Millenium Falcon - Az Ezeréves Sólyom
Szöveges ítélet
Testvéremé volt az autó, sokáig mondogattam Neki, hogy megvenném, de nem szánta rá magát. Egyszer kiegyenesített egy kanyart. Utána felhívott, hogy ott az út szélén, ha még mindig kell az enyém lehet. Persze, hogy kellett, hiszen annak idején "szerelem volt első látásra".
Jó tulajdonságai:
Jellegtelen utcai autónak tűnik. Nappal békés pálmafa, éjjel viszont félelmetes ragadozó. 115 lovat préseltek a motorjába, így még nem ért meglepetés az utakon előzésnél. Ha nagyon bohóckodik egy octavia, merci, legfeljebb 2 fokozatot kapcsol vissza a váltóval és már repül is. Legviccesebb, mikor valaki a piros lámpánál a zöldre várva próbálkozik be. A motor rettenetesen jól pörög, korát meghazudtolóan gyorsul. Ifjú korában tán még hiper-teret is ugrott :) Hosszú távon is megbízható, bármikor képes lenne akár Moszkváig is elmenni. (Igaz, úgy is tervezték)
Jól bírja a 160-as tempót, de képes a 180-ra is Autópályán 160as tempónál kényelmes 8 literes a fogyasztás. Győr-debrecen távolságot 3,5 óra alatt hidalja át két kiállással, ugyanis egy műszaki oknál fogva kb. 20 liternél több üzemanyagot nem tudok betankolni.
Ülései szélesek, kényelmesek, megfelelő szögben hátradöntve észre sem venni az utazást. Kagyló formája meghálálja magát; éles kanyarban sem csúszik ki az utas az ülésből.
Kicsit szélesebb gumikkal biztonságosan fekszik az úton.
Jó, hogy piros a színe, így már mindenki messziről láthatja, ha jövök. Van idő bőven félre húzódni :)
Csomagtere óriási, lehet bele pakolni rendesen. Bár megrakva táncol a feneke.
A műszakira való felkészítés megállt most is az olaj- és az oljszűrő cserénél.
hibák:
-A motorblokk fedélnél köpi az olajat. Már új lett betéve, de még mindig.
-Egyéb helyen is eszi az olajat, ezért mindig van a csomagtartóban egy liter.
-A kilincsek rohamosan mennek tönkre.
-Hátul valahol beázik, de nem jövök rá, hogy hol.
-130-nál kicsit ráz, de 160-nál az ellenirányú rázkódások kioltják egymást, így semmi baj :)
-Nem lehet vele lassan menni. Ezt senki nem érti meg :(
- A pesti töszörgős, dugós, egyesben gurulgatunk forgalmat a hűtő nem szereti.
- Valami apróbb javítgatni valók mindig akadnak, de nem vágnak földhöz.
-8-10 000 km-ként olajcsere, de melyik autóban nem kell?
-Nem is a szervó, inkább az elektromos ablakemelő hiányzik jobban.
Nem hiszem, hogy valaha is lesz másik autóm. Erre nagyon vágytam. Úgy vagyok vele, hogy ha lesz pénzem ezt javítgatom és ezét nem lesz másik kocsim, ha meg nem lesz pénzem ,hát akkor azért.
Hibalista
- gömbcsukló (20 évben 1x belefér)
- hátsó-fék bovden (20 évben 1x belefér)
- ajtózárak
- generátor
- gumibakok (mind a 4)
Ide hordtam szervizbe
ismerőshöz, akinek szintén asconája van (ezért viszem oda)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 230000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Wartburg 353 | Következő autója? | Vagy ez, vagy semmi! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |