Álló helyzetben is rohanni látszik!
Szöveges ítélet
Előzmény:
Annak idején a 90´-es években a haverokkal friss jogsival arról álmodoztunk, hogy tíz éven belül milyen sportkocsink lesz. Eltelt tíz év, elértük a harmincat és persze egyikünknek sem lett sportkocsija. Első a lakás, meg spórolni is kellene, inkább megbízható autót kellene venni...
Igy voltam vele én is. A Peugeot a hosszú utakra, Lada a városban+télen. Bírja.
Nem tudom, hogy hirtelen, vagy csak szép lassan, de egyre jobban belém férkőzött a gondolat, jó lenne venni egy sportkocsit vagy valami sportosabb gépet. Nem ötvenévesen akarom élvezni, hanem most.
Történet:
Kapóra jött, hogy a Ladám elkezdett 15l enni, így kezdetét vette a kiválasztás. A japán turbós csodák(3000GT,300ZX) az első körben kiestek a csillagászati javítási költségekkel és az alkatrészek nehéz beszerezhetőségével. Maradt a Fiat Coupe, T. Celica, M. Eclipse és persze a Calibra. Elővettem a régi újságokat és sorra elolvastam a teszteket, az adatokat, az utcán nézegettem őket. Természetesen Ő nyert. A fentartás/teljesítmény arány végül is a 16v mellett szólt. Elkezdődött a keresés. Annyira tűzbe hozott, hogy a barátnőm egyszer feltette a kérdést:"Mi lenne, ha azt mondanám válassz! Én vagy a Calibra? Ránéztem és csak ennyit mondtam:"Muszáj?"...
Milyen emberek árulják a Calibrájukat?
A teljesség igénye és a normálisabbja nélkül.
1.tag: Dicséri az autóját, hogy nagyon megéri, meg sajnálja, csak az asszony. Kellene neki egy kisebb. Mondom az összes elemnek eltérő a színe. Nem tünt fel? "Ha megveszem van egy haverja olcsón átfesti." Kösz.
2.tag: Próbaút:Megyünk vagy 40-nel 3.-ban. Kértem húzassa már meg egy kicsit, hogy megy. Úgy érjük el a 90-et, hogy 2500 fölé nem megy fordulatszám. A végén megkérdi: "Na milyen volt?" "Az én Peugeot-m behúzott kézifékkel is jobban gyorsul!". Viszlát.
3.tag: Az autó szépen egybe van. Próbaút: A kanyarokban akkora recssenések a futóműnél, hogy nem is merem tolni neki, szinte vártam mikor önállósítja magát a gép. Megálláskor húznám be a kéziféket. Sikerült is függőlegesig. "Ja az kiszakadt, csak vissza kell hegeszteni."??? Elekt.tükrök, ablakok nem müxi. Magnó se. Kapcsolnám a klímát semmi. A ventillátor meg sem mozdul. "Ez Opel betegség. Mindegyik ilyen." Mondom, gondolom a gyárból is így jött ki?...
4. tag/ok/:A két tag(nem az idén barnultak) nem valami bizalom gerjesztőek. Hideg motorral padlógáz be a forgalomba. Visszafelé én vezetek. Még bíztatnak is, hogy nyomjam ne sajnáljam. Próbaút végén kérdem: "Na törzskönyv van?" "Hát azt még most intézik, de nyugodtan vegyem meg, majd utánam küldik"...
5.tag: Próbaút: A tulaj szét sem nézve robban ki a főútra(sűrű forgalomba). Egy miatyánk. 2-ben 90-nél előzés szembe kamion. Két miatyánk. 3.-ban140-nél(miközben nálam már rendesen villog a szarásjelző) kérdi:"Na, hogy húz a gép?" Mondanám, hogy húzz az a*ádba ilyen vezetéssel, de félek felidegelem és tényleg nekimegyünk valakinek, úgyhogy marad az "ennyi elég nem szeretném, ha a rendőr elkapna minket". Erre ő:" Nyugi mindig lehagyom őket!" A*d!!
Jó pár hónap és jó néhány autó megnézése után találtam rá az enyémre. Éreztem, hogy ez kell nekem és nem is csalódtam benne. Ahogy Mr. Szürke is írta fontos az is kitől veszed. A személyisége elárulja mit is várhatsz az autótól. Nem volt drága/420e/.Vehettem volna drágábbat is, de úgy voltam vele, hogy inkább én teszem rendbe és akkor tudom nem lesz hibája. Bár nem volt tökéletes állapotban, de a lényeg, hogy a belseje meg volt kímélve, a motor jól húzott, a karosszérián még eredeti volt a festés, tehát tákolva nem /nagyon/ lehetett.
A hazafelé vezető út emlékezetes volt. Mondta a tulaj, hogy a tompított nem az igazi, meg olvastam is a neten erről a típushibáról(tehát fel voltam készülve), de szembesülni vele éjszaka az két különböző dolog. Még a ködlámpa is erősebben világított! Az autópályán azzal próbálkoztam, hogy szorosan követtem egy elöttem haladó autót. Ez még ment is valahogy, de az utolsó 50km-t már sima autóúton kellett menni. Nem volt mese fel kellett kapcsolni a refit. Na, amit kaptam a szembejövőktől az egy életre elég volt. Főleg a kamionoké volt durva.
Két napra rá már vittem a kasztnishoz. Klímahűtőventillátor, bal első sárvédő kuka. Mivel egybe volt az autó csak a két sárvédő, a lökös és a m.tető lett újrafényezve. A többi elem kapott egy gépi polírt. Következett a nagy szervíz. Olajak, szűrők, szíjak stb. cseréje. Áthúzattam a tetőkárpitot, váltó-, kézifékkar szoknyát is. Lámpát angel eyesre cseréltem. Ég és föld a különbség. Kapott 4 új gumit is alá. Igy lett az autó végösszege 800e.
A véleményem, tapasztalatom az autóról.
A karosszéria formája egyszerűen gyönyörű. Annyira kortalanra sikerült, hogy még tíz év múlva is frissnek fog hatni (szerintem). Meg kellett szokni, hogy sokan utána fordulnak az utcán, a lámpánál átpislantanak. Na meg azt, hogy sokakat versenyzésre buzdít, ha Calibrát látnak. Az elején meg-meg mutattam nem lassú a gép, de mostanában már csak a nagyon gizdákat büntetem.
Az ülések elég kényelmesek, a műszerfal kialakítása viszont igen egyszerűre sikeredett, de már megszoktam.
A futómű: Na ez egy igazi Janus-arcú ami a Calibra alatt van. A jó minőségű utakon jól tapad. (Nem egyszer szivattam meg a seggembe álló autóst-ezeket utálom a legjobban-lámpánál balra kanyarodásnál. Én betapadok a sávomba az idióta mögöttem meg a külső sávban találja magát. Volt-swift- aki még a padkát is megfogta. Hmm ami a sasnak csemege az a kanárinak méreg! :)) )Viszont a huplés,nyomvályus, keresztbordázott utakon már kisebb sebességnél is érzékelhető tapadás vesztés. Biztos közrejátszik az is, hogy nagyobb kerék, peres gumi, de mégis.
Hogy ne érjen meglepetés tesztelgettem esténként kihalt forgalomnál mit is bír még el kanyarban a futómű kicsúszás nélkül. Milyen jelzéseket ad amikor már a határon autózok vele.
Minőségi úton lehet érezni, mikor érkezik el az ember a csúszáshatárig. A rosszabb úton viszont hirtelen lesz túlkormányzott, ilyenkor gázról le és finom fékezés mellett kis kormánymozdolatokkal lehet csak meg fogni. Elég izzasztó.
A motor:Nem okozott csalódást. A mai motorokkal (azonos LE kat.) is felveszi a versenyt. Elég hangos, de nekem direkt tetszik, ahogy felmordul 3e-nél és ahogy üvölt 6e-nél. Jó érzés amikor 4e fordulat felett megindul a gép, az alatt nehézkes, főleg egyesben. Ez betudható még annak is, hogy a gyári 15"-os helyett 17"-os van alatta. Viszont így sokkal szebb. Kapott chiptuningot. EDS-t. +18LE. És bevált. Nem csak jobban kezdett húzni tőle, de az alsóbb tartományokban is rugalmasabb lett a motor.
Miután rendberaktam az autót egy teszt erejéig meghajtottam az autópályán. Nagy csalódás volt. Alig ment 200 fölé. Fel is nyomta rendesen a cukromat. Kínomban vettem stp márkájú injektor+szeleptisztítót és beleöntöttem 40l benzinhez tisztítás végett. Kijártam, tankolás, irány a pálya. Persze egyből megtalált két versenyző.Egy Mercedes ML 320-as és egy Opel GTC Turbó(hopsz!). Elkezdődött az ágyúgolyó futam. 160...180...195 és az ML elkezdett leszakadni. 205...215 meglepetésemre a GTC is( valószínüleg csak a gyengébbik a 170LE változat volt). Az enyémnek 237 körül állt be a mutatója. Meg voltam elégedve.
Lassan két éve van nálam. Féltem, hogy csak egy kaland lesz, de nem. Nagyon megszerettem. A mai napig is élvezem, ha beleülök.
Hibalista
- -ABS jeladó 2-szer: 8e
- -3 ágú vízcső szakadása: 14e
- -benzincső szakadása: 2e
- -klíma utántöltés: 4e
- -kuplungszett csere: 50e
Ide hordtam szervizbe
Privát-Nyíregyháza
Jó barátom, aki eddig megtudta csinálni mindegyik autómat.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 2107 | Következő autója? | Mellé egy 407-est. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |