A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1991-2002)

Astra FCC 2.0 

Az ítélet értékelése
4,6(5 db)

Amikor az ember vigyorogva vereti át magát, és még csak meg se bánja

Szöveges ítélet

Ez életem első saját tulajdonú autója. Persze anno óriási (= zéró) tapasztalattal az autóvásárlás terén vágtam bele a keresésbe, és bármennyire is tudtam, hogy ésszel kell autót venni, csak a szívemre hallgatam. Már amikor először megláttam a hirdetést tudtam, hogy ez kell nekem. Előtte sose láttam hasonló színű Astrát, és azóta is összesen 1db-ot láttam a sajátomon kívül. Annak a rendje és módja szerint hagytam átverni magamat vele:

1. Az autó elöl hátul törve volt, persze ezt első ránézésre megállapítottam, mégis megvettem, mert tudtam, hogy nem találok mégegy ilyen autót (ennyit arról a hasznos tanácsról, hogy használt autót nem szín/km alapján, hanem állapot alapján veszünk)
2. akkumlátor halott volt
3. A 4 keréken 3 féle nyári gumi figyelt
4. Klíma nem működött
5. Alig volt benne annyi benzin, hogy az első benzinkútig elérjek.
6. Az összes fékkopásvisszajelző szenzor kábelét elvágta valami szakbarbár.
7. A jobb oldali tükör cserélve volt és a cseredarab nem volt színre fújva
8. Óra 100%, hogy tekerve volt, a 112 ezer amit mutatott szerintem inkább 192 volt már amikor bevitték a kereskedőhöz.

De semmi sem érdekelt, minimális alku után megvettem, és imádtam. Volna, de eleinte alig mertem bottal is megpiszkálni, nehogy valami darázsfészekbe nyúljak. 2000-es fordulat fölé egy hónapig nem mertem pörgetni, mert kitudjamilesz. Utána amikor kicsit felbátorodtam meg az vette el a kedvem, hogy a rajta levő sportdob hangja számomra szokatlan és hangos volt, de ez az akadály hamar elhárult a hibalistában említett malőr miatt. Az új dobbal akár 1.4 60 Le-s is lehetne hangja alapján.

Így telt az első nyaram az autóval, amit kihúztam a 3 féle nyári gumival, persze ősszel első dolgom volt egy Michlen Alpin téli garnitúra beszerzése acélfelniken ( 60.000Ft, ismerős gumistól véve, baráti áron) A rá következő tavaszon pedig Toyo Proxes T1-R nyárigumik kerültek már fel(70.000Ft, csak a gumik, szintén az ismerős gumistól véve)

Ebből azt hiszem látszik eleinte nem sajnáltam a pénzt az autóra, ha valami kellett hozzá, abból nem szükségmegoldást vettem, hanem felső polcról kapott minden alkatrészt, olajból is csak minőségi szintetikust (0W-40) döntöttem bele.

Második évben már nem kíméltem használtam rendesen. Néha az elektronika vészprogramra kapcsolt (tiltás 4000rpm-nél), az alapjárat sokszor ingadozott, melegen alig indult a motor, ezeket nem tudtam mire vélni. Mígnem azon az emlékezetes kora őszi napon egyszercsak el nem szállt a HF tömítés, amikor már 1.5 éve nálam volt az autó. Ekkor amikor elvittem a lent említett szervízbe kérdőn néztek rám, hogy nem e adtam kölcsön valakinek az autót, mert ők nem tudják elképzelni, hogy olyan állapotban ahogy össze volt rakva a motor kibírt 1.5 évet. (HF csavarok alig meghúzva, lambda szonda kábele kitépve) Így duzzadt a javítási számla 180 ezerre. De utána már nyoma sem volt a korábbi problémáknak, érdkes módon. Valószínű, hogy a korábbi tulajdonos kiiktatta a motorkontroll lámpát ezért nem volt tudomásom a hiányzó lambda szondáról sem. Anélkül meg nem csoda, hogy szenvedett csak az ecu.

Ha valaki csodálkozna, hogy ennyi probléma ellenére miért adtam 10-est a megbízhatóságra, erre egyszerű a válasz: Mert soha nem hagyott ott sehol, amikor egy cseppnyi áram volt csak az akkumlátorban akkor is beindult egy tizedfordulástól a motor, amikor félig voltak vízzel a hengerek, akkor is el tudtam jutni a szervízig.

A fenti fiaskón kívül már csak fogyó és törő alkatrészek cseréjével kellett törődnöm. Egészen addig amíg el nem kezdett kopogni a futómű (tudom tudom ez is fogyó alkatrész) csakhogy legnagyobb meglepetésemre a szerelő akihez vittem (nem a megszokott) azt mondta, hogy a kormányművel van gond, de ő nem is hallja egyébként a kopogást. (már itt gyanút kellett volna fognom, mivel elég jól hallható volt) Én balga módon hittem neki, elvittem felújíttatni a kormányművet, amit végül cseréltek, mert a felújítás nem sikerült ezt 80.000 forintom bánta és persze hogy nem múlt el tőle a kopogás.

Innentől balszerencse belszerencsét követett. Egy szarul eltalált kátyú után leütődött a karter, és a tömítésnél szivárogni kezdett az olaj, én nem tanultam előző hibámból és megint ismeretlen szerelőhöz vittem, aki nagyon erős ajánlólevéllel rendelkezett. Nem hivatalos szerelő, hanem szájhagyomány útján terjed a híre, de nem tudom honnan van azóta is munkája, mert ami barbárságot el lehet képzelni azt el is követte. Szétszedte a kocsit darabokra, és kicserélte a főtengely tömítést, de emellett kéretlenül kicserélte a kuplungot, és a féktárcsákat is, amiknek semmi hibája nem volt. Megint 100.000 forintom bánta az ügyet, és a karter problémát már lusta volt megoldani, úgy próbálta, hogy az előírt nyomatékhoz képest még ráhúzott a csavarokra, amitől persze jól átvágta a tömítést, így azóta mégjobban csöpög belőle az olaj. Ezen kívül "elfeljtette" visszatenni a féltengelyek végére a zárósapkákat, ami a portól védi azokat, és amikor ezt szóvátettem a képembehazudott, hogy nem is volt rajta. De ez még semmi, kértem, hogy a fűtést nézze meg miért nem működik, meg ha már lebontja a műszerfalat cserélje ki a műszerfalvilágítás izzóit, mert egy csomó nem ég. Mivel ehhez is lusta volt, túl sok munka és nem kérhet érte elég pénzt, ezért csak a középkonzolt szedte le, és a fűtésbowdent ellenőrízte aminek persze semmi baja sem volt, az izzókból 2db-ot sikerült kicserélnie, a 6db kiégett közül, és még büszke is volt magára, hogy nézzem meg, hogy hogy megcsinálta, világít. Ja, megcsinálta, csak a középkonzol visszaszerelése közben sikerült a bluetooth kihangosító mikrofonjának a kábelét becsípnie valami olyan perverz módon, amit még életemben nem láttam. Természetesn a mikrofon nem működött, én pedig akkor szembesültem ezzel amikor fontos telefont próbáltam intézni az autóban. És itt jön a tetőpont, amikor felhívtam emiatt, letagadta a csillagokat is az égről, hogy nincs is kihangosítón a kocsiban, meg ő nem, de akkor sem. Még amikor az orrát beleverte a becsípett kábelbe akkor is tagadni próbált. Sajnos a nevére nem emlékszem, de akit egy Cinkotán a Tervező utcában lakó szerelőhöz irányítanak meneküljön ahogy csak tud.

És ezen túlmenően 2012-ben még a szokásos opel betegésg is kiütközött az autón: a rozsda. Ezt felületi kezeléssel orvosoltam 2012 ősszel, de persze ahogy várható volt, 1 év alatt ismét felülkerekedett a korrózió. Úgyhogy tavasszal két választásom van. Vagy eladom ócskavasnak a szeretett járművemet, vagy ráköltök közel félmillió forintot egy jó esetben 400 ezret érő autóra.

Rengeteg emlék fűződik hozzá, és mai napig imádom vezetni, sokkal jobban mint bármelyik más modern autót, pedig végigpróbáltam már különfélébbnél különfélébb járműveket. Azért a 8kg/Le-s mutató, még most is elég jó, és nem tudom hogy fogok olyan autót találni, ami ugyanezt tudja. Ugyanis nem szeretek hátrafelé lépkedni. Ha lecserélem csakis olyanra szeretném, ami mindenben legalább annyit, vagy többet tud mint ez. Egyszerűen imádom, amikor a tolós bmw-k és audik lámpái eltörpülnek a tükörben.

Az autóval egy karambolom volt, ami annak köszönhető, hogy nekem éppen zöldre váltott a lámpa egyenesbe, amikor szemből a 10-el döcögő teherautó elémfordult balra nagyívben a már rég pirosra váltott kanyarodósávból. Természetesen nem ismerte el, nekem meg esélyem sem volt bizonyítani az igazamat, mert az egyetlen odasiető igazság bajnoka tanu szerint ÉN mentem át a piroson, mikor ahol ő állt onnan nem is láthatta az én lámpámat. (azóta kamerát hordok az autóban mint az oroszok) Szerencsére a kár nem volt nagy, az egyik lámpatest tört össze, amit utángyártottra cseréltem 7.000Ft-ba került, és géptető a lámpa felett meghajlott egy kicsit, amit kikalapáltam, úgy hogy nem is volt látható (egészen addig amig rozsdásodni nem kezdett az alapozó réteg sérülése miatt gondolom).

Ami a fogyasztást illeti, agglomerációból ingázok vele be a városba, így olyan 70% város 30% országúti vegyes fogyasztása 8-8.5 között mozog, ami szerintem elfogadható egy 2 literes motortól. Országúton 100-110-el közlekedve 6.5-7 között fogyaszt, autópályán 140-150-el, 8-8.5 szintén. Városban araszolva 9.5-10 között.

0-100- as gyorsulás 8-on belül van., pontos mérést sose végeztem, csak a beépített stopper alapján mértem.

Egyszer megcsináltam egy 150km-es autópályautat 180kmh-s átlagsebességgel (computer szerint, ami 10-el kevesebbet mutat mint a km óra) természetesn németországban, hol máshol? Eredmény: elkezdett málni a motortér szövet hangszigetelése a géptető belső oldalán úgyhogy leselejteztem, de egyéb problémát nem okozott. Az amúgy 500km-es kiruccanás átlafogyasztása így se ment 9 Liter fölé.

Végszóként annyit tanácsolok csak mindenkinek, hogy ne hallgason a "profikra" sokkal jobb egy autó amit imádsz de vannak hibái. Mint egy olyan autó, amit gyűlölsz és minden nap bizonyítgatnod kell magadnak amikor beleülsz, hogy de mennyivel jobban megérte mint az a másik, ami tetszett is.

FRISSÍTÉS 2016

Az autó 2014 tavasszal kapott vadonatúj Falken ZE914 nyári gumikat, és augusztusban egy teljes futómű felújítást 150ezer ft értékben.

De még ezidáig sem szántam rá magam a kaszni kilakatolására. Az ismerős szerelő szerint már nem volt érdemes megmenteni. Persze ismeretlen szerelő pénzes zsákot látott bennem, úgyhogy az szó nélkül elvállalta volna, de bele sem merek gondolni mennyi lett volna a végszámla. Mivel már mindkét sárvédő ív, és mindkét küszöb rossz volt, plusz 5. ajtó pozdorja, és az ajtók sarkai is elkezdtek oszladozni. 2015 őszén amikor a téli gumit feltettem már nem mertem a gyári emelési ponton emelni a kocsit a küszöbnél.

Ezen felül úgy alakult az életem, hogy 2015 augusztusában a munkahelyre való ingázás napi 35 km helyett hirtelen napi 130 lett. A 18 éves technika ezt nem nagyon értékelte, úgyhogy elkezdte benyomni a hűtővizet valamelyik hengerbe hosszabb utak után. Menet közben semmi hibát nem érzékeltem, de előbb utóbb egy újabb HF felújításnak néztem volna elébe.

Így 2015 Novemberben eladtam. A vételi ár 2007 Májusban 1.230.000Ft Eladási ár 2015 November: 190.000Ft. Az alufelnit és új nyári gumit megtartottam, de így is óriási bukta a 150ezres szervíz után.

Az első kép a vételi állapot 2007.05. A másik kettő kép eladás előtt, még nyári gumival 2015.10.

Hibalista

- 1. Termosztát 7.000Ft - 2. Klímahűtő és egy hőgomba 36.000Ft - 3. HF tömítés: Teljes hengerfej felújítás, síkoltatás, kompresszióellenőrzés + vezérlés és vízpumpa csere: 180.000Ft - 4. Fűtés : Radiátor kisavazás után újra működik, előző tulaj valszeg csapvizet töltött bele és elvízkövesedett - 5. Kézifék bowden: 6.000Ft - 6. Kipufogó dob tartó gumi elengedte magát: középdobtól hátrafelé csere minden: 38.000 - 7. Egy tűszelep a klímarendszerben: 6.000Ft - 8. vezérmű tengely jeladó 16.500Ft - 9. Lambda szonda 48.000Ft - 10. Vízhűtő szivárgás, csere 27.600Ft - 11. Leömlő tömítés 3.000Ft

Ide hordtam szervizbe

Csányi Autószervíz 1161. Budapest, Vörösmarty utca 32. Jól dolgoznak, de kicsit drágán.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

H-Tech Autó (csak klíma szervíz) 1162. Budapest, Csömöri út 203Gyorsan, és jól csinálnak bármit ami autóelektronikával kapcsolatos, beleértve, hifit, riasztóbeszerelést, tolatóradar, egyedi kéréseket.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1997
Kényelem (6) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 112000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Astra 1.6 Caravan Következő autója? Signum 2.0T
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1991 (1998 - 2003)

További ítéletek (818 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)