5+2 fő A-ból B-be, kényelemben és biztonságban
Szöveges ítélet
Gyakran szállnánk be 6-an, ezért kellett. Ha csak az egyik harmadik sorban lévő ülést használjuk, akkor még van kb. 400 liter csomagtér, így akár tetőbox nélkül is lehet vele nyaralni menni, persze akkor nem túl kényelmesen.
A kényelemről: fantasztikusan jó a rugózása, kijavítja az úthibákat, csak úgy siklik az aszfalton. Csendes is, 130 km/h-ig próbáltam. A leghátsó üléssoron csak 170 cm-nél alacsonyabbak utaznak kényelmesen, de ők akár hosszabb távon is jól vannak. Viszont nem könnyű hátra beszállni, még úgy sem, hogy a középső üléssor ülései előresiklanak és -dőlnek.
Minden korrektül működik, logikusak az eszközök benne. A navigáció (navi 600) nagyon drága volt, kb. 350 000 Ft plusz, és kb. annyit tud, mint egy 50 000 Ft-os külső. Csak hát ez belső. Bosszantó, h. csak K-Európa térkép volt hozzá, ez fért bele az árába. Frissíthetem évente 70 000 Ft-ért, ami szerintem aránytalanul sok.
120 lóerős, kicsit féltem, h. kevés lesz, de elegendő, még 7 személlyel is elég dinamikus, persze nyilván nem versenyautó ilyenkor. Induláskor 1-esben kicsit pörgetni kell, a többi fokozat arányos.
Az Edition felszereltséget választottam, mert a Cosmo nekem túl giccsesnek tűnt. Legszívesebben a Selectiont választottam volna, de olyan extrákat kértem vele, h. az Editionnel jobban jöttem ki árban. A kétzónás klíma nagyon jó, és a hátsó utasok is azt mondták, h. jól hátramegy a levegő (van külön szabályozója a középső üléssorban).
Nekem hiányzik a visszagurulás-gátló, amiről kiderült, h. rendelni kellett volna, valamilyen csomagban szerepelt, de elfelejtettem. A tolatókamera hasznos, korábban sokkal kisebb autót vezettem, így biztonságot ad, ha magam mögé látok. Imádom az oldalsó szenzorokat, amelyek figyelmeztetnek a holttérben lévő autóra: ha mellettem megy valaki és indexelni kezdek, akkor még csipog is, nehogy véletlenül neki menjek.
Autópályán jellemzően 120-szal megyek, tempomatot használok. Így 7 litert fogyaszt telepakolva, ami szerintem szuper érték. Városban 8-at, ami szintén korrekt egy másféltonnás autótól, amelyet kéttonnásra pakolunk.
Örülök, h. nem dízelt választottam, nem hiányzik a remegős-füstölős, komótos érzés, még akkor sem, ha ez a benzinmotor nem hozza a sportos kisautók fürgeségét.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Qashqai | Következő autója? | valami elektromos |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |