A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (1993-2000)

Corsa 1.4 16v 90LE 

Az ítélet értékelése
3,3(3 db)

Nóra, a Vérhörcsög

Szöveges ítélet

Rengeteg siralmas állapotú autó megtekintése után akadtam rá véletlenszerűen az egyik Fehér úti kereskedésben. Egy autószerelő haverommal kimentünk megnézni, és másnap el is hoztam.

Ez az 1.4-es 90 lovas változat, ami az autó kis tömege miatt meglehetősen agresszív vérhörcsöggé tudja változtatni- de csak szigorúan 3000 rpm-től, alatta semmi nem történik. Gyorsulása valahol 10.4-11 között. Lámpától lámpáig egészen komoly gépeket is meg lehet vele tréfálni. az 1-es, 2-es fokozat nagyon rövid, a 3-as szinte tökéletesen eltalált, 4-essel sincs gond, 5-ös kímélő, tempótartásra való, valamint 100-110 feletti közlekedésre, itt már alsóbb gangon nagyon hangos a blokk. Meglepődtem, mert a fogyasztását elsőre soknak találtam egy 1.4-es kávédarálótól, de utánanéztem, és úgy tűnik, ez a normális.
Ez a pédány a maga idejében eléggé jól extrázottnak számított; klíma, egy lufi, gyári Recaro-féle ülések, kpzár, riasztó, színezett üveg, Phillips magnó (egészen szépen szól), tárolórekesz az anyósülés alatt, fordulatszámmérő, nyári gumi 15" alu felnin, dögös kipufogócsonk.
A szervó kimaradt, az autó kormányzása érdekes; kis tempónál izmozni kell vele, egyébként kezes, stabil, de határozottságot igényel. A váltóval ugyanez a helyzet; hidegen a R-t és a 2-est nehezebben veszi, egyébként átlag Opel- se hús, se hal.
A klíma és a fűtés iszonyatosan jól megoldott; sok tervező vehetne erről példát.
Nem szervízigényes, eléggé olcsón fenntartható, fürge kis gép, városi joghurtoskocsinak ideális.
Nagyon megszerethető, főleg annak tudatában, hogy egyébként nagyságrendekkel újabb, drágább és nagyobb autókhoz voltam szokva.
Vásárlásnál figyelni kell, mert ez a típus ritka, és előszeretettel tapossák szét- nekem szerencsém volt.
Csak ajánlani tudom.
---------------
Szóval, egy év használat után ismét jelentkezem a Vérhörcsöggel gyűjtött tapasztalatokkal. Egy év alatt mentem vele 15000 km-t, az autó magától hibajelenséget nem produkált, semmilyen tekintetben. A kötelező szervízen kívül mosattam, tankoltam, és befizettem a kötelezőjét. Rendkívül megbízható, egyszerű szerkezet.

1. Teljesítmény

Maximális mértékben elégedett vagyok vele, városi forgalomban nem hiszem, hogy értelme van nagyobb teljesítményarányú kocsinak. A kategóriájában nem nagyon akad ellenfele- és mindezt produkálja normál üzemmódban 8 literes fogyasztással; intenzív versenyüzemmódban meg lehet vele karcolni a tizet is. Az ecotec motorokról terjesztett rémhírekkel ellentétben az enyém semmilyen parajelenséget nem produkált olajfogyasztás terén.
Amikor vettem, az EGR szelep huncutkodott. Bemegyek az opel gomboshoz; azt nyögi a mandró, hogy 45 róka+munkadíj. Tipegtem is kifelé. Megkérdeztem a szerelőmet, ő azt mondta, hogy tisztességesen húzassam ki. Meg sem álltam a német autópályáig.:-D Kb. 2*8 km hármasban full gázon, mutató táncol 6000 környékén. Azóta az autó problémamentes.

2. Komfortérzet és hasonlók

A gyári recaro sportülés fantasztikus. 190 centi vagyok, nem fáj benne a derekam, és imádom azt, hogy van oldaltartása. Elég széles, tényleg kényelmes. (Új ford focus- borzalom, 50 km után ki akartam szállni. Peugeot 406- jééézusom, keskeny, semmi oldaltartás, és puha, süppedős, idegesítő. Ki mondta, hogy a francia kocsi kényelmes?)
A kapcsolók közül egyedül az elektromos ablak gombjai vannak hülye helyen (az ajtóban, térdmagasság alatt), kotorászni kell érte, de megszokható.
Sarkalatos pont a váltó- hidegen elég nehezen kapcsolható, és elég bizonytalan érzete van, jó opel módjára a váltószoknya erőteljesen kopik. Viszont érdekes módon nem zörög sehol semmi. Pedig egy 13 éves kisautó.
Következő meglepetés: praktikum csomagszállításkor. 6 személyes kerti asztal befért, és le lehetett zárni a csomagtartót( mondjuk itt már a műszerfalon ültem) Velem egyméretű karácsonyfa- problémamentes.
Klíma/ fűtés továbbra is királyi.

Folyamatosan keresgélek, hogy lecseréljem valami nagyobbra, újabbra, de mindig kiütéssel győz. Ár/érték arányban semmi sem veszi fel vele a versenyt. A mai kisautókkal nem lennék előrébb, mert nem tudnak többet semmiben, csak a túlspilázott elektronika miatt járhatnék velük márkaszervízbe.. Viszont az értékvesztésük évente majdnem annyi, mint ennek az autónak az ára.
Középkategóriás autók nagy része kiesik az elégtelen teljesítményű 1.4-es és 1.6-os motorok miatt- egyik sem megy úgy, mint ez.
A nagyobb autók, amik tetszenek is- (fanatikus Mercedes-rajongó vagyok) fellelhetetlenek a magyar piacon normális állapotban.
Úgyhogy, a következő alkalmi vételig marad.:-)

Mindenkinek ajánlani tudom, jellemzően 1-2 fővel használva ideális, a fenntartása filléres móka.

Hibalista

- Rámtolattak, hűtőventillátor helyrerak 5000 pengő
- Felfokozott idegállapot következtében ajtóbecsapás, elektromos ablak kiesett a keretéből- 3000 pengő
- Kötelező 10.000 km-es szervíz+ műszaki+ zöldkártya 50000- pengő
- Vadiúj firestone nyári gumi, 4db, szereléssel 65000 pengő
- Járdázott lemezfelni csere 1db 5000 pengő
- Albalktörlő csere 3000 pengő
- Egy-két izzó időnként kiég, kb 3-4 havonta. 500/darab, szereléssel együtt.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelő Szentendrén- a legjobbak. Gyors, udvarias, hatékony, és nagyon jó áron. A Kálvária téri Merci-szervíz után balra 300m a Pomázi úton, pontos címet nem tudok.

Mindenkinek ajánlom őket!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

NE VIDD MÁRKASZERVIZBE, CSAK HA NAGYON KOMOLY A PROBLÉMA!

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1995
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 117000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Mercedes-Benz w124 vagy w202, benzines
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 1993 (2000 - 2000)

További ítéletek (265 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)