A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Calibra (1990-1997)

Calibra 2.0 turbo 4x4 

Az ítélet értékelése
3,2(9 db)

A hálátlan

Szöveges ítélet

Na. Kezdem az elején. Volt egy astra GSi-m. Úgy gondoltam, hogy egyszer vagyok fiatal, veszek egy erősebb kocsit. Turbósat, meg összkerekeset. Mivel az ami igazán tetszett volna, (impreza, evo6; 7, 3000GTstb) nagyon drágák voltak, ezért úgy döntöttem, hogy veszek egy calibra turbot. Az alakját nem tartottam nagyon szépnek, de úgy voltam vele, hogy majd csak megbarátkozok vele. (Végülis sikerült is)
Na szóval el lett döntve hogy akkor calibra lesz. Már csak ki kellett választanom az igazit. Nézegettem mindig a neten őket. Rá is találtam az igazira. Nem is volt olcsó,(gondoltam ha drága akkor jó) bele is szerettem, el is mentem megnézni, meg kipróbálni. Nagyon tetszett. Kis fordulaton is jól ment, de 4000 től volt a meglepődés. Megmondom őszintén nem vártam ennyit tőle. (volt mihez viszonyítani, mert előtte volt szerencsém beülni evoVII be, kockalámpás Imprezába, egyszer egy versen lancia deltába, 2006-os imprezába)Szóval az a lényeg, hogy meglepően jól ment a kocsi. Meg is vettem. Néhány nappal később, elkeztem tanulmányozni a kocsit, hogy mi hogy, meg miért. Láttam, hogy a kiegyenlítő tartályban van valami trutyi. Azt hittem hogy valami hűtő tömítő. Decemberben vettem, ezért gondoltam elviszem megméretni a fagyállót benne. Annyi cucc volt benne, hogy nem tudták megmérni. Akkor már sejtettem hogy mellé fogtam. Mikor már a második liter olajat kellett utántölteni 7000km alatt, akkor már biztosan tudtam hogy mellé fogtam. Na szóltam a havernak, hogy szerintem hengerfejes. Eljött levettük, nyomáspróba, nem jó. Kaptam mellé egy másik hengerfejet. Az is elment nyomáspróbára. Az jó. Ok. Föltettük azt. Nem is volt vele semmi baj, használtam egy ideig.
A vízhőfoktól mindig féltem, mert eléggé ingadozott benne. Nem melegedett, hanem inkább az alsó meg a fölső határ között ingadozott. Ja azt elfelejtettem mondani, hogy közben szétdurran egy vízcső 2x. Egy szép nyári napon, jöttem hazafelé valahonnan, észrevettem, hogy melegebb a víz mint szokott. Nem mentem gyorsa, ezért azt hittem, hogy mivel egy teherautó mögött mentem, nincs elég menetszél a hűtéshez. Ezért lemaradtam kicsit tőle. Egyre csak melegedett. Közben beértem egy városba is. Még mindig nem forrt. Volt bent egy kapcsolóm, amivel föl lehetett kapcsolni a ventilátort. Azt már akkor felkapcsoltam, mikor a felső határ körül volt. Mire a város szélléhez meg kellett állnom. kevés volt a víz! Kértem melegvizet egy háztól. vártam egy kicsit elindultam és felforrt.
Na akkor volt másodjára hengerfejes. Szólás a hevernak, hengerfej le, nyomáspróba, nem jó. Szereztem egy hengerfejet, nyomáspróba, jó. Feltettük. Utánna ez már rendben volt, csak valami miatt a csövek nem bírták. A hűtőrendszer 7szer mostam ki és a trutyi nem jött ki belőle teljesen, de eldugulva nem volt. A motor nem dolgozott a vízrendszerbe, ezért nem tudom mi volt a baj a csövekkel. Nem tudtunk vele semmit csinálni, ezért az eladás mellett döntöttem.

Ja egy nagyon fontos dolgot hozzá kell fűznöm:
MINDIG szabályosan bemelegítettem, (nem addig míg a víz bemelegedett, hanem tovább, míg az olaj is üzemhőmérsékletre melegedett) MINDIG vissza is hűtöttem ahogy kell. És mégis szar volt.


Összeségében: NEM érte meg!!! Megkapott mindig mindent ami kellett hozzá. Nem utángyártottat hanem gyárit. Nem spóroltam az olajon sem meg semmin. És mégis...

A fogyasztással nem volt bajom. Ha nagyon finoman mentem vele 7liter körül volt, ha hegyeztem akkor 15. De akkor ment is.

Sajnálom azt akire a kereskedő rásózta. Nem tehetek róla. Én nem akartam senkit átverni ezért inkább beszámíttattam. Buktam is rajta.

Hibalista

- Hengerfej 2X, összkerék, vízcsövek kidurrantak, fordulat jeladó, klíma feltöltés,

Ide hordtam szervizbe

Egy opelos haver szerelte nekem baráti alapon. Nagyon jó szerelő!!!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1993
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Astra GSi 16v Következő autója? VOLKSWAGEN
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Calibra 1990 (1990 - 1996)

További ítéletek (139 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)