Felejthetetlen PIROSKAlibra
Szöveges ítélet
Én maximálisam meg voltam vele elégedve!Sajnos rengeteg a romhalmaz állapotú Cali,mert a fiatal tulajok csak hajtják,de nem ápolják.Megjegyzem nem volt nap 200km/h nélkül!!!Tekertem rendesen,de csak üzemmeleg motorral!.Addig mindenki megelőzött..A 16V hengerfejre vigyáztam,de amikor meleg lett...Mit mondjak?Rengeteg traffi bemérte az autóm,de épp akkor nem én vezettem!Valami közeli hozzámtartozóm képes volt pesten éjszaka 137-al beméretni magát!Aztán nekem küldték a papírt...
A Calik fogyasztása nagyon kedvező,sokat köszönhetünk a légellenállás tényezőnek.
Nagyon jó telók voltak benne,nagyon feküdte az utat.
A fékek viszont gyengék,ez tény.
A motor dinamikus,megbizható,de inkább magasabb fordulaton teljesít jól.Csak full szintetikus olaj,15 e km-ként szigorú csere.
A váltó előre menetbe végig tökéletes,semmi reccs,
de hátramenetnél...pocsék!!
Állandóan 5.-be kellett tolnom a váltót ahhoz,hogy ne reccsenjen rükverckor.Ezt utáltam!Lehet egyedi hiba..
Az üléspozíció tökéletes!Az kárpitozott ülések nagyon jól támasztanak,de a mostani bőrös, ez valami szörnyű...Utálom.
Imádtam a 16V kormány kerekét.Vezettem ilyen meg olyan sport kormányú autót(Calit is),de a gyárinál nem találtam jobbat.A légzsákosé az pocsék..
A formája gyönyörű,nem kaptafa,mint a mostani akciós szemetek..
Hibalista
- Itt az elején szeretném leszögezni,hogy ez az előző Calimról szól,amit még 2001-ben(11.hó)vettem és 2006-ban(2hó)adtam el.Azóta vettem egy V6-ot.Szóval,mivel mindennap használtam,nem akartam,hogy cserben hagyjon,rendszeresen gondoztam,ápoltam.
- Javítások,alkatrész cserék:
- Lambdaszonda, - össz.1 db ( a fogyira nagyon kihat!)
- gyújtáselosztónál valami jeladó,
- fék betét, - 3 szor,
- féltengely gumiharang,
- szilentek,
- 4 db féktárcsa,
- elsőkerék csapágy,
- műszerfal,visszajelzők égői,
- tompított izzók cseréje,kb.6-szor,
- fűtő ventillátor 2-es fokozata elszállt..,
- ellenőriztettem a generátort,nem találtak gondot.
- komplett kumplung csere,
- vízhőfok jeladó csere,
- lámpamosó motor csere,
- komplett kipufogót cserélni kellett, az idő+ a km-ek....
- hátsó rugótorony javítás+sárvédőívek,cseréje,
- küszöb javítás,
- komplett festést és lakkozást kapott,
- 280.000 km-nél nagy tempónál beragadt az egyik hidrotőkém,ezért eljött az ideje a hengerfej felújításnak.
- A szelepeket NEM KELLETT cserélni csak felcsiszolni,
- a szelepvezetőket viszont igen.
- A hidrotőkéket is cseréltem és természetesen a szimmeringeket is.
- Ezután még 5 ezret mentem vele és így,totál rendben adtam el.
- Most kb 350.000 km van benne,szoktam látni és besz. a tulajjal,aki meg van vele elégedve.
Ide hordtam szervizbe
Székesfehérvár,Opel-Récs Kft.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Rabóczki Tibor , Fényező, Szfvár
Latorcai Csaba, karosszéria, Szfvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 163000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | kadett | Következő autója? | Calibra V6 Automata |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |