A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Calibra (1990-1997)

Calibra 2,0 16V 

Az ítélet értékelése
4,3(6 db)

Kívánatos, gonosz zsaroló

Szöveges ítélet

a forma fogott meg. esős, borongós januári délután volt. úgy állt a kereskedés sarában, mint egy ázott kutya (svájci hegyi kutya). akkor még csak elvétve lehetett ilyet látni az utakon. kicsit szomorúnak tűnt, mert nemhogy eltaszította svájci högy gazdája, de még a cipőcskéit is elvették tőle és négy rozsdás kadettfelnin kellett kuporognia. de hiba az nem volt a külsőn. amúgy minden ékszer és hivalkodó himbilimbi nélkül, a maga puritán valójában.
ákombákomos szervízkönyv, nyilvánvalóan visszatekert óra, szokásos kereskedői mellébeszélés után rövid alkudozás, majd adás-vétel. voltak bennem kételyek, de elfolytottam őket.
természetesen azonnal sportos felni-szett, új kipofogó, gyári ültetés és máris egy kellemes megjelenésű, csajozós sportos túraautó kerekedett belőle. nagyon szeretnivaló jószág volt, soha nem hagyott cserben, de az első közös évünk után, amikor már belesüllyednék a megszokásból eredő közönybe, elkezdett erőteljesen a fejemre nőni. soha nem hagyott cserben, de folyton produkált valamit, ami miatt foglalkozni kellett vele. a hibalista tetemes. de mégis a hibák többsége könnyen orvosolható volt. kívánta hogy foglalkozzak vele, de élvezet volt vele autózni. egyenesben is kigyorsult 230-ig, de nem ezt szerettem benne, hiszen ez nem kihasználható képessége volt neki, hanem hogy kezes volt és kanyarban sem kellett jelentősen a megengedett sebességhatár alá lassítani vele. valóban igazi túraató volt. a sportossága miatt nem a kényelem jut eszembe róla, de egy-egy 500 km-es túra után is viszonylag frissen szállt ki belőle az ember. hátul szinte soha nem ült senki, ezért komoly szidalmakat nem kapott a helykínálat miatt sem. csomagtartóban nagyon is jó társ volt, az ülések megfelelő pozícióba állítása után a 3 méteres gk profilok is befértek annélkül, hogy nyitva kellett volna hagyni a csomagtartót.
közös életünk egy ideig felhőtlennek bizonyult (lehet hogy ebben az is közrejátszott, hogy nem várom el egy autótól sem, hogy minden ráfordítás nélkül az örökkévalóságig teljesítsen). én rendszeresen karban tartottam, ő pedig rendszeresen igényelte ezt. viszont elvitt a világ végére is.
a kapcsolatunk azonban kissé megromlott. a gondtalan kisvárosi életmódot felvátotta a nagyvárosi stressz. hiba volt őt is magammal rángatni ebbe a környezetbe. a kátyúk, padkák, dugók és pofátlan tülekedés lassan felőrölték jó kapcsolatunkat. itt nem érezte jól magát. folyton nekimentek a parkolókban, ütődtek a széles felnik a /45-ös gumikkal, folyton melegedett a hűtővíz a sorbanállások során, stb...
és hát a kor. meg a barna halál. sajnos én is eltunyultam és pont mikor szervízbe indultam, hogy kicseréltessem azt a furán kerregő valamit a motortérben, bekövetkezett a nagyhalál. megszorult a vízpumpa, megrántotta a vezérműszíjat, összekócolódott a szelepsor. ha nyugodt lett volna a lelkiismeretem, akkor kegyetlenül kiállíthattam volna a beutalót a roncstelepre neki, de én azért ott belül tudtam, hogy ennek is én vagyok az oka. szerettem ezt az autót. nem akartam ilyen rútul megválni tőle. rövid keresgélés után találtam egy jó típusazonos motort és beleszereltettem. meg egyúttal a kasztnit is megcsináltattam. szép lett. kifizettem rá az értékének a felét, de tényleg szép lett megint.
aztán hirtelen eladtam. szemérmetlenül olcsón, de megváltam tőle. viszont tudom, hogy az új gazdája keze alatt új életre fog kelni.
még ma is szeretettel gondolok rá. kicsi nosztalgiával (fiatalság - bolondság), kicsi önkritikával, hogy elkótyavetyéltem, de alapvetően örömmel, hogy volt egy jó kocsim, amivel minden hibánk ellenére megbecsültük egymást.

Hibalista

- kormánystabilizátor eltörött, AC relé a kánikulában feladta, klíma soha nem volt jó igazán, katalizátor széthullott, belső fűtő/hűtő ventillátor rendszeresen elhalálozott, jobb hátsó sárvédő barnán fogyott, toronycsapágyak eltörtek, kuplungbowden háromszor szakadt el, vízpumpa megszorult, ami motorcseréhez vezetett, stb.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1993
Kényelem (3) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? colt gti Következő autója? vectra c kombi
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Calibra 1990 (1990 - 1996)

További ítéletek (139 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)