A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Calibra (1990-1997)

Calibra turbo 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

Szerethető pénztemető

Szöveges ítélet

Amikor hozzám került, csodálkoztam, hogy egyáltalán a saját lábán járt. Folyt belőle az olaj, alig ment, lelakott volt. Az előző kocsim teljes vételárát ráköltöttem pluszban, mire használható lett, de utána is mindig tartogatott valami meglepetést: ha mást nem is, minden héten egy hibakódot. Táblázattal, meg drótdarabbal a kesztyűtartóban közlekedtem, és rutinosan villogtattam a motorkontrol lámpát. Szinte mindig valami jelentéktelennek tűnő szelep és érzékelő feszültségértékével, jeleivel nem értett egyet a központi számítógép, ebből szerencsére a vezető nem tapasztalt semmit. Például tankszellőző szelep fesz alacsony, 1-es sebességi fokozat érzékelőjének épp olyanja van és nem kommunikál, melegindító (?) szelep sztrájkol. A turbóhoz köthető – a vezető lelkébe gázoló, lényeges és drága – kódok a „csigaház” külső-belső renoválásával szerencsére végleg eltűntek, ellenben az ABS és a 4x4 sosem lett teljes értékű – de lehet, hogy ez a kettő összefügg. Egy barátom régi mondása, miszerint "Az autóval mindig van valami..." most különösen igaznak hatott. Ennek ellenére párommal – az életmentő dunakeszi szanatórium után - kitartóan folytattuk a „restaurálást”. Hazaérkezése után a „3 nap szét, 5 nap össze” projekt keretében lett tiszta, lakható és üzembiztos a járgány: kárpitokat és ülést mostunk, varrtunk, műanyagokat vikszoltunk, pöcköket, csavarokat és egyebeket pótoltunk bontóból, kasztnit lakatoltattunk, futóművet és kipufogórendszert vajákoltunk egyre normalizálódó ráfordítások mellett. Már láttuk a gépállat teljes feltámadását. ...hiszen sokkal jobb sorsra volt érdemes, mint amit az előttem „használótól” elszenvedett.
Amiért mégis eladtam, az csak részben a költségek, sokkal inkább az időközben kiteljesedő menetteljesítmények voltak. Igen, a menetteljesítmények! Ezek ugyanis túl extrémnek bizonyultak a családi béke folyamatos fenntartásához :)

Az első, motorikusan már 100%-os padlógázos kigyorsításomat míg élek, nem felejtem el – annak ellenére, hogy csak harmadik fokozatban mertem először tövig nyomni a pedált. Féltem ugyanis az újabb csalódástól, amiket a megvétel után és a további szerelgetések alatt már bőven megtapasztaltam. Gondoltam, a 3. egy viszonylag semleges fokozat, ebben amúgy sem fejelném le a támlát, nagy várakozásaim tehát eleve nem voltak. Csalódtam, de életem egyik legkellemesebb csalódása volt, mikor 80-ról kb. 4 másodperc alatt katapultáltam 120-ra. (3-ban 4,2, 4-ben 6,4, 5-ben 8,6 másodperc, videóról rekonstruálva!) A próbakör alatt érdemes lett volna egy diktafont elhelyezni. Hááát, biztos nem ismernék magamra :)
Az előzések hasonlóan veszedelmesek voltak, eleinte gyakran elvétettem a távolságokat. Átlagos menetteljesítményű autónál elkezdünk ráfutni kicsit az előttünk lévőre, lendületet gyűjtve, szembejövő el, index ki, a megszenvedett sebességkülönbséggel elémászunk, majd gázelvétellel ismét a normális tempó. Most az „elkezdünk ráfutniból” kezdetben belefékezés lett, mert a szembejövő még sehol; hosszabb kamion előzése után meg már lazán ugrott volna a jogsi az elért tempó miatt. Sajnos vagy sem, egyszerűen csábított az előzésre, állandóan a jobb lábamra kellett koncentrálnom. Persze az ember gyarló, hiszen fantasztikus érzés volt átlépni a bűvös 2400-as fordulatszámhatárt, gyakorlatilag bármely fokozatban!
A menetteljesítmények alatt természetesen a futómű és a fék képességeit is értem. Én ezt a triót (motor, fék, futómű) bevallom őszintén, egyszerűen nem mertem letesztelni maradéktalanul. Reptérnyi beton hiányában a közúton ehhez én túl józan és/vagy gyáva, amazok meg túl szélsőségesek voltak. Ezidáig az egyetlen kocsim, aminek vezetésekor én voltam a szűk keresztmetszet – pedig lett utána 211 lovas Saab 9000 és 225 lovas Volvo S70 T5 is, előtte meg a télen igencsak vicces hátsókerekes Sierra DOHC és a „murvamenő” Sierra V6, tehát ezek tükrében merem ezt kijelenteni.

Annyi bizonyos, hogy a mai napig ritkaság ekkora súly/lóerő arányból ilyen vezetési élményt kihozni, az anyagiakat nem is említve! A tömegét megmérettem, menetkészen majdnem 1400 kiló (teletank, pótkerék, általános kiegészítők), papíron pedig 204 ló. Tuning nyomait nem fedeztem fel rajta, esetleg a kipufogórendszer dobhatott néhány százalékot, az ECU tartalmát meg nem firtattam, de szerintem gyári.
Lényeg a lényeg: a nálam etalonnak számító turbós S Audi, a Saab Aero és T5-ös Volvo, valamint a legtöbb szívó háromezres és a mai háromezer alatti csúcsdízelek is kellő tisztelettel kell, hogy adózzanak a típusnak.
Sokan próbálták ki rajtam a saját autójuk képességeit, ami többnyire nem vérre ment, mosolyogtunk, intettünk. Páran (1-2 eset) túl komolyan vették a „feladatot”, őket egyszerűen el kellett engedni: ne most, de legalábbis ne miattam tekeredjen föl a fára. Voltak aztán vicces szituációk a mindössze 5000 együtt töltött kilométeren, például előzött meg egyenes emelkedőn fél perc alatt Wartburg is – mondom, nem segítek, tartom a 90-et, ha elkezdted, fejezd be. Állított meg rendőr azért, mert éjjel a kitáblázott 50-nel haladtam a 2x2 sávos kihalt úton – drogosnak, ittasnak, de legalábbis erősen gyanúsnak vélhetett. És be kell valljam, néha a rendreutasítás eszközévé is vált ez a „fegyver”: sokszor éreztettem vele, kinek hol a helye, határozottan elkezdtem utálni a jobbratartás szabályait be nem tartókat, rászokatott a kapaszkodósávba letolásra, büntettem vele erőszakoskodó „drágaautókat”, előztem akár 5-6 kocsiból álló – szerintem töketlenkedő – sort.
Aztán rájöttem, hogy ez nem is én vagyok már, hogy nem lehet mindenki egyszerre szerencsétlenkedő kalapos öregúr, öntelt ABCD-PDTDI-s vagy épp VTI-s, GTI-s ficsúr, mikor előtte semmi bajom nem volt velük, alig-alig konfrontálódtam – vagy csak egyszerűen alig-alig érintkeztem – a közlekedés többi résztvevőjével.
A végső lökést az adta meg, mikor egy száraz, őszi napon párom Corollájával KELLETT, hogy menjünk valahova. Tiszta, jó, ideális autózós idő volt, de szüleinek kimondatlanul is sikerült éreztetni velem, hogy jobban bíznak a célbaérkezésünkben, ha a kis egyhármassal indulunk. Megértettem.


Végül azt kérdezik, megérte-e a pénzét? Nem tudom - ilyen köztes válasz meg nincs. Abban viszont biztos vagyok, hogy egy meghatározó élménnyel lettem volna szegényebb nélküle!

Hibalista

- Turbo, 4x4, ABS, katalizátor, főtengelyszimmering, elektromos ablak, csomagtér ajtó, műszerfal (világítás, visszajelzők, repedés), rozsda (rugótorony, sárvédőív, ülés alatti merevítő)

Ide hordtam szervizbe

Szeles Gábor, Dunakeszi: a telefonomban csak Calibra guru néven van elmentve:) Precíz, lelkiismeretes, csak - tán épp ezért - mindig túl sok munkája van.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Helyi karosszérialakatos-mindenes: gyorsan dolgozik, de néhány probléma megoldásának nekem kellett utánajárnom. + Mi magunk, amit a szerszámkészlet még engedett. Lassú, de biztos munka volt.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1993
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 165000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Sierra 2.0i GL Következő autója? Saab 9000 Griffin V6
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Calibra 1990 (1990 - 1996)

További ítéletek (139 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)