A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Kadett (1984-1993)

Kadett 1,5 TD 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Dezső úr teszi a dolgát: szépen megy és füstöl ha nekilódul

Szöveges ítélet

Az Opel autógyár 1984-ben vezette be a Kadett utolsó, E sorozatú alsókategóriás járművét. 3 fajta dízelmotorral (55-72 Le) és 6 fajta benzinmotorral (54-150 Le) kínálták '91-es kivezetéséig. Az általam vásárolt autó egy 1989-es évjáratú, ferdehátú változat, 1.5 turbós dízelmotorral, melyet az Isuzu szállított az Opelnek. Az autó az első Opel volt, melyet szélcsatornában teszteltek 1600 órán át, ezzel korának és kategóriájának egyik legáramvonalasabb gépkocsija lett. Pontos C értéket sajnos nem sikerült találnom.

A karosszéria kíváló állapotban van, elég különleges színben pompázik, türkizkékhez hasonlít leginkább. Ez egyébként gyári szín, de ez már egy újrafújt autó. A motorháztető színe kicsit elüt a többi elemtől, ebből is látszik mennyire nem egyszerű egy ilyen érzékeny árnyalatot metál színben szépen utánfújni, javítani. A bal hátsó kerékjárai íven látszik egy kis rozsda, de alapvetően korróziómentesek az elemek. Még a tél előtt kap alvázvédelmet, így a sós latyak kevesebb fogást talál majd rajta.

Az utastér rettenetes hangulatú volt, ocsmány szétdohányzott szag, mocskos, poros üléshuzatok, a hamutartó dugi tömve csikkel. Közvetlenül vásárlás után az első dolgom volt leszedni az üléshuzatokat, alatt szerencsére szép és jó állapotú a kárpit, de a vezető ülés ajtó felőli részén, az oldaltámasz már ki van szakadva, mint minden ilyen korú autón. Javítása tervben van. A tetőkárpit rendesen belógott, egyenlőre házi kókány megoldással rögzítettem, a kárpitos munka a gépészet javítása után lesz. Többszöri alapos kárpittisztítás, műanyag elem átsúrolás és letekert ablakú szellőztetés után 1 hét alatt eltűnt a kellemetlen szag és por az autóból, most már jó érzés üldügélni benne. Az ülés elég széles és hosszan megvezeti a combot. A műszerfal rögzítései elég rossz állapotban vannak, sok helyen letörtek a rögzítőfülek, ez hozzásegíti a belsőt ahhoz, hogy rossz úton ciripeljen minden alkatrész a maga kedvére. A felszereltség fapad, bár egy hátsó ködlámpa és a belülről állítható visszapillantó talán extra lehetett 21 éve.

A váltó rövid úton jár, nem lehet vele mellé kapcsolni. A fokozatokat szépen veszi, a hátramenet kapcsolásakor néha reccsen kicsit a váltó, vagy nem húzom fel olyankor teljesen a váltón lévő gyűrűt, vagy nem nyomom be teljesen a tengelykapcsolót. Egyébként szépen, dízeles tempóban lehet kapcsolgatni a fokozatokat. Gyors váltáskor meghálálja a gázfröccsöt, hamarabb be tudjuk tuszkolni így a következő fokozatba a váltót.

Fordulatszámmérő sajnos nincs benne, de kb. 2000-4500 között fordulatszám-tartomány az, ahol él a motor. A 72 lóerőhöz 143 Nm nyomaték tartozik, előbbit 4600, utóbbit már 2600 fordulat/perc esetén leadja. A turbó ereje lassan jön meg, kiszámíthatóvá teszi a gyorsulást, ami országúti körülmények között egészen kellemes. Kb. 1.6 szívó benzinesek rugalmasságával ugrik 4-ben 80-ról 120-ra (egy 1.6 101 Le Octavia alapján). A turbó 0,68 bar nyomással dolgozik, már amikor nem fúj ki valamelyik gumicsövön. A legtöbb cső a motor környékén fém, de a néhány gumicső rendszeresen elhagyja magát. Mivel ez igen ritka motor, nem egyszerű hozzá bontott alkatrészt találni. Kb, az itthoni dízel Kadettek 10%-a lehet ezzel a motorral felszerelve. Vásárlás után derült ki, hogy a mélyen tisztelt előző tulaj az utóbbi időben már elhagyagolta az egykor még szeretett autót.

A féltengely vásárlás után 30 km-el eltört, szerencsére a kereskedő segített elvontatni a lakóhelyemen lévő szervízbe. A féltengely csere közben derült ki, hogy a váltóban egy csepp olaj sem volt. Volt valami éktelen kattogás erősebb gyorsításkor, mire kiderült hogy a váltó rögzítőcsavarjait meg sem húzták... Kb. 1500 km használat után elkezdett kifújni a szelepfedél tömítésen. Szétszedés után kiderült, hogy kopott a szelepfedél és 2 előkamrát is javítani kell. Taszárral küldük a Kacsó-Gép Kft.-hez, akik gyosan és korrekt áron elvégezték a hengerek és a szelepfedél alapos felújítását. Ezután, és amikor a turbócső nem lyukas épp, minimálisan füstöl csak az autó, de alapvetően nem véletlen, hogy minden típustárs népítéletében benne van a füstös jelző. Hidegindításkor 3-5 mp-ig elég komoly kormot tol ki, egy hulladék motor utolsó üzenetének látják mások, de a gazdák tudják, ez normális ennél a motornál. Közepesen kerreg hidegen, picit halkul melegen de az utastérben mindig érezhető hogy a büdösebbik csőből etetjük. A fogyasztása az elmúlt 2000 km alapján, melyet 50-50% városi és országúti haladás jellemez, 5 liter. Ez számomra teljesen megdöbbentő volt, egyszerűen nem akartam elhinni, hogy vannak valóban ilyen alacsony fogyasztású autók. A tank kb. 45 literes lehet, általában 40 liter megy bele 800 km táv alatt. Országúton 100-110 a kedvelt utazótempója, itt még nem nagy a szélzaj és a motor is egész halká válik, kb. 2000-2500 körül foroghat ekkor. 120 felett már jelentősen emelkedik a szélzaj, ezért pályán inkább a szélső sávban, 120-al kocogva érdemes haladni.

A kormányzás elég pocsék. Sokat fordul a két végpont között, és elég nehéz is tekerni, valami nem lienárisan fordul a kerék a kormánymozdulathoz képest. Ez a szerelő szerint gyárilag ilyen. Éles kanyarban tapasztalatlan vezetőt keményen meglephet ez a fajta bizonytalankodás.

UPDATE 2011.07.21. A kormány összekötők, a szilentek cseréje után szépen lehet vele kanyarodni, az fentebb írt jelenség alapvetően megszűnt.

Lassan összeáll az autó, és innentől jó eséllyel csak karbantartás lesz többségében. A korábbi 1.6 benzines kocsim 8 literes fogyasztását hasonlítva ennek az 5 literes gázolaj igényét az jön ki, hogy az évi 20 000 km alatt spórólok kb. 200 000 Ft-ot az üzemanyagon. Ezért is költök bátran a kocsira, mert még így sem vagyok mínuszban.

UPDATE 2011.07.21. Azóta borult még pénz vastagon a kocsiba, lásd hibalista.

Hozzáteszem, hogy ezek a kiadások ezért lettek többségében meglépve, hogy megelőzzek valami komolyabb baj és nem azért, mert használhatatlan lett volna az autó. Szóval egy öreg autót sok munka rendbe hozni de kisebb tétel utána folyamatosan javítgatni mint egy újabb kocsi törlesztője. Idős kocsinál értékvesztés sincs. Aki szereti az öreg autókat, azok élvezettel is tudják használni őket :)

Bő egy év után, minden előálló hibát javítva már az utazási és kezelési konfort javítása is belefért. Most csendesen, minimálisan füstölve (az adagolóbeállítás sokat segített) stabil út és kanyarfekvéssel lehet falni a kilométereket, nemsokára indulunk vele egy 1000 km-es körútra, remélem jól vizsgázik.

Hibalista

- - Első nap féltengely törés: 16e (féltengely + váltóolaj + munkadíj) - - Komplett vezérlés csere: 56e (görgők, feszítők, ékszíj, olaj, szűrők) ez inkább biztonsági intézkedés volt, nem volt semmi látható gond - - Hengerfej, előkamrák és dugattyúk felújíása 66e - - Motor szét/összerakás, hengerfejtömítés, többi kapcsolódó tömítés, 2 gömbcsukló csere 40e - - Vízpumpa csere: 13e - - Rezonátorcső, hátsófék javítás, csomagtartó gázrugók csere 30e - - Turbócső foltozás 2e - - Fűtőmotor, fűtőradiátor bontva 9e - - Termosztátcsere 4e - - Ködlámpa 4e beszerelés 4e - - Önindító javítás 7e - - Adagoló beállítás 12e - - Tetőkárpit és első ülések kárpitozása 30e - - CD-s magnó, hangfalak 30e - - Nyárigumi szett 40e - - Központizár 4e szerelés 6e

Ide hordtam szervizbe

Autóklub Pécs Rendesek, segítőkészek, jó kapcsolataik vannak a bontókkal, az ilyen öreg csataméneknél ez igen fontos. Nem hordom már hozzájuk, mert folyton túlvállalják magukat és várni kell illetve nem javítanak meg mindent amit felírok.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Weisz Autószervíz Pécsvárad Segítőkészek, rugalmasak, hamar megoldják a feladatot, mindenről tájékoztatnak, segítenek dönteni. Tartják a vállalt határidőt és árat. Nagyon korrekt csapat. Továbbra is elégedett vagyok velük.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1989
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Octavia 1.6 101 Le Következő autója? Van még egy szép, 25 éves Fiestam :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Kadett 1984

További ítéletek (240 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)