Az örök kedvencem
Szöveges ítélet
Erről a márkáról senki nem akar semmit olvasni az interneten, úgyhogy kész csoda, hogy egyáltalán valaki még olvasgatja ezeket a népítéleteket az oltcitról. A mi oltcitunk sérülékeny kék metál fényezéssel talán már az egyetlen oltcit egész nógrádmegyében. Nagyokat derültem az előző tulajok hozzászólásain, valamilyen szinten én is átéltem ezeket. Aki -15 fokban beindítja a motort az nóbeldíjat érdemel:), de néha még ekkora hideg sem kell, hogy otthon maradjunk. Az a tetű gyújtás a felelős ezért, amit elektromosra lehet cserélni kb 15ezer forintért, szerintem érdemes megpróbálni. Kérdeztem autószerelőket, hogy mi a véleményük az oltcitról, és a végeredmény az, hogy idézem: "Hát az még egy f@sz autó". 92-es a mi csodabogarunk, a rozsda az ajtók alját és a hátsó sárvédőt kezdte meg, most viszonylag ideiglenesen megfékeztük további túlburjánzását. A 4hengeres boxer 4 tárcsafékkel 4 előremeneti fokozattal 4 személynek kényelemes majd 4 méteres teljes hosszával és az alig több mint 4 literes fogyasztásával a legolcsóbb 4ütemü motorral szerelt autó, ami létezik a földön.110-et mentem vel eddig, de nem éreztem, hogy most már itt a vég.Az 5. sebességfokozat hiánya nem teszi lehetővé, hogy 130-al repeszgessünk, 4.-ben 100-nál 4000-et pörög. Ez sok!! Annyira megkedveltük 1mást, hogy már minden bajom van ha nem én vezethetem. Soha nem kaptam 1 autótól sem ilyen vezetési feelinget, mint Kékitől. Azért tetszik, mert trükkök vannak, fortéjok és praktikák a vezetését illetően, pláne a hideg motorral való elindulást illetően.Az ember szinte eggyesül a szerkezet lelkivilágával:) Szívesen kipróbálnám az 1.3-ast is, az nyomatékosabb és 5sebességes váltó tartozik hozzá. Őrültségnek hangozhat amit most mondok, de soha nem akarok tőle megválni, meg akarom őrizni eredeti állapotában, hiszen csupa érdekes technikai megoldás gyűjtőhelye ez a masina.
Osztom azt a véleményt is, hogy vagy nagyon megszereted vagy nagyon megutálod. Emlékszem egyszer elindultunk bevásárolni és éppen kaptattunk fel egy emelkedőn, mikor a gép elkezdett lassulni a gázadás ellenére is. 4 hengerből egy szabira ment, keményen megfogta a motort az az egy lustaság. Másnap már be sem indult, elvontattuk egy szerelőműhelybe, ahol kapott új gyertyákat és gyújtókábeleket, na meg 1500-ös alapjáratot. Az ideg elkap, mikor egy-egy zöldkártyáztatás után 800 helyett valahol 1500 körülre teszik az alapjáratot. Tény: senki nem ért hozzá, és nem is vállalják el. Ott kezdek hülyét kapni, mikor elkezdik rángatni a motorháztetőt a "mesterek", hátha erővel feljön, mert ugye ész az nuku.
A jegenye utcában megcsinálnak mindent szakszerűen rajta, így a két éves műszaki periódust ki is húzza, igaz nincs is sokat használva mostanában. Ami csere volt, az csupán apró fogyó dolgok. Szerintem az a kevés Oltcit ami még mozog magyarországon kimegy romániába, vagy a méhtelepen végzi. Én nem ezt a sorsot szánom neki.
Hibalista
- Apró fogyó, kopó cuccok
Ide hordtam szervizbe
Kovács Sándor
Budapest, Jegenye út 25.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Dacia 1300 | Következő autója? | oltcit |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |