoes-bei-hoeheren-geschwindigkeiten-t3981514.html - - A hagyományos elektro-hidraulikus megoldásnál a hidraulika tehetetlensége miatt a szabályozási kör beavatkozási hibái "élsimítódnak". A teljesen elektromos rásegítésnél a legapróbb szabályozási hiba is markánsan előjön, legyen az mechanikus eredetű vagy rossz szoftveres karakterisztika miatti. Persze a -0.5 liter fogyasztás, a kompakt helyigény és az olcsóbb gyártási költségek miatt nyomják az autógyárak és ott tartunk, hogy már nem csak a Fiat Panda hanem egy Zafira, Audi Q5 is megkapja. No comment. - - A szerviz amúgy készségesen állt hozzá, a sw update mellett azonnal szervomotor cserét is eszközölt. Most teszetelem, majd meglátjuk.. :-)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4530 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Vectra C 1.8 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |