A Nagy Utazó
Szöveges ítélet
Az autót használtam vettem ( német import ), küszöbök, kerékívek, hátfal átrozsdásodva.
Helykínálat szempontjából még a legtöbb mai azonos osztálybeli autó sem tudja felülmúlni. Az 1,8 literes 8 szelepes motor nincs a helyzet magaslatán, bár nem rossz konstrukció, de evvel a váltóval (4., 5. nagyon hosszú, majd 800-900 fordulatot esik vissza a motorfordulatszám) rendkív?l lomha tud lenni. A bicskei M1-es emelked?n érdemes visszakapcsolni, ha nem szeretnénk utoljára felérni a domb tetejére). Igazán a német autópályákra találták ki ezt a váltót, igazi hosszútávú autó így, a 140-160 km/h-ás utazósebességet is tudja tartani, bár ekkor már 8 liter vagy fölötti az amúgy (országúti) 7 literes átlagfogyasztás. A fékek szerintem nagyon gyöngék, nincs bennük er?tartalék (bár már jelezte a fedélzeti sz.gép, hogy kéne betétet cserélni, de el?tte sem volt meggy?z?), szerintem alúlméretezettek. A csomagtér óriási. Az én autóm Club felszereltség? (saját német import), ami tartalmazza az ABS-t, mechanikus schiebedach-t (toló-bukó tet?ablak, rolóval), els? elektromos ablakokat, elektromos fényszóróállítást, els? ködlámpát; kényelmes, jó oldaltartású magasságban állítható els? sport üléseket (sokkal jobbak mint az alap Astra-é) és a fedélzeti számítógépet ( pillanatnyi/átlag fogyasztás, megtehet? km, küls? h?mérséklet, stopper, öntesztelés: els? hátsó ég?k, folyadékok, ABS, fékrendszer, stb ), tehát gazdagon felszerelt, ami abban az id?ben nem volt mindennapos. Amúgy valóban nem drágák az alkatrészárak (Suzuki szint), viszont sokkal töbször kell hozzá ez-az, apróbb alkatrész mint japán társaikéhoz, úgy hogy hiába a kedvez?bb alkatrészár. Az autó a mai napig meg van második autóként. Összeségében jó autónak tartom, bár nem megbízhatósága hanem inkább a kényelem és helykínálat miatt, fenntartási költségei kicsit magasak (fogyasztás miatt, de a kedvez? biztosítás kompenzálja).
Hibalista
- gyertyapipa kábelek (gyújtás), els? stabilizátor menetes része eltörött, gyújtáskapcsoló füstölgött, üzemanyagtank kilyukadt, generátorban a diódasor kiégett, "kipufogó pillangó szelep".
Ide hordtam szervizbe
néha Opel Tatabánya (jó szervíz), amúgy szerel? barát (vagy én magam) végezi a cseréket
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 205 1,9 D | Következő autója? | Seat Leon 1,4 16V |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |