Fehér villám
Szöveges ítélet
Négy Toyota (2 Yaris, 1 Corolla és végül egy Corolla Verso) után féltem tőle, de megdöbbentett a változás. A kocsi szerintem nagyon szép, legfőképpen ezért beszélt rá viszonylag könnyen a család, fehérben pedig kifejezetten jól mutat a Sport felszereltségű változat. Még nem sok fut belőle, ezért aztán pontosan azt a hatást váltja ki, mint a jó seggű nő a forgalmas utcán. A néven kívül ráadásul szerintem semmi sem emlékeztet arra, hogy ennek az autónak köze lenne régebbi Opel Astrákhoz.
Beltér: természetesen jóval kisebb, mint a Corolla Versóban, de baromi kényelmesek az ülések, pedig nem is az extraként kínált különleges kialakításúak kerültek bele. Van bőven praktikus pakolóhely, ilyen szempontból jobb a felhozatal, mint a Versóban. Minőségi, puha anyagok, klassz díszítések, belső hangulatvilágítás stb. A csomagtartó mérete átlagos, viszont annak az állítgatható betétnek, amit 15 ezer forintért adtak volna bele, nem sok értelmét láttam.
A tesztekben azt olvastam, hogy az egyébként gyönyörű középkonzol gombjain (rádió, CD, kétzónás automata légkondi) nehéz kiigazodni, de ez marhaság. Tök egyértelmű minden. Az USB-csatlakozó is hasznos társ, egy pendrive segítségével komplett zenei archívum csempészhető a kocsiba, bár azon a szoftveren, ami kiszívja belőle az információt, van még mit csiszolni. Hajlandó ugyan egy albumról szépen sorban lejátszani a számokat, de olykor gondol egyet, és ABC-sorrendben folytatja a munkát, tehát egy Deep Purple-szám után mindjárt Dvorak valamelyik kompozícióját kívánja meg.
Kormányzás: álom. Kellően direkt, s mivel a kocsi fordulékony, nagyon könnyű a parkolás. A Versóval mindig gondosan meg kellett választanom az ívet, ha be akartam jutni két kocsi közé, most nincs ilyen gondom.
Futómű: Az autóba extraként Flex-Ride rendszert építettek. 250 ezer forint plusz, de szerintem megéri. Hajthatom a gépet normál, tour és sport üzemmódban, ehhez csupán gombokat kell nyomogatnom a középkonzolon. Normál helyzetben keveset mentem még, inkább a tour állást használom, ilyenkor lágyan suhan az Astra, mint egy luxusbatár. Sport üzemmódban felkeményedik a futómű és a kormány, harapósabb a motor, ráadásul az eredetileg fehér műszerfal-világítás pirosra változik. Az az élmény, amit egy turbo benzinestől vár az ember igazából csak ilyenkor jelenik meg. Tour állásban is kellően dinamikus persze a kocsi, érezni rendesen a 140 lóerőt, de azért többször kényszerít visszakapcsolásra, mint a Verso 1.8-as, 129 pacis szívója. Ennek ellenére nagyon jó választás az 1.4-es turbo, ha valaki benzines Astrában gondolkodik, érdemes áldoznia rá.
Fogyasztás: most 8.5 l az átlag, de szinte kizárólag városi forgalomban, illetve 8-10 kilométeres országúti távokon használom a kocsit, ezért nem tartom soknak. Pláne úgy, hogy 9.3 literrel indultam. Lesz ez még tehát kevesebb is, bízom benne, hogy hamarosan összecsiszolódunk.
Hibalista
- Még semmi,remélem így is marad.
Ide hordtam szervizbe
Kiss-Gerencsér Autóház Kft., Zalaegerszeg
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corolla Verso | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |