Ipari hulladék négy keréken
Szöveges ítélet
Hát ez a sz*r nem elég, hogy francia, még ráadásul román is.
Volt egy Renault 5-öm, elég sok baja volt annak is, hát eladtam. Nem volt sok pénz, Henry Ford meg modta vala: "Legjobb autó az új autó". Hát ezt megláttam, csúnya volt, jóvan. De csak 6000 Km volt benne, mondom, hallottam, hogy sz*r az Oltcit, de ha nekem 40000-ig elmegy, akkor jó.
Kihajtok a kereskedőtől. Tükröket állítgatom. A belső tükör a kezemben maradt. Ragasztották a kisköcsögök. Jó. Tankolás.
Haza, pucolgatás. Este mondom irány a város. Hoppá. Csak a reflektor világít. Izzócsere. A városba tartva az új tompított is kiégett. Másnap szerelés. Túltölt a Kisköcsög. Az aksiból kiforrott az összes sav. Aksicsere, elektomos rendszer buherálás. Utazgatásaim során a kapcsolók bosszantottak. Megnyomva őket sokszor beestek a műszerfalba, csak csavarhúzóval lehetett kipiszkálni. A 7000. km környékén rettenetesen elkezdett recsegni a féltengely. Csere. 7500:
Iszonyatosan visít a kuplungszerkezet. Csapágycsere. Na ehhez ki kellett venni a motort. Azér tudom kilométerre, mert olyan bosszantó volt, hogy ezt nem felejti el az ember. 8200: A kormánymű, amit 6 csavar tart össze, szétesett. 8400: Elosztófej úgy beázott, hogy nem indult. 3 hétig vártam alkatrészre. Esküvőre mentünk. Előtte nap töltöttem bele 10 liter benzint. A távolság 40 km lett volna oda-vissza. Hazafelé kifogyott. Kiderült, hogy a szivató bowdenje, elszakadt, úgy maradt.
9800-nál el kezdett iszonyat kopogni a szeleprendszer. Viszem a szerelőhöz. Állítsd be. Szétszedi. Szongya ezen ő már nem tud segíteni. A szelepemelő bütyköstengely úgy elkopott, hogy aszongya ilyet ő még nem is látott elfelejtették megedzeni. Keressek.
Nincs sehol. Még Romániában is kerestettem, de nem volt sehol. Csak jobbos. Balos nincs. (boxermotorról van szó) Na ezzel telt be a pohár.
Kilöktem a szemétre.
Volt még pár érdekesség.
Kimentem vele Romániába alkatrészért. Na ez is egy nagy hiba volt. Míg a boltba bementem féltengelyért, minden mozdíthatót leloptak róla ( indexbúrák, Külső tükrök, ablaktörlő lapát )
Gyárilag a hátsó ajtó gumiján keresztül vezették át a világítás kábeleit, amitől az deformálódott, és nagy esőben csak gumicsizmában lehetett beülni az autóba. Rohadt. Ablaktörlő tekerőkar a kezemben maradt. Kib*szott sokat zabált 13-14 liter. Olajat is. 1 litert 1000 kilométerenként.
Úgy általában. Csak egyetlenegy dologgal nem volt baj, az a vízpumpa. Mer az nincsen benne. Léghűtéses a rohadt, mocskos szemétláda.
Hülye aki román autót vesz, de szerintem a többi termékük is ilyen szar.
Hibalista
- Bütykös tengely
- Bowdenek
- Kormánymű
- Világítás
- Féltengely
- Kuplung
- Elosztófedél
- Egyáltalán, minden.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 6000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | R5 | Következő autója? | Mazda 323 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.8/10) |